Nya ForceWare-drivrutiner

Robot
Inaktiv
Nya ForceWare-drivrutiner

Schysst!
Hoppas på lite extra prestanda från mitt 8800GTS då.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Det där kallar jag hopp mellan versionsnumren o.O

Medlem

Najs, hoppas det fixar mina grafikbuggar i FEAR.

Medlem

Gav en liten ökning i 3dmark, ~50p. Alltid något. Hoppas att de har fixat grafikproblemen i stalker.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Förstår mig inte på de här siffrorna längre.. Har haft Beta 163.11 inlagt i ett par veckor nu, ska 162.22 vara bättre eller? Suck!

Medlem
Skrivet av Heya:

Förstår mig inte på de här siffrorna längre.. Har haft Beta 163.11 inlagt i ett par veckor nu, ska 162.22 vara bättre eller? Suck!

frågar mig detsamma, vad ska man ha? betan fungerar utmärkt...så kan 162.22 vara bättre än beta 163.11??


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Äntligen hoppas på lite bättre prestanda nu

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Heya:

Förstår mig inte på de här siffrorna längre.. Har haft Beta 163.11 inlagt i ett par veckor nu, ska 162.22 vara bättre eller? Suck!

frågar mig detsamma, vad ska man ha? betan fungerar utmärkt...så kan 162.22 vara bättre än beta 163.11??

Observera att de vi skriver om här är WHQL-certifierade och inte betadrivrutiner. 163.x är väl det som står näst på tur, men vad som funkar bäst får någon annan svara på

Medlem

Det buggar för mig! Fel upplösning + sluddiga texter!

Product Support List: GeForce 7800 GS, GeForce 7800 GTX, GeForce 7800 SLI.

7800GT finns inte med och jag har 7800GT. Kör 94.24 igen!

Medlem

alltså när fan kommer det nya till winxp 64? :S

Medlem

Nu väntar jag bara på att ATI ska släppa sona nya till mobile x2300...

ptr
Medlem

äntligen underscan! i inte en beta-release...

Medlem

Buggar för mig oxo, upplösningen är helt fel !

Medlem

jag kan inte ens starta bf2 efter uppdateringen!!! vart hittar jag gamla versioner av forceware?

nj
Medlem
Skrivet av phattrance:

jag kan inte ens starta bf2 efter uppdateringen!!! vart hittar jag gamla versioner av forceware?

De finns på nVIDIAs sida med. Ska finnas en länk till "Driver archive" inne på sidan där du laddar ner drivrutinen.
Annars så har Guru3D ett stort utbud av äldre drivrutiner, officiella som beta-versioner.

Medlem

det funkar supa för mig

Medlem

Drog ner 162.18 till XP förut från guru3d (innan FZ lade upp denna news) och dom fungerar bra för mig iaf.
Inte gjort nån prestanda test eller nått för det årkar jag inte.
Hoppas på mindre buggar bara


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Heya:

Förstår mig inte på de här siffrorna längre.. Har haft Beta 163.11 inlagt i ett par veckor nu, ska 162.22 vara bättre eller? Suck!

frågar mig detsamma, vad ska man ha? betan fungerar utmärkt...så kan 162.22 vara bättre än beta 163.11??

Spelar ni World in Conflict Betan så ska ni köra den version som Nvidia säger att ni ska köra med den

Medlem

Tänker inte installera! Sist jag bytte drivare så säckade datorn varje gång jag spelade upp något i Media Player, dessutom blåskärm ofta i spel. Klarar mig med 84.21 som fungerar utmärkt..

Medlem

Avinstallerar man på rätt sätt så får man inga problem


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har dom fixat så man kan ändra fläkt inställningar i ntune nu?

Det strula i tidigare versioner..

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Heya:

Förstår mig inte på de här siffrorna längre.. Har haft Beta 163.11 inlagt i ett par veckor nu, ska 162.22 vara bättre eller? Suck!

frågar mig detsamma, vad ska man ha? betan fungerar utmärkt...så kan 162.22 vara bättre än beta 163.11??

Spelar ni World in Conflict Betan så ska ni köra den version som Nvidia säger att ni ska köra med den

w00t ? 162.22 eller 163.11 ?

Har gjort ett test i WiC nu och 162.22 slår 163.11 mina damer och herrar med hela 4-5 FPS.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Jag har ett Geforce 7600 GT AGP. Jag kan inte starta Nvidias kontrollpanel överhuvudtaget... Nån som får samma problem?

Medlem

Grrr kan fortfarande inte tvinga AA för Oblivion


signatur
Inaktiv
Skrivet av starboy83:

Jag har ett Geforce 7600 GT AGP. Jag kan inte starta Nvidias kontrollpanel överhuvudtaget... Nån som får samma problem?

Du har två versioner eller fler av kontrollpanelen installerade. För att fixa det här felet så laddar du hem Driver Cleaner Pro och avinstallera NVIDIA mjukvaran. Sedan ska det fungera utmärkt! Har själv råkat ut för det här så jag vet

Medlem

Funkar skitbra här!
Löste bland annat de stora problemen med
Splinter Cell Double Agent osv osv..

Rekommenderas , satt oxå på beta drivers innan
men inget jag gör frivilligt.

Medlem
Skrivet av Arwei:
Skrivet av starboy83:

Jag har ett Geforce 7600 GT AGP. Jag kan inte starta Nvidias kontrollpanel överhuvudtaget... Nån som får samma problem?

Du har två versioner eller fler av kontrollpanelen installerade. För att fixa det här felet så laddar du hem Driver Cleaner Pro och avinstallera NVIDIA mjukvaran. Sedan ska det fungera utmärkt! Har själv råkat ut för det här så jag vet

Jag har nu provat att avinstallera alla drivrutiner genom att köra driver cleaner pro, och jag kan bara konstatera att det fortfarande inte fungerar... Ingen nvidia-kontrollpanel. Jag försökte även spela GRAW 2, men det blev heeelkonstigt. Ser bara några konstiga streck och ibland en del av himlen i spelet.

Medlem

Dem här funkar super bra för mig, fick 300p mer i 3dmark06 med min 8800GTX... Vista drivrutinerna närmar sig mer och mer XP prestandan. Snart kommer vi få bättre prestanda än även i XP. Hoppas kan man ju alltid...:)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Dem här funkar super bra för mig, fick 300p mer i 3dmark06 med min 8800GTX... Vista drivrutinerna närmar sig mer och mer XP prestandan. Snart kommer vi få bättre prestanda än även i XP. Hoppas kan man ju alltid...:)

Hade nästan exakt samma poäng i vista som i xp (skillde kanske 20p) i 3dmark06... in-game (oblivion te.x) så hade jag lite bättre FPS och denna driver ökade FPS'en i Oblivion med ungefär exakt 3 FPS (mätte med sama save för och efter install).. så att xp skulle ha bättre prestanda, nja.-

Resten är fortfarande skit med deras drivers imo, väldigt buggiga när man ska hålla på med profiler o.dyl. Inställningar som försvinner eller inte kommer upp osv.


signatur
12
Skriv svar