Molyneux om stridssystemet i Fable 2
Fattar inte varför alla är så rädda att göra ett lite svårare system. T.ex i Gothic 1 och 2 hade de ett skitbra system, sen whinade folk och de förstörde därför det totalt för att blidka de som är kassa
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
mjah, man kan ju göra ett phantasy star liknande koncept med att man måste trycka på kanppen vid rätt tidpunkt för att vara så effektiv som möjligt. bara att förlänga kombon så att man måste vänta olika länge vid olika tillfällen för att kunna fortsätta slå effektivt. blir buttonmash med tanke typ
Att folk är så elaka mot Molyneux är lite trist faktiskt, ma hackar på honom en hel del för det han har sagt, men sen inte brytt sig om det han har hittils lyckats med. Han och hans team skapade ju en av världens mest avancerade AI varelser med Black and White tillexempel. Att han sen inte hållit allt han har lovat, handen på hjärtat nu, vilken utvecklare har gjort det? Ytterst få.
Jag lyssnar gärna på honom eftersom han är en av världens mest innovativa speldesigners, han gör inte världens bästa spel, nej, men han går verkligen in för att göra det.
Och sen så har han lovat att lägga ner så mycket personlig hype sen tidigare.
Förresten, det som tvekar på stidssystemet, kolla demovideon från E3.
http://media.xbox360.ign.com/media/741/741361/vids_1.html
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Varför hacka ner på killen? Visst han snackar mycket goja och är grym på att hypa sina spel men det han släpper tycker iaf jag är grymt roliga och innovativa grejer. Att ni sen helt glömt bort Bullfrog gör mig ledsen i ögat.
Känns mer som om han har glömt bort bullfrog. Ge oss nytt Syndicate!
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.