Heavenly Sword-demo nu i Playstation Store

Robot
Medlem
Heavenly Sword-demo nu i Playstation Store

Laddar för fullt just nu

Är besviken på att Wipeout 2097 inte kom denna vecka

Medlem

Tankar för fullt.

Medlem

Hmm.. känns som det börjar bli dax att investera i en PS3.
Men skall nog vänta 1-2månader, även om det redan nu rycker i fingrarna närmast plånboken.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

crash bandicoot!

Medlem

Spelet bådar gott, men demot är på tok för kort!

Medlem

Galet kort demo men så skoj när man lärde sig countra ordentligt.

Medlem

Håller med om att demot är lite för kort men wa wa wi wa det är grymt bra!

Medlem

Han ju knappt börja slåss innan det va slut ju
Men det kan nog bli bra det där.

Medlem
Skrivet av LiTo:

Håller med om att demot är lite för kort men wa wa wi wa det är grymt bra!

Jag påstår inget med följande, men min erfarenhet av korta demo´s är att spelen brukar ha nåt fel, bug eller nåt i den stilen som utvecklarna inte vill att eventuella köpare ska se. Därmed kort demo, men jag har nog säkert helt fel... förhoppningsvis...

Ps. Hur är prestandan förresten?? Några "slowdowns"???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

Om demot så pass kort men ändå 900MB så kan jag man ju spekulera i hur stort hela spelet är... men men, det positiva är ju att väntan inte kommer bli alltför stort på hela spelet

Medlem

Jo, demot var extremt kort men det var roligt att äntligen se Heavenly Sword live. Det är inte min typ av spel då det är alldeles för många combos att hålla i huvudet, men jag blev positivt överraskad av demot.

Medlem

Väldigt trevligt spel. Var riktigt, riktigt roligt när man lärde sig timea counters rätt och så.
Ett tips är att skippa att trycka fyrkant i den där springa-på-repen-sekvensen i början så att du inte sparkar iväg den stora snubben med yxan, då får man testa att slåss mot en power-snubbe ;D
Väldigt kort demo men det ser ut att bli ett extremt bra spel.

Flakmonkey
Citat:

Hi guys,

Here's some tips to get more out of the demo:

- blocking is automatic but you have to be in the right stance. ie.

Speed Stance will block Blue Attacks
Power Stance will block Orange Attacks
Evade will avoid the unblockable Red Attacks
Range Stance won't block

Learn the block-breaker combos in the pause menu to break enemy blocking
Master Counters
If you get KO'd jerk the motion controller upwards while you are still in the air

To do an aerial combo:

L1+triangle launches an enemy up in the air (not easy to do)
jerk controller up to launch yourself into air
try one of the aerial combos in the pause menu

Have fun and sorry it is so short.

Medlem

Inte det bästa spelet. Får lov att köpa God of War istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tyckte det var redigt grymt, men väldigt svårt

Medlem

Jupp, ganska hög inlärningskurva men när allt sitter som det ska kommer det bli grymt!

Medlem

Väldigt intressant spel. Var lite bättre än jag hade förväntat mig, men jag tror nog att jag ska prioritera andra spel över detta.

Medlem

Måste skaffa en Ps-3, skaffar en till jul. Som en julklapp till mig själv. Är så dyr så det blir väll inte pengar över till att köpa något till nånn annan:P


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Flakmonkey

Det har påpekats på andra forum att det här är en gammal build, uppenbarligen från GDC07. Under E3 visades en senare build upp och då var problemen med frameraten och tearing borta, samt det hade extra ögongodis...

Inaktiv

demon var inte kort
man fick fightas väldigt mycket innan det tog slut..
en DEMO

ge mig hela spelet NU

heavenly sword demo > nintendo wii

Medlem

Inte så peppad på detta om jag ska va ärlig men laddade hem demot.

Farligt vacker donna som är helt livsfarlig men jag tror jag skulle tröttna på det ganska fort. Blir nog inte ett köp.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Ojdå. Du lyckades "äga" en konsol genom att spela ett demo av ett möjligen bra spel. Bra där F3D. Till er övriga önskar jag mycket nöje. Förhoppningsvis blir detta det första spelet som faktiskt motiverar köpet av PS3 före andra konsoler något.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

väldigt kort demo var det men de var ju fint

Medlem

Fyyyfan va äckligt kort demo, men gaalet nice spel annars

F3D skulle nog inte säga att man fick fightas väldigt mycket. Och ja, det var en DEMO men en förhållandevis kort en!


signatur

I'm the best around...

Medlem

Från en av spelets producenter på det officiella forumet:

"The volume increase was because they were 'super styles', however, I did nock them back a bit and do some balancing just a day or so ago.

The audio (music cutting out) glitches during the Ninja Sequence are also fixed.

FYI the demo was locked down ages ago, plenty of spit n polish has been done since then right."

http://www.ninjatheory.com/forums/showthread.php?t=1381&page=...

Medlem

Sorry om jag skriver fel men jag ärborta och va tvungen att åka hem från festivalen missade hammerfall som spelar kl.1.00 :/ jävla alkohol men de här ska tankas hem så fort som jag blir normal i skallen sorry igen om jag skrev fel eller nåt dumt

Inaktiv

Tycker att det äger totalt! Älskar demot, men lite kort var det.

Medlem

Hums. Ni som säger att det är svårt, har ni spelat ninja gaiden sigma? ^^ Neeeee.

Aja. Fett spel för övrigt

Medlem

Ingen som kommenterat att man kan ta svenska som dialog språk?
Säger bara HA!

Ballt när soldaterna säger "Kyssa din mamma" eller något


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

12
Skriv svar