Smakprov från Tarantinos Inglorious Bastards

Skägg.
10 Chambers
Smakprov från Tarantinos Inglorious Bastards

Precis som många andra har jag gillat Quentin Tarantino sedan Reservoir Dogs men någonstans på vägen tror jag han har fått lite för fria händer. Hur bra var egentligen Kill Bill Vol. 2 och efterföljande rullar? Jag har inte ens orkat se klart Death Proof, dialogerna känns som Gilmore Girls på crack och med svordomar. Det känns mindre smart och mer flottigt. Inglorious Bastards verkar gå åt samma håll...

<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-gJI8ikD9KY&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-gJI8ikD9KY&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

#blogg


signatur
Medlem
Smakprov från Tarantinos Inglorious Bastards

Undrar om han fick idén av Bo Svenson som var med i originalet från 1978 och senare i Kill Bill 2.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Verkar ju kunna bli en hyffsad actionrulle iallafall. Men usch vilken ful Hitler!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

QT film är alltid en QT film. Själv hade inte jag några svårigheter med Kill Bill 2, dock uppskattade inte jag Grindhouse speciellt mycket.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem
Skrivet av q0rra:

Verkar ju kunna bli en hyffsad actionrulle iallafall. Men usch vilken ful Hitler!

Till skillnad från den riktiga hitler som är skitsnygg?

För övrigt har jag gillat alla Tarrentino filmer utan grindhouse. Även Kill Bill 2. Jag tycker dom är mästerverk allihop.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Skitz:

QT film är alltid en QT film. Själv hade inte jag några svårigheter med Kill Bill 2, dock uppskattade inte jag Grindhouse speciellt mycket.

Självklart, QT kommer nog aldrig ett engelskt kostymdrama i 1800-talsmiljö (utan ironi) men jag tycker att han drar sitt koncept ett par varv för långt. Reservoir Dogs, Pulp Fiction och Jackie Brown har garanterat hans stämpel men de var inte ironiska b-filmer som de senare. Blir en b-film bra bara för att den är ironisk?


signatur
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av q0rra:

Verkar ju kunna bli en hyffsad actionrulle iallafall. Men usch vilken ful Hitler!

Till skillnad från den riktiga hitler som är skitsnygg?

Precis. Har faktiskt bara sett Death Proof och Kill Bill Vol.1 av Tarantino. Aja, får väl bli att glo lite filmer till helgen helt enkelt : )


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar