Molyneux om stridssystemet i Fable 2

Robot
Molyneux om stridssystemet i Fable 2
Medlem
Molyneux om stridssystemet i Fable 2

Han påstår sig se ner på möjligheten att bara kunna peppra på en knapp för att komma någon vart.. ändå utvecklar han det just så att det ska vara möjligt? Okej.

Inaktiv

har vi något bullshit filter för Molyneux ännu?
något som sorterar bort alla lögner


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

^- Det finns inget filter som är tillräckligt för att sortera ut det som han hostar upp varje intervju.

Medlem

mülinjö är fan riktiigt jävlaball. han står för sitt .

Medlem

Fattar inte varför alla är så rädda att göra ett lite svårare system. T.ex i Gothic 1 och 2 hade de ett skitbra system, sen whinade folk och de förstörde därför det totalt för att blidka de som är kassa


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv

Pallar inte läsa/höra på allt vad han säger och skriver...

Hade han koncentrerat sig lika mycket på att utveckla sina spel som på att hypa de hade vi varit på Fable 3 nu.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av Nikie:

mülinjö är fan riktiigt jävlaball. han står för sitt .

QFT

Medlem

Låter som ett ganska.. skumt stridsystem?.. eller?

Så om man buttonmashar så gör man samma slag om och om igen, gör man däremot spexiga grejer med nån spak när man slåss så gör man något spexigt slag.. eller? -så som jag förstog det-

Medlem

Han säger alltså att vilken idiot som helst kunna klara spelet genom att trycka A knappen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ska inte vara så hård mot stackars Molyneux. Det är som pojken och vargen, han tror verkligen på vad han säger... bara det att ingen tror på honom nu mer.

Vi kan ju alltid hoppas på att vargen käkar upp honom den här gången.

Medlem

Så spelet ska bli enklare att klara om jag uppfattar artikeln rätt.. Om jag minns rätt så var Fable 1 inte speciellt svårt alls, jag orkar sällan köra igenom ett spel, men Fable 1 klarade jag av storyn på ca 14 timmar. Var bara att köpa healthpotions i mängder.

Inaktiv

Health potions ftw! Minns Diablo 2, spammade health potions på bossarna...

Medlem

mjah, man kan ju göra ett phantasy star liknande koncept med att man måste trycka på kanppen vid rätt tidpunkt för att vara så effektiv som möjligt. bara att förlänga kombon så att man måste vänta olika länge vid olika tillfällen för att kunna fortsätta slå effektivt. blir buttonmash med tanke typ

Inaktiv

Mycke snack och lite verkstad på den mannen.

Medlem
Skrivet av swimteampie:

Mycke snack och lite verkstad på den mannen.

Skulle just skriva det här...

Jag är oerhört skeptisk.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av swimteampie:

Mycke snack och lite verkstad på den mannen.

Skulle just skriva det här...

Jag är oerhört skeptisk.

Nu ska vi inte vara sådana. Tänk på Fable, det var faktiskt riktigt nice när det kom

Medlem

Att folk är så elaka mot Molyneux är lite trist faktiskt, ma hackar på honom en hel del för det han har sagt, men sen inte brytt sig om det han har hittils lyckats med. Han och hans team skapade ju en av världens mest avancerade AI varelser med Black and White tillexempel. Att han sen inte hållit allt han har lovat, handen på hjärtat nu, vilken utvecklare har gjort det? Ytterst få.
Jag lyssnar gärna på honom eftersom han är en av världens mest innovativa speldesigners, han gör inte världens bästa spel, nej, men han går verkligen in för att göra det.
Och sen så har han lovat att lägga ner så mycket personlig hype sen tidigare.
Förresten, det som tvekar på stidssystemet, kolla demovideon från E3.
http://media.xbox360.ign.com/media/741/741361/vids_1.html


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Det låter som precis varenda företag som tillverkar ett spel som innehåller slagsmål har sagt.

Medlem

Varför hacka ner på killen? Visst han snackar mycket goja och är grym på att hypa sina spel men det han släpper tycker iaf jag är grymt roliga och innovativa grejer. Att ni sen helt glömt bort Bullfrog gör mig ledsen i ögat.

Medlem
Skrivet av Nikie:

Nu ska vi inte vara sådana. Tänk på Fable, det var faktiskt riktigt nice när det kom

Ahahaha, Fable var en större besvikelse än vad Oblivion var.

Medlem
Skrivet av raslon:

Varför hacka ner på killen? Visst han snackar mycket goja och är grym på att hypa sina spel men det han släpper tycker iaf jag är grymt roliga och innovativa grejer. Att ni sen helt glömt bort Bullfrog gör mig ledsen i ögat.

Känns mer som om han har glömt bort bullfrog. Ge oss nytt Syndicate!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar