Robot
Beowulf

Tycker du att en hårig hjälte med superkrafter och enorma biceps som mosar allt i sin väg låter som ett lyckat koncept för en licenstitel? Det verkar Ubisoft Paris tycka i alla fall.


Medlem
Förhandstitt: Beowulf

ser ju inte dåligt ut men men man får se

Inaktiv

Ubisoft har pumpat ut bättre spel de senaste åren så jag hoppas det här följer i dom spåren!

Medlem

och här trodde jag att de skulle bygga spelet på Beowulf med Christopher Lambert, från 99

Medlem

Men... Vad ska man slåss emot? Är det inte bara grendel och Beowulf som är monstrerna i filmen?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Kovski:

och här trodde jag att de skulle bygga spelet på Beowulf med Christopher Lambert, från 99

Hehe, tror man ska vara glad för att det inte bygger på den filmen.

Inte världens bästa kanske...

Medlem
Skrivet av degart:
Skrivet av Kovski:

och här trodde jag att de skulle bygga spelet på Beowulf med Christopher Lambert, från 99

Hehe, tror man ska vara glad för att det inte bygger på den filmen.

Inte världens bästa kanske...

Vad snackar du för gojja? Ingen Bravehearth men en helt ok rulle, Christopher Lambert i kanonform också :P.

Medlem

Såg just trailern på gamevideos.com
Inget gibbande och hemska ljudeffekter, hoppas dom fixar det

Medlem

ser helt okej ut, men jag vet inte, tycker ubisoft har tappat kvalitén på sina spel på sistone...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det enda jag har hört/sett med namnet Beofwulf är en bok, aldrig läst iof.. Satte.. har ingen aning om vad jag ska förvänta mig.. Men det verkar väl helt okay.. Slår juh inte Ubisofts kommande Assassin's Creed iaf.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Men... Vad ska man slåss emot? Är det inte bara grendel och Beowulf som är monstrerna i filmen?

Fast det stod ju spelet ska forstätta där filmen slutar så då blir det lite mer att slåss mot tex Grendels morsa.

Medlem

Varför gör dom ett spel om världens sämsta film genom tiderna?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Varför gör dom ett spel om världens sämsta film genom tiderna?

Filmen är inte ens klar, så jag förstår inte riktigt vad du menar. Dessutom är det snarare en "film och ett spel baserat på en gammal legend" om man ska vara helt korrekt.

Medlem
Skrivet av 4eye:
Skrivet av WildThing:

Men... Vad ska man slåss emot? Är det inte bara grendel och Beowulf som är monstrerna i filmen?

Fast det stod ju spelet ska forstätta där filmen slutar så då blir det lite mer att slåss mot tex Grendels morsa.

Bah, såg inte jag ^_^ Och förövrigt så finns en gammal Beowulf film, som var... ganska dåligt tbh


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av 4eye:
Skrivet av WildThing:

Men... Vad ska man slåss emot? Är det inte bara grendel och Beowulf som är monstrerna i filmen?

Fast det stod ju spelet ska forstätta där filmen slutar så då blir det lite mer att slåss mot tex Grendels morsa.

Bah, såg inte jag ^_^ Och förövrigt så finns en gammal Beowulf film, som var... ganska dåligt tbh

Jo, den är riktigt usel

Skrivet av asdf2:
Skrivet av degart:
Skrivet av Kovski:

och här trodde jag att de skulle bygga spelet på Beowulf med Christopher Lambert, från 99

Hehe, tror man ska vara glad för att det inte bygger på den filmen.

Inte världens bästa kanske...

Vad snackar du för gojja? Ingen Bravehearth men en helt ok rulle, Christopher Lambert i kanonform också :P.

Eh nej den är inget att ha, då är ju vikinga rullen Beowulf klart mycket bättre.


signatur
Medlem

Angelina angelina, snälla skänk lite av ditt fina till detta spelet.

Medlem

såg precis trailern för filme , lol säger jag bara...

hmm finns ju en rulle som jag inte sett ännu:
"BEOWULF and GRENDEL" med bl. Stellan Skarsgård

Den nya "Beowulf" med Antony Hopkins o Angelina bl.a är ju Animerad!

..anyway ..alltid kul med spel som man får agera en bersärkande viking i, keep it coming...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

En svensk spelhjälte, ganska ovanligt

Medlem
Skrivet av kozzak:

En svensk spelhjälte, ganska ovanligt

Vet inte om jag skulle kalla honom svensk... mer dansk/skandinavisk än svensk.

Inaktiv

Mja, efter vad jag kommer ihåg var Beowulf enligt legenden svensk. Eller mer exakt, från västergötland.

EDIT

Inte östergötland utan västergötland.

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

hmm finns ju en rulle som jag inte sett ännu:
"BEOWULF and GRENDEL" med bl. Stellan Skarsgård

Den nya "Beowulf" med Antony Hopkins o Angelina bl.a är ju Animerad!

..anyway ..alltid kul med spel som man får agera en bersärkande viking i, keep it coming...

"BEOWULF and GRENDEL" med bl. Stellan Skarsgård

är klart mycket bättre än Lamberts film.

Känns trovärdigare på nåt vis. Plus att det är tidsenlig klädsel inga postapokalyps (roadwarrior) kläder ^^


signatur
Medlem
Skrivet av adeg:
Skrivet av SoniC:

Varför gör dom ett spel om världens sämsta film genom tiderna?

Filmen är inte ens klar, så jag förstår inte riktigt vad du menar. Dessutom är det snarare en "film och ett spel baserat på en gammal legend" om man ska vara helt korrekt.

http://www.imdb.com/title/tt0120604/

Verkar som om vi får ringa imdb och säga att dom har fel.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Flakmonkey
Skrivet av SoniC:

http://www.imdb.com/title/tt0120604/

Verkar som om vi får ringa imdb och säga att dom har fel.

Fel Beowulf det där... det här är den rätta: http://www.imdb.com/title/tt0442933/

Skrivet av Nosnos:
Skrivet av SoniC:

http://www.imdb.com/title/tt0120604/

Verkar som om vi får ringa imdb och säga att dom har fel.

Fel Beowulf det där... det här är den rätta: http://www.imdb.com/title/tt0442933/

Eller denna, jättebra enligt mig
http://www.imdb.com/title/tt0402057/

lol finns 3 filmer gjorda på kort tid men Lamberts version tycker inte jag räknas


signatur
Medlem
Skrivet av Farshid:

Ubisoft har pumpat ut bättre spel de senaste åren så jag hoppas det här följer i dom spåren!

Mest Ubisoft Montreal dock


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

*suck* film spel...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

1
Skriv svar