EA överraskade av Wiis framgångar

Robot
Medlem
EA överraskade av Wiis framgångar

Ja, men Wii är väl ingen direkt konsol för EA;s tidigare spel ,eller har jag fel?

Medlem

Nå det var väl ingen nyhet att spelföretag som satsar mest på trogna fans (folk som köper NHL 199x-2008 ) och harcore gamers (grafiken är det viktigaste folket) glömmer bort vanligt folk. Vanligt folk var juh vad wii satsade på medans ps3 och xbox360 satsar fortfarande på hardcore gamers.

Man ser juh liknande fall i alla sammanhang som t.ex. bokvärlden. Ingen kunde tänka sig 10 år sedan att en fantasybok skulle slå så stort som harry potter. För att även den genren böcker skrevs mest till just trogna fans till hur en fantasy värld skulle se ut tack vare tolkien..

Vanligt folk är där pengarna ligger. Men ser man bara super spel dagarna i ändan så glömmer man bort dom som har för mycket pengar och lust o testa på något nytt.

Medlem

Wii kommer gå i botten snart, vänta bara. Kul och nytt idag, uttråkat och uttjatat imorgon. En investering av spel där nu kan vara på tok för sent.

Medlem

Njae, tror inte det. Lite innovation och Wii håller nog partykonsoll tronen länge.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

jag personligen är glad att EA sattsade på xboxen istället

Medlem

tycker fortfarande att wii enbart är partyspel och pusselspel.
Inte min grej. (Eller partyspel i viss mån är det)


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Twitch:

Wii kommer gå i botten snart, vänta bara. Kul och nytt idag, uttråkat och uttjatat imorgon. En investering av spel där nu kan vara på tok för sent.

tror nog wii skulle kunna gå långt om dom fixade grafik motorn och sånt dära lite bättre dosor spelade cod3 på det gick ju inte sikta fast vet ej om dom fixat det med uppdateringar.
hur som helst det är nytt och ingen har gjort nåt liknande så tror inte dom komemr gå i booten förns några år.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag köpte cod3 när de kom ut typ och hade då aldrig problem med att sikta så ska jag lira fps är det pc eller wii INGET annat!

Angående xbox360 och ps3, kom med något nytt! Om något som är gammalt så är det väl de! Samma kontroller som förut så om det är något folk borde tröttna på så är det 360 och ps3. Wii har gjort stora framgångar, kanske har många tröttnat på det gamla konceptet 360 och ps3 kör?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Wiiförsäljningen kommer knappast gå i botten. Asien är där den riktiga marknaden ligger.

Inaktiv
Skrivet av LannY:

Jag köpte cod3 när de kom ut typ och hade då aldrig problem med att sikta så ska jag lira fps är det pc eller wii INGET annat!

Angående xbox360 och ps3, kom med något nytt! Om något som är gammalt så är det väl de! Samma kontroller som förut så om det är något folk borde tröttna på så är det 360 och ps3. Wii har gjort stora framgångar, kanske har många tröttnat på det gamla konceptet 360 och ps3 kör?

Exakt!! vi skrotar MSG, GoW, HALO, Assasins Creed och allt vafan det heter och börjar satsa på Super Mario 360 o Zelda: a link to the PS3..

Medlem

Som nämns tidigare Wii är den ultimata partykonsolen, Aldrig har man skrattat så mycket som när man spelar wii.. Men än så länge är det inte för lonewolfgamers det enda spelet för det är fortfarande Zelda.

Medlem
Skrivet av Twitch:

Wii kommer gå i botten snart, vänta bara. Kul och nytt idag, uttråkat och uttjatat imorgon. En investering av spel där nu kan vara på tok för sent.

Tror jag inte Jag ser väldigt mycket fram emot t.ex metroid prime 3 och det är mycket p.g.a styrningen i spelet. Och resident evil 4 funkade hur bra som helst när man siktade med wiimoten. Skulle inte vilja lira re4 på gc nu när man lirat det till wii just p.g.a hur bra kontrollen funkar till wii.

Bara utvecklarna skärper sig lite så lär inte wii gå i botten.

Medlem

Wii fungerar absolut skitbra som partykonsol. Riktigt underhållande i början att boxas eller dyl. mot kompisar även om det inte fungerar perfekt direkt. Men att skapa singelplayerspel kretsandes till stor del kring en handkontrolls funktionalitet, nej det håller inte länge för min del åtminstone.

Medlem

Ni alla underskattar Wii, om 2 år kommer "Wii 2" med HD-upplösning och bättre grafik mot 360 + fullt kompatibel med alla Wii-spel. Wii är här för att ändra på hur man spelar, då behövs inte super grafik även om Mp3 och Mario Galaxy ser sjukt bra ut!

Inaktiv
Skrivet av anon_3159:

Wiiförsäljningen kommer knappast gå i botten. Asien är där den riktiga marknaden ligger.

läs video games inte computer games

Medlem

Jag måste säga att Resident Evil 4: wii slår ALLA andra resident evil spel, oavsett hur djävla snygga dom är - varför? jo, kontrollen är faktiskt gjord att spela med =P

kontroller som PS3 och Xbox är dött, stenålder - går att spela bilspel med dom, inte mkt mer...


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Twitch:

Wii kommer gå i botten snart, vänta bara. Kul och nytt idag, uttråkat och uttjatat imorgon. En investering av spel där nu kan vara på tok för sent.

skulle vara bra för då kanske nintendo gjör en konsol med hd-grafik lika snygg som ps3 och 360 med rörelsekänsliga kontroller:)


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Sitter nästan enbart och spelar Wii när jag inte sitter vid datorn, resten av konsolerna känns inte lika lockande när man kan nöta lite drakboll på Wiin.

1
Skriv svar