Robot
Two Worlds

Two Worlds, utvecklat av polska Reality Pump, följer standardmallen för stora och fria rollspel men har nog med egna idéer för att kännas personligt. Alla är visserligen inte bra, vissa saker borde inte finnas där och andra lämnar dig förvirrad men det mesta blir bra nog för att Two Worlds ska kunna stå på egna ben. Frågan är nog mer om du är redo för att ge dig an ännu ett hundratimmarsrollspel.


Medlem
Vi testar Two Worlds

Låter nästan som betyget är alldeles för högt med tanke på vad som står i recensionen när spel som fått bra kritik i recensionen fått lägre betyg.

Men spelet låter inte speciellt bra gjort, jaja...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Mjae, jag håller mig nog till Oblivion...

Medlem

Ska nog testa detta, vem vet efter ett par patcher kanske det blir en riktig hit

Edit: Föresten, var det version 1.4 ni testade? Verkar vara den senaste.

Inaktiv

Lite för högt betyg känns det som... Inget spel som passade mig iaf

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Låter nästan som betyget är alldeles för högt med tanke på vad som står i recensionen när spel som fått bra kritik i recensionen fått lägre betyg.

Men spelet låter inte speciellt bra gjort, jaja...

Förstår om det är oklart, men det är storleken och suget som bildas som, enligt mig, gör det till ett helt godkänt spel. Det finns bokstavligt talat hur mycket som helst att göra. Problemen med skills, NPCs och AI är något som irriterar men förstör bara delvis spelglädjen. Det finns kvar räcker för att spelet ska vara värt en trea.

Skrivet av papper:

Ska nog testa detta, vem vet efter ett par patcher kanske det blir en riktig hit

Edit: Föresten, var det version 1.4 ni testade? Verkar vara den senaste.

Började spela 1.0. Gav upp efter någon timme för det såg så fult ut och gick vidare med 1.4.

Och ja, det verkar som om utvecklarna är intresserade av att patcha spelet så förhoppningsvis kommer det bli ett riktigt bra spel efter att de fixat till det värsta i spelet. Om nu någon orkar vänta så länge, villsäga.

Medlem

bläh gjorde misstaget att köpa spelet igår, gillade oblivion som fan men det här är bara vidrigt på alla sätt.
Vidriga characters, vidrig voiceacting och tråkigt...
Snygga och stora är utomhus miljöerna men det är inte tillräckligt för att man ska spela denna skit.

Skulle ge rådet att undvika detta till vilket pris som helst, avinstallerat och ligger på hyllan redan

PaZ
Medlem

Recensionen känns inte korrläst, med "orhcer", "orcer" och "hönornass" bara i de första två styckena, och meningar som "Pilbågar gör nämligen massiv skada oavsett hur låg duktig bågskytten i fråga är."

Medlem
Citat:

och den blivande klassikern "Say hello to death!".

Hihihi, nästan så jag får lust att köpa spelet bara för att få höra om det där låter lika roligt i spelet som det lät i mitt huvud. FZ:as recensioner verkar ofta vara mer underhållande än spelen som beskrivs!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Ett riktigt skit spel ... som sagt.

Fattar inte att någon värdig skribent ger det högre än en etta.

Sorry Bukload, men tror inte vi har samma smak på spel.
Håller mig själv nog till Baldur's Gate och de andra riktigt rollspelen... samt lite låtsas RPG i Oblivion.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Oblivion är ju alltid oblivion.

Medlem
Citat:

Trots att det tvingar dig att spela en manlig legosoldat är handlingen statisk och förutsägbar.

tack jag slutade där. blir inget köp

Medlem

ha, låter lite som det floppat åt samma håll som gothic 3. De farligaste man mötte där var alla djur. du kunde döda 40 orcher i ett svep, men så kom en varg och du var toast i närstrid.

någon som vet om detta blivit bättre iom senaste patchar btw?

Medlem

Mycket bra recension, dock hade jag rackat ner på det ännu mer! Stackars folk som köper detta...


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

one word "SUCKS"

Inaktiv
Skrivet av mullet:

Mycket bra recension, dock hade jag rackat ner på det ännu mer! Stackars folk som köper detta...

Spelat demo eller?

Medlem

Kommer inte komma på fråga. Redan vid senaste trailern som släpptes via Xbox Live så var jag överens med mig själv. Hade detta kommit i en tid av total speltorka i övrigt så hade jag kanske kanske övervägt det då man är RPG addict, men nu då det finns så många spel runt knuten så inte en chans att man slänger deg på detta.

Medlem

2.5?

Alltid något att skryta med på kartongens framsida.

Medlem

Första instrycket var "bläh" men det blir senare roligare. 1.0 är på tok för buggigt dock. Designen på saker o ting är inte heller särskilt bright. Har hoppat in och ur diverse quest ställen utan problem, bla main quest skattkammare därmed totalt ignorerat tillhörande quest.

Det som tog priset var dock den gången jag provade en ny magi på en main quest npc, han dog på fläcken, men det slutar inte där, eller jo, det var precis vad det gjorde. Slut scenen rullade igång o jag blev bootad ut till main menu. Hela skiten blev spoilad, ganska shockerande.

Medlem

spelat spelet i två dagar nu i börja tycker jag det var segt vara bara springa runt döda vargar sånt som man klarade av lätt.
men en bit in i spelet när man fick bättre utrustning blev det roligt storma orcer på 10 st och bara slakta.
håller med resecenten spelet är en aning buggit men det kommer ordnas upp i senare patchar skulle jag tror var ju lika med wow buggit i början sen var det bra efter ne 4 st patchar eller mera.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag tycker att spelet är riktigt underhållande. Helt klart värt ett köp enligt mig.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Inte mycket att hänga i granen, jag spelade ändå spelet ganska länge, 20 timmar eller något, men efter ett tag blev det för mycket upprepningar, för obalanserat och jag börja slita mitt hår pga all dålig voiceacting... Om jag stöter på en person ute som säger "mayhap" till mig kommer jag nog rent instinktivt bitch-slappa dem;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Tycker bara voiceactingen är rolig, inget man tar seriöst.

Helt klart godkänt spel om man tar in hela intrycket.

Medlem

Opolerat men mkt roligt spel enligt mig. Men visst hade dom kunnat skippa skådespelarna helt och hållet.

Ha.! kom på en lösning när Jag installerade om spelet på min laptop. Man knaju nämligen ta och knappa in tyska röster med engelsk text.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Köpte spelet för 2 veckor sedan och intrycket är väldigt blandat. Det är roligt att spela men väldigt buggigt.

Positivt!

+ Stor värld. Mycket att se och upptäcka
+ Famtastisk grafik. Väldigt vackert.
+ Bra gränssnitt, hyfsat enkelt att utföra handlingar. Var enormt besviken på Oblivions gränssnitt som var det sämsta jag sett sedan jag spelade gamla Amiga/Vic64 spel så detta var ett enormt steg framåt.
+ Onlinespelet. Ger en ökad livslängd på spelet istället för att när man spelat slut offlinekampanjen så kommer ett: "-Jaha...ochnu ?"

Negativt!
- Resurskrävande, Ha bra/ny dator.
- Buggigt, många och ofta.
- Bara kunna skapa en sorts klass/ras(förutom online-multi)
-Online/multiplayer-spelet. En så pass bra idé så dåligt implementerad. Detär riktigt kul, men men...

Det påminner ganska mycket om multispelarläget i Diablo. Du startar en karaktär och kan spela en kort eller lång stund och erfarenheter, skills, items och pengar är kvar till nästa gång. Men de borde ha tittat på riktiga MMORPG och lärt sig en hel del. Att hitta och gå med i partyn är dåligt gjort. Chatfunktionerna är urusla. Stabiliteten på servrarna lämnar en hel del att önska. Det är speciellt irriterande om man spelat 4 timmar tagit sig upp X levels ökat skills hittat items osv bara för att rå ka ut för en serverkrasch och att dessa fyra timmar då är förlorade. Ingen kontinuerlig save. Detta leder till att man loggar in och ut ofta(då savear den) för att inte riskera att förlora det man åstadkommit. Huvudsakligen tyskatalande på servrarna så talar man inte tyska är det lite besvärligt. Om man skapar flera gubbar kan man inte byta namn på dem, din rouge heter samma som din firemage och din barbar. En trevlig feature (eller är det en bugg) är att alla dina multispelare delar pengar så har du startat en gubbe och samlat ihop 100.000 guld så har din nästa nya Level 1 gubbe tillgång till dessa 100.00 Det i kombination med att man kan flytta items mellan sina olika gubbar (t.ex om din warrior hittat en mängd necromancers-spells så kan denne bara flytta över dem till din necromancerkarraktär. På så sätt kan man låta sina olika gubbar hjälpa varann istället för att sälja till vendors. Man måste lösa questar för att låsa upp nästa område vilket är trevligt men lite mer fantasi i quest-utformningen hade varit trevligt. Som det är nu så blir det rätt så repetitivt. Om man skapar ett party så är det ofta osynk mellan partymedlemmarna vilket är mycket frustrerande. Trots alla dessa negativa delar är det fortfarande roligt, tro det eller ej!

Inaktiv

Jag har också testat spelet i ett par dagar...

Det är VÄLDIGT buggigt, kom inte på tanken att t.ex. trycka alt-tab och hoppa över till windows fram och tillbaks, funkar BARA om du kör i windowed mode, trots att det GÅR att trycka alt-tab även i full screen.

inventory och magisystem är väsentligt bättre än det i Oblivion där en sådan enkel sak som att hämta ett givet item ur din inventory är en hel process. Men det har fortfarande lång till effektiva inventorysystem som det i t.ex. World of Warcraft, jo jag VET att det inte är samma sorts spel, men varför måste man står på exakt rätt pixel för att öppna en låda eller loota medans plocka blommor går att göra på flera meters håll? Items i inventoryt ligger lite hur som helst, och det är relativt enkelt att komma åt saker om man bara hittar dem. ctrl-rmb dubbelklick för att hämta en hel stack var en bra funktion.

irriterande att den hele tiden flyttar runt muspekaren, man får hålla på att dra omkring den så mycket att man riskerar tennisarmbåge.

Alkemisystemet är väldigt bra skrivet, och så även metoden för att lägga ihop likadana rustningar och vapen till bättre sådana, även om jag inte förstår HUR det går till så är det väldigt bra tänkt.

Onlinesystem är fantastiskt buggigt och folk svarar INTE på frågor i chatten, max femtio spelare på en server också, väldigt lågt, sällan så många på ännu.

En annan "bugg" är att det i dagsläget går att bli otroligt rik på att göra ingenting, bara starta en instans, gå in, stjäl allt i alla hus, gå ut och sälj till instansen är tom, logga ut till stan, starta om instansen och gör om, alla skåp och lådor är fyllda igen och inga invåndare brys sig att du rånar dem trots att de står bredvid och tittar på (i online spelet)

Annars så är spelet i sig själv ganksa ok, tråkigt med upprepande av questar samt att man inte har någon som helst indikation på om man kan klara av questen eller inte.

En bonde delar t.ex. glatt ut en quest om att döda en jätte drake av sten utan att ens indikera att om den i princip tittar på dig så är du död. Eftersom det är gratis att dö så spelar detta dock ingen roll.

Sedan hakar jag personligen upp mig på att en magiker kan gå omkring i platemail om han vill offra styrka på det.
Alla klasser kan lära sig allting i princip, det är bara vad du kan i början som bestäms av klassvalet.

Jag retar mig också på att du sätter ditt onlinenamn EN gång, så alla dina karaktärer heter alltid det... känns inte bra

Medlem

Synd att FZ recencerade innan 1.5 Patchen - över 1GB med förbättringar, många saker i recensionen stämmer helt enkelt inte alls längre. Många saker håller jag inte med om heller, men det är ju en annan diskussion..

Någa saker som jag tycker är mycket bättre än Oblivion:

* Spelvärlden. Större, mer intressant och mer varierande. Olika slags teman i städerna(inte alla)
* Huvudstoryn (börjar rätt löjligt, men blir bättre)
* Gränssnittet
* Kartan
* Grafiken. Te.x att vattnet glittrar snyggt när man ser det från långt håll och Skogen ser tät ut, inte bara ett träd här och där.
* Laddningstiderna
* Stabilitet, har aldrig krashat för mig
* AI. Inga exploits så som att man kan hoppa upp på en stor sten och AI'n fattar inte hur man kommer upp - du dödar han/dem under tiden.

Gillar även hur man tänkt till för att göra spelet kul, te.x belönas spelaren om han hittar ett likadant vapen/rustning, då kan man sätta ihop och förbättra det (om likadant).

Angående rösterna, det är inget fel på dom för det mesta (jämfört med andra spel). Det som är lite irriterande är väl hur man valt att använda ett mer gammeldags språk "nay" osv.

Jag skulle helt klart rekommendera ett köp om du är precis som jag - diggar Elder Scrolls och Gothic-serien, det är helt i klass med dessa spel, speciellt efter 1.5 patchen.


signatur
1
Skriv svar