Ingen prissänkning av PS3 utanför USA

Inaktiv
Skrivet av KM:
Skrivet av BangBoomBang:

ms ska börja tillverka blu ray spelare till 360.

Skulle dom inte gräva sin egen grav då? MS är väl endå en av de tunga aktörerna bakom HDDVD...

Jag säger som jag säger i alla dessa "fighting trådar"
PS3 är absolut värd varenda krona. Äger idagsläget 6 Bluray filmer och fler blir det!

herregud alltså,
sover folk dygnet runt eller ?

det har ju varit en del snack om att ms ska börja tillverka bluray maskiner till 360.

och det har även stått på Game reactors hemsida, och även i deras tidning, ett rykte jovisst,

men likväl rykten brukar ha en grund.

hur var det med diskusionerna vilket spel blizzard höll på nyligen ?

jo starcraft2 och det läste jag också om på diverse sidor.
och blizzard förnekade och förnekade.
och vad kom ? jo starcraft 2.

har läst i tidnigar och på andra ställen om rykten om HD till Wii,
och har sett att många här i trådar bara garvat åt det för det är *rykten*

faktum att rykten ofta är från trovärdiga källor från tidningar och webben.

och står det i en spel tidning om *rykte* att ms ska börja tillverka bluray så skriver dom det för det är mycke troligt att det blir så.

har ingen lärt sig att vad som helst kan hända i konsoll kriget och att inget märke erkänner nåt av vad som kan vara på G.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

herregud alltså,
sover folk dygnet runt eller ?

Sover, inte du... Jag jobbar däremot nästan dygnet runt.

Du verkar tro att jag är en person som bryr mig om spel eller rykten. Jag säger bara det som är självklart.

Det kommer säkert komma en bluray spelare till 360'an men det skulle vara väldigt konstigt om MS som redan lagt ut en halv förmögenhet på att utveckla "nästa generations HD media" skulle skapa en spelare som läser bluray. När dom själva vill att världen ska välja HDDVD.

Medlem

Vilka diskutioner det måste bli.. "min pappa är starkare än din";)
Själv har jag en 360 just nu då den har dom titlar som tilltalar mig mest. Men troligtvis blir det en Ps3 nästa år då dom har fått lite lockande titlar som GT5 och MGS4. sen att man får en bluerayspelare är ju aldrig fel heller! hoppas priserna på filmerna har sjunkit tills dess bara.. för nu äre lite dyrt tycker jag:P
Ps3an ifråga är värd sina slantar för vad man får i prestandaväg, men enligt mej inte har dom titlarna som gör den värd det just nu.

Inaktiv
Skrivet av KM:
Skrivet av BangBoomBang:

herregud alltså,
sover folk dygnet runt eller ?

Sover, inte du... Jag jobbar däremot nästan dygnet runt.

Du verkar tro att jag är en person som bryr mig om spel eller rykten. Jag säger bara det som är självklart.

Det kommer säkert komma en bluray spelare till 360'an men det skulle vara väldigt konstigt om MS som redan lagt ut en halv förmögenhet på att utveckla "nästa generations HD media" skulle skapa en spelare som läser bluray. När dom själva vill att världen ska välja HDDVD.

det är ett rykte,
men faktum är att sony har kopplat ett stadigt grepp om HD marknaden med film.

har avtal med Disney där Disney släpper deras grejer enbart på blu ray och inget på Hd Dvd.

ett skitstort företag som kalla sig Blockbuster i usa kränger också mest till Bluray.

så det lutar åt att Bluray blir dominant.

det kan bara bli en vinnare i ett krig.

så var det med video med vhs betamax och video 2000,
samma är det i HD kriget.

bara en sån sak att ms inte bygger in HD DVD spelare i 360 känns ju lite som att dom är osäkra.

inte ens den nya 360 Elite eller den ännu nyare 360 falcon har inbyggd HD DVD spelare.

rätta mig om jag har fel, men är det inte underligt att inte en enda variant av nya 360 dom gör av får inbyggd HD DVD ?

inte ens den som kallar sig 360 elite, hade den haft HD DVD då kunde den förtjäna namnet elite.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jo man får mycke för pengarna,
men istället för en rätt så bra bluray och rätt så bra konsol så hade dom kunnat göra en konsoll som verkligen hade tappa haka i backen effekt,

nu är ps3 bara en aning bättre på grafik än 360.
mest beroende på att ps3 inte lagt krutet på bästa tänkbara grafik.

för 6000 kr då hade ps3 kunnat bli ännu bättre grafiskt om dom inte hade behövt en bluray.

Jag tycker då inte ps3 ser bättre ut än 360. Och det är just det som är så lustigt. "ja vi betalar 6000 för en konsoll med samma grafik och som det inte finns några spel till." det är som att ligga ute med 6000kr till nåt spel som gör det värt pengarna släpps. När man kan köpa 360 billigare och som det finns många riktigt bra spel till plus har ett riktigt bra online-läge.

Inaktiv

Jag vet mycket väl att blockbuster endast kommer hyra ut och sälja BD. Fanns tydligen "ingen" efterfrågan på deras HDDVD sortiment. Stod i senaste Videomonitor. Jag jobbar inom media branchen. Att en HDDVD spelare inte kommer i de nya versionerna av 360 kan jag inte uttala mig eftersom jag själv inte är intresserad av den konsolen för 5 öre (Tekniska svårigheter?). Men jag tror fortfarande inte MS skulle skjuta sig i foten. Förmycket stolthet. Men det lutar kanske åt att det blir så. Fast BD har haft större stöd från "större" och fler bolag redan från början. Men som du säger... Det sämre formatet kanske vinner i slutändan (VHS)...HDDVD

Men faktum kvarstår. Microsoft VILL att HDDVD ska vinna och därför tycker jag det hela är konstigt!

Medlem

Ingen köper PS3 ändå. Sony slår bara på dom döda. ^^

Inaktiv
Skrivet av KM:

Men faktum kvarstår. Microsoft VILL att HDDVD ska vinna och därför tycker jag det hela är konstigt!

Jag kanske har missuppfattat det hela.
Men inte fan är MS en av de "stora aktörerna" bakom HD DVD? Det är väl Toshiba och NEC som ligger bakom tekniken och det sk DVD Forumet som i ett möte 1993 röstade fram HD DVD formatet till DVDns efterträdare...?

Visst, ms sägs stödja HD DVD formatet. Men vad jag har hört så hoppas MS på att båda formaten förlorar, då deras "Video Marketplace" skulle dra nytta av det hela...

Sen kan man ju disskutera om vilket format som är det bästa i all oändlighet. Imo så är HD DVD bättre pga att jag tycker att bildkvaliten är något bättre i rörelse än på BD.

Medlem
Skrivet av KM:

Jag vet mycket väl att blockbuster endast kommer hyra ut och sälja BD. Fanns tydligen "ingen" efterfrågan på deras HDDVD sortiment. Stod i senaste Videomonitor. Jag jobbar inom media branchen. Att en HDDVD spelare inte kommer i de nya versionerna av 360 kan jag inte uttala mig eftersom jag själv inte är intresserad av den konsolen för 5 öre (Tekniska svårigheter?). Men jag tror fortfarande inte MS skulle skjuta sig i foten. Förmycket stolthet. Men det lutar kanske åt att det blir så. Fast BD har haft större stöd från "större" och fler bolag redan från början. Men som du säger... Det sämre formatet kanske vinner i slutändan (VHS)...HDDVD

Men faktum kvarstår. Microsoft VILL att HDDVD ska vinna och därför tycker jag det hela är konstigt!

Dom kan inte lansera en ny 360 version med hd-dvd inbyggt för att dom gjorde det inte från första början. Eftersom dom redan har en bas med konsumenter som bara har versionen med dvd så kan man inte helt plötsligt säga att nu skall spelen vara på hd-dvd och alla måste uppgradera.
Att då bygga in hd-dvd i 360 kommer då bara betyda att priset blir högre utan att det kommer gynna deras spelavdelning någonting. Bättre att ha det kvar som tillbehör då för filmfreaken.
Men det hade vart betydligt mer intressant ifall 360 hade haft hd-dvd från början och se hur den skulle stå sig i formatfighten på blu ray.

Inaktiv
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Picke:

Det många inte verkar ha fattat är att denna prissänkning som gjorts, enbart är ett sätt för Sony att göra sig av med alla 60Gb versioner. För ni vet väl att 60Gb kommer att skrotas för att ersättas av 80Gb versionen? Som kommer att få ett pris på.... just det, 599$ (samma pris som 60Gigarn hade innan).

"Startpaketet" som vi fått här i europa är även den en "lagerrensning". Du får en 60Gigare som är på väg bort, en extra handkontroll som även den kommer att ersättas av en ny, och två spel som knappast lär ha sålts lika bra som Sony hopats på.

Så jag kallar det hela hellre lagerrensning än prissänkning...

Källa på det du säger? För nu sitter du väl inte här och lägger fram dina spekulationer som fakta...? Se så, hosta upp...

Öh, nej jag sitter inte här och spekulerar. Eller ok, på en punkt, kanske.

60gigarn kommer till en början endast att skrotas i USA för att ersättas av 80gigarn, det vet väl alla.
Men jag ser risken som ganska stor att även så blir fallet för Europa tillslut.

Att det kommer en ny kontroll med skak borde väl det flesta veta...

Om du nu inte tror mig så kan du ju läsa detta och gråta ut nånstans.....lr nått

Medlem

Det är ju bud på att skaffa sig en konsol bara för att diskussionerna är så väldigt trevliga. Fast det är ju klart, dom är roliga på PC också

Medlem

orka bry sig! Konsoler är inte intresanta fram tills resident evil 5 kommer.

Ti.
Medlem
Skrivet av 4eye:

orka bry sig! Konsoler är inte intresanta fram tills resident evil 5 kommer.

Exakt!:up:

123
Skriv svar