Splinter Cell: Conviction släpps först 2008

Medlem
Splinter Cell: Conviction släpps först 2008

Istället för att se negativt när ett spel försenas så har jag börjat bli glad över förseningar för då kanske de får rätt på buggarna osv.

Dock så vet man aldrig med Ubisoft.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Flakmonkey
Skrivet av skauninG:

Istället för att se negativt när ett spel försenas så har jag börjat bli glad över förseningar för då kanske de får rätt på buggarna osv.

Dock så vet man aldrig med Ubisoft.

Mjo, man kan ju vrida och vända på det där hur mycket som helst... tycker faktiskt det är vore bra om utvecklare slutade att säga releasedatum innan de vet när det ska släppa... when it's done helt enkel... då slipper folk blir förbannade på när datumen inte kan hållas...

sen vad gäller conviction så är inte jag så orolig över kvaliteten nu när det är montreal-studion som gör det... de brukar kunna leverera bra skit

Medlem

Håller med, de är ju otroligt vanligt med förseningar idag och jag fattar inte varför dom ska sätta ett releasedatum när dom inte vet när de blir klart. TBA FTW!!!

Medlem

Bättre att släppa ett obuggigt spel än ett superbuggigt det är bra val av ubi

Medlem

Så med Duke Nukem Forever är man inne på rätt spår alltså.

"The release date of this game is "When it's done". Anything else, and we mean anything else is someone's speculation. There is no date. We don't know any date. If you have a friend who claims they have "inside info", or there's some game news site, or some computer store at the mall who claims they know - they do not. They are making it up. There is no date. Period."

Flakmonkey
Skrivet av Fairfax:

Så med Duke Nukem Forever är man inne på rätt spår alltså.

Faktiskt, jag menar när de satte massa datum för Duke Nukem Forever och de inte höll dem så lackade ju "alla". Nu när de inte sätter en datum, iaf inte ett officiellt sådant de har ju troligen något internt, så kan man ju bara bli positivt överraskad när det väl sätts ^^

Medlem

Jag håller med. Att sätta releasedatum som de av erfarenhet borde veta inte kan hållas känns bara fånigt och åstadkommer inget annat än att reta upp folk.

Medlem

Nu är det visserligen så att ubi själva aldrig gav ett definitivt släppdatum för conviction, vad de däremot sa var under vilket finanskvartal det skulle släppas, vilket var 1 kvartalet mellan oktober-december FY07-08, nu är det ändrat till 2a kvartalet.
Det första datumet hade alltså med ubi's finansplaneringe att göra snarare än NÄR utvecklarna är färdiga...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Jag tror att jag bara spelat ettan i serien. Har inte en dator som hanterar senare delar så denna nyhet gör inte mig så mycket just nu. När jag har en bättre dator får jag spela de andra delarna, sedan kanske jag blir otålig på Conviction.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Nu är det visserligen så att ubi själva aldrig gav ett definitivt släppdatum för conviction, vad de däremot sa var under vilket finanskvartal det skulle släppas, vilket var 1 kvartalet mellan oktober-december FY07-08, nu är det ändrat till 2a kvartalet.
Det första datumet hade alltså med ubi's finansplaneringe att göra snarare än NÄR utvecklarna är färdiga...

De släppte ett pressmeddelande där releasedatumet för Conviction var 16:e november...

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=78000

Inaktiv

Jag har följt denna serie sedan ettan, och jag måste säga att Double Agent var något av en besvikelse. Chaos Theory är, enligt min mening, det bästa i serien såhär långt. Man får se vad som händer med Conviction, men jag håller förväntningarna någorlunda höga.

Appropå förseningar... jag håller med skauninG om att förseningar inte alltid är dåligt. Buggar kan hittas i sista sekund, och då vill man förstås göra allt för att fixa det, istället för att behöva göra 1000 patchar *host* S.T.A.L.K.E.R. *host*.

Ett företag man alltid kan lita på när det gäller ungefär precisa släppdatum är Blizzard Entertainment. Ett företag som inte lovar alltför mycket, men samtidigt håller inne med saker för att bygga upp suget, men samtidigt inte håller det inne alltför länge.


signatur

"Det är så härligt med ångest..."

Inaktiv

hmm får lite jason bourn vibbar av sam fisher

Medlem

Synd att det inte kommer till ps3.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

1
Skriv svar