Rockstar: "Kompletta GTAIV-upplevelsen på 360"

Medlem

360 får det bli (fast detta var bestämt tidigare)


signatur

Bengebolle

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av rbnlenin:

fanboys kan ta sig i häcken.

Alla fanboys är lika hemska. Får se om det blir GTAIV till 360 eller PS3. För mig kvittar extramaterialet rätt hårt, skulle vara om det verkligen bygger vidare på storyn, men ger det bara en massa meningslösa uppdrag så får det vara...

så med andra ord så köper du det till ps3an även fast 360 versionen är den "ultimata" versionen?

Nej, i mitt fall köper jag PS3-versionen om inte min 360 pajjar så jag får en ny... den låter nämligen på tok för mycket just nu :/

Medlem

Det är därför man sparar sin veckopeng och köper både en PS3 och X360 så man slipper whinea om vilken konsoll som är bäst. Då är det bara o köpa spelet till det systemet man tror det blir bäst på, simple as that!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

ptr
Medlem

eller så diskuterar vi själva spelet istället? läs igenom en förtitt istället för wajna en jävla massa hit och dit!

verkar ialla fall som GTA går mot ett mer realistiskt håll. dock får man väl se hur det blir i senare delar av spelet. Dock kommer jag sakna att springa runt och peppar ner 500 människor och spränga minst lika många bilar
Men allt har sina för- och nackdelar. telefon och internet grejen verkade rätt intressant

Medlem

ms kan slänga sig i väggen

Medlem

Köper det till PS3 , sen när DLC kommer säljer jag / byter in skiten mot 360 varianten, PICE OF PIE.

Medlem

Fattar dock inte varför sådana här spel kommer på konsoller, den ultimata känslan får man via datorn. Mus + Tangentbord = Bäst

Medlem

Roligt citat.

Medlem

fattar inte ens hur man kan gnälla om 360 vs ps3, man vet sedan länge att ms online-del är mycke mer utvecklad än sonys så.. varför inte utnyttja det?

KoP
Medlem
Skrivet av Loading:

Fattar dock inte varför sådana här spel kommer på konsoller, den ultimata känslan får man via datorn. Mus + Tangentbord = Bäst

Jaa, har man den inställningen inrotat hos sig å inte vet något annat är det ju lätt att tro att det är så.

Inaktiv

lirar inte nåt på pc längre.
konsol är det som gäller.

Medlem
Skrivet av Loading:

Fattar dock inte varför sådana här spel kommer på konsoller, den ultimata känslan får man via datorn. Mus + Tangentbord = Bäst

Hade inte sagt något om det var ett multiplayer FPS men så är ju inte fallet. Så nej, personligen sitter jag hellre i soffan med en handkontroll och spelar på en 42" LCD-TV. Det är sweeet!

Medlem

Något att glädjas över är att spelet kommer till båda konsolerna så att så många som möjligt får chansen att spela det. Nu är det bara att hoppas att vi som varken äger en Xlåda eller SpelStation3 får möjligheten att avnjuta GTA4 på PC (med eller utan extramaterial).

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

lirar inte nåt på pc längre.
konsol är det som gäller.

Nästan ett word på det där.

Förut var det spel från PC som kom till konsoll men nu känns det helt tvärtom.. Sen så känns spelen som kommer till konsollerna bättre optimerade, bättre kontroller osv

Och jag lirar mycket hellre i soffan på LCD-tvn med polarna än svettas framför monitorn

Medlem

1. Microsoft har blivit ett bättre företag med tiden.
2. Alla sorters fanboys suger, så försök komma med andra argument än "lol, 360 suger! PS3 äger!" eller vice versa.
3. Om ni är verkligen desperata över vem som är mest jävlig om exklusiva spel så är det faktiskt alla företag. Om man säger att Microsoft/Sony inte borde ha exklusiva spel är man bra dum i huvet och borde ta sig an en stor bok "Företags Ekonomi".
4. GTA IV uppdateringarna ska vara faktiskt storyn, inte bara små sidemissions eller nya vapen och bilar.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

KoP
Medlem

Håller med.. slutspelat på pc'n.. hellre 2-3 polare i soffan framför plasman och lite Bomberman el. Worms . Känns lite som en tillbakagång i tiden då man ofta förr kom över till varandra och spelade och hade kul.

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Älskar att ha Microsoft på min sida. Deras konkureringsmetoder är ju så grymma

Haha skönast idag Så sant

Medlem
Skrivet av nkembo:

äsch, orka vara konsol vs. konsol

det som gäller är att vänta tills den kompletta och genomarbetade versionen kommer till pc ;D

Ärligt talat så är din avatar rätt motsägande när det gäller dig själv.

Själv så väntar jag på PC versionen faktiskt, men det blir nog en konsol istället för en ny PC ändå... hmm, svårt beslut

Inaktiv

Någon mer än jag som är trött på detta XBOX 360 vs. PS3 vs. Wii ?

Medlem
Skrivet av nkembo:

äsch, orka vara konsol vs. konsol

det som gäller är att vänta tills den kompletta och genomarbetade versionen kommer till pc ;D

agree!

Skrivet av ReZnoR2K6:

Någon mer än jag som är trött på detta XBOX 360 vs. PS3 vs. Wii ?

bara jag som är trött på alla AIK vs Djurgården gnäll?? get the hint?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Skönt att Wii är ute ur leken ang. detta jävla fanboykrig som ni har mellan PS3 / 360! Köp skiten till den konsol ni nu har, jag har varken PS3 eller 360. Men funtar på en 360 så småningom igen, om jag nu vågar köpa den vill säga.

Det här extramaterialet som 360 får lär inte vara något som påverkar titeln speciellt mycket heller för den delen! Det är bara MS som fjantar sig bara för dom har stålar och vill locka kunder att välja 360-versionen med "ultimate version of GTA IV".

Medlem

Wii är aldrig utanför leken.. den är där i Buskarna och lurar på sina 2 byten.

Medlem

Har ju både en PS3 och en X360(plus en dator som skulle palla GTA4) så får se vilken version det blir PC är nog rätt borträknat dock pågrund av just kontrollerna. iaf har jag tyckt att PC kontrollerna till de andra 3D GTA(3,VC,SA) spelen varit piss.

Och ja. Fanbois kan brinna i helvetet.

Medlem

"Hårdrockare är helt ute, och synthare är inne."


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Denna information tror jag inte på.


signatur

Meep!

Medlem

Man börjar undra va f-n Rockstar pysslar med har han inte koll på vad han själv säger. Sikken klantskalle

Inaktiv
Skrivet av PanzerRanger:

Man börjar undra va f-n Rockstar pysslar med har han inte koll på vad han själv säger. Sikken klantskalle

Vad var det du syftar på?

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av PanzerRanger:

Man börjar undra va f-n Rockstar pysslar med har han inte koll på vad han själv säger. Sikken klantskalle

Vad var det du syftar på?

They're identical games. We're not hardware makers, and we're not like a pawn between these companies, we try not to be as much as we can. We make great games for people to enjoy on whichever system they want. But I guess if you want the complete experience with the episodes, then yeah, you should buy the 360, I suppose.

Dom låter sig inte styras av företagen Sony och Ms men om du vill ha den ultimata upplevelsen så har vi gjort den enbart till Xbox 360 (I nuläget). Sen är det klart att dom får välja till vilken plattform dom utveckla spelt till men jag tycker uttalandet verkar lite dumt

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Vad var skälet att alla Oblivion DLC inte kom till PS3? För så var det väl?

I övrigt "mutar" alla företagen utgivare. GTA...Resident Evil etc etc.

den verren som kom till ps3 hade redan allt kontent tror jag i.a.f


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jo har också för mig att PS3 version av Oblivion innehöll alla DLC och EXP packen från början.

12
Skriv svar