Ingen prissänkning av PS3 utanför USA

Robot
Ingen prissänkning av PS3 utanför USA
Medlem
Ingen prissänkning av PS3 utanför USA

/sarcasm Smart drag sony!/Endsarcasm

Medlem

Inte oväntat. Orka bry sig.

Medlem

Exakt. Den kommer ju att sänkas här också som småning om.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Exakt. Den kommer ju att sänkas här också som småning om.

Jaså det tror du? Varför nekar då Sony detta?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så du tror helt seriöst att ps3 kommer kosta 5900 här i alla år och dar eller?

Medlem

Folk betalar ju, så varför sänka?

Medlem

Alla konsoller får sitt pris sänkt förr eller senare, så det spelar ingen roll att det inte sänks just nu.

Medlem

Det har ju redan sänkts indirekt, genom paketet med spel och handkontroll för samma pris som enbart enheten kostade för ett tag sen. Elgigantens paket gör enheten ännu billigare.

Medlem
Skrivet av XCan:

Folk betalar ju, så varför sänka?

grejen är att folk inte betalar. wii har snart sålt lika mycket som 360 och PS3 har sålt ca en tredjedel av 360's kvot

men jag skulle gissa på att de väntar med sänkningen tills en stortitel kommer, eller strax efter


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Tillgång och efterfrågan, det blir sänkning när gråimporten tar fart då folk inte har lust att betala rånpriser.


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Med två spel och en extra handkontroll som ger paketet ett extra värde på mer än 1500 kr så är det ju indirekt en prissänkning ändå så man ska inte klaga... inte alltför mycket iaf

Steffe@Swec hade visst samma poäng som mig

Inaktiv
Skrivet av Steffe@Swec:

Det har ju redan sänkts indirekt, genom paketet med spel och handkontroll för samma pris som enbart enheten kostade för ett tag sen. Elgigantens paket gör enheten ännu billigare.

Mmm men inte alla vill betala för motorstorm och Resistance...


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Sälj då spelen för en hundring under nypriset så har du genast fått dig en rabatt på paketet med typ 800-1000 kr.

Medlem

Förstår inte erat gnäll. Det är sjukt prisvärt paketet som finns idag. Skaffa ett jobb förfan.

Inaktiv
Skrivet av Nikie:

Förstår inte erat gnäll. Det är sjukt prisvärt paketet som finns idag. Skaffa ett jobb förfan.

nej det är inte prisvärt för en medelmåttig bluray och hyfsad konsol.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Nikie:

Förstår inte erat gnäll. Det är sjukt prisvärt paketet som finns idag. Skaffa ett jobb förfan.

nej det är inte prisvärt för en medelmåttig bluray och hyfsad konsol.

Medelmåttig? visst du, ps3:an som blu-ray är lika bra som de flesta standalone spelarna på marknaden. Nu har jag ingen standalone blu-ray att jämföra med men enligt folk som har det så funkar ps3:an lika bra eller bättre, sen att den skalar upp dvd filmer grymt bra gör inte saken sämre. Den gör det jobbet lika bra som min hd870, man får helt enkelt mycket för pengarna.

Inaktiv

jo man får mycke för pengarna,
men istället för en rätt så bra bluray och rätt så bra konsol så hade dom kunnat göra en konsoll som verkligen hade tappa haka i backen effekt,

nu är ps3 bara en aning bättre på grafik än 360.
mest beroende på att ps3 inte lagt krutet på bästa tänkbara grafik.

för 6000 kr då hade ps3 kunnat bli ännu bättre grafiskt om dom inte hade behövt en bluray.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Nikie:

Förstår inte erat gnäll. Det är sjukt prisvärt paketet som finns idag. Skaffa ett jobb förfan.

nej det är inte prisvärt för en medelmåttig bluray och hyfsad konsol.

Du kan inte klaga på något som inte är sant. Playstation 3 som en konsol är fullproppad med funktioner och är definitivt ett av de allra bästa "media centers" som finns på marknaden (speciellt till det billiga priset). Bluray-spelaren är en av de bästa, den skalar upp DVDs. Den spelar också CD som kan skalas upp och stödet för SACD är här också ett av de bästa på marknaden. Den är tyst och välbyggd.

Du kan tycka att där finns ett dåligt spelutbud som inte tilltalar dig eller att du inte behöver/vill ha alla funktioner som finns. Men ska du påstå att något inte är prisvärt kan du inte bortse från vad den kan göra. >_<

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jo man får mycke för pengarna,
men istället för en rätt så bra bluray och rätt så bra konsol så hade dom kunnat göra en konsoll som verkligen hade tappa haka i backen effekt,

nu är ps3 bara en aning bättre på grafik än 360.
mest beroende på att ps3 inte lagt krutet på bästa tänkbara grafik.

för 6000 kr då hade ps3 kunnat bli ännu bättre grafiskt om dom inte hade behövt en bluray.

Vet du ens vad du pratar om?

Medlem
Skrivet av clark.dennis:

Den spelar också CD som kan skalas upp och stödet för SACD är här också ett av de bästa på marknaden.

Lite off-topic men jag måste fråga eftersom min SACD-spelare just slutat fungera: Hur får man ut SACD-ljudet ur en PS3:a? Normala spelare kräver ju 6 kablar till förstärkaren (något som jag inte tror fungerar på en PS3).

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

nu är ps3 bara en aning bättre på grafik än 360.
mest beroende på att ps3 inte lagt krutet på bästa tänkbara grafik.

tvivlar på att den skulle vara bättre "på grafik" än 360.
dock så har den stört mycket mer cpu kraft än 360, som alla dessa 360>ps3 portar inte använder sig av då dom först var utvecklade till 360 i åtanke..

Skrivet av Nikie:

Skaffa ett jobb förfan.

lol, I love it!

Medlem

Är det någon som fortfarande tar unge BBB seriöst? För två veckor sedan "argumenterade" han ilsket för hur bra PS3 var, men nu är det tydligen 360 som gäller. Killen är helt enkelt ett skämt.


signatur
Medlem

Det är ju ingen prissänkning... de vill ju bara bli av med 40Gb versionen.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Det är ju ingen prissänkning... de vill ju bara bli av med 40Gb versionen.

Nääeee...60Gb är det

Inaktiv

Tror att Nordamerika är den marknad som ter sig mest osäker för Sonys del. För det första har Microsoft störst stöd på den marknaden medan Europa och Japan ganska mycket går på tradition och ofta väljer konsol efter hjärta snarare än, kanske, hjärna. Japan framför allt som redan nu dreglar över titlar som FFXIII.

Kan inte tänka mig att det beror på annat eftersom Sony började med att pungsparka Europa genom att försena "världsreleasen" av PS3 till Europa med ett antal månader, naturligtvis i förhoppningen att vi ändå köper - för det är ju Sony. Gjorde själv detsamma med PSP på releasedagen. Det var ju Sony. Och den var det mest kraftfulla (bärbara konsolen) på marknaden.

Så fel man kan ha ibland.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

6000:- för en ps3 är mycket pengar men det är inte dyrt med tanke på vad man får i jämnförelse att köpa en stand alone blue-ray spelare

Medlem

Är väll bara sonys egna blu-ray och pioners spelare som är bättre än ps3an. Men då kostar dom 10k respetive 16k.

Medlem

Först och främst, PS3 kommer totalt mosa Xbox360 rent grafikmässigt i framtiden, vänta ni bara tills programmerarna struntar i Xbox360, har full koll på systemet och programmerar endast för PS3'an. Är väl bäst att säga att jag inte är nått PS3 fan, men jag gillar teknologin bakom den, mycket mer avancerad än Xbox360.

PS3 är mycket för pengarna och jag tror inte ni ska förvänta er en prissäkning ens det närmaste året. Sedan kan man alltid gämföra med PS2 som var dyr väldigt länge utan några större prissäkningar medan Xboxen flög ner i pris och snabbt blev billigare än PS2'an.

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av XCan:

Folk betalar ju, så varför sänka?

grejen är att folk inte betalar. wii har snart sålt lika mycket som 360 och PS3 har sålt ca en tredjedel av 360's kvot

PS3 säljer i samma takt som x360 gjorde och det är inte fy skam med tanke på hur mycket dyrare den är mot vad x360 var då.

http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=PS3&...

Hur bra wii säljer är inte intressant alls egentligen. Att nintendo lyckades locka till sig en massa icke spelare med sina icke spel är inte intressant för oss redan invigda gamers. Efter alla zelda, mario och metroid spel så finns bara partyspelen och gamecube 1.5 spelen kvar. Men det är ju kul för nintendo att det går bra för dom.

123
Skriv svar