Film: "How to play World in Conflict - basics"

Robot
Medlem
Film: "How to play World in Conflict - basics"

Vad snällt av dom! jag hade aldrig lärt mig på egenhand att spela det!

Medlem

Snällt i all ära, och realismen har dom inte direkt snålat med. Synd bara att stridsvagnarna var utrustade med nitro...

Medlem

det var snällt kommer i håg på dh när man fick spela det fattade inte nånting hur man gjorde:P fast nu vet man alelfall lite.
nitro? nutidens tanks kan åka ganska fort 80km timmen


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Realism? Tanks parkerar inte 20m ifrån varandra för att sedan skjuta.

Visst det är snyggt, men jag har redan tröttnat på betan. Det är för mkt "sten, sax, påse"-taktik över hela spelet.

"nutidens tanks kan åka ganska fort 80km timmen" Jo, men de axelererar som micro mashines... det tar bort den maffiga känslan tycker jag.

Inaktiv

Kommer lätt köpa


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

såg helt okej ut, säkert kul om man har ett stort och vettigt lag att spela med.
det enda jag stör mig på är hur råsvensk han som berättar låter :/

Medlem

Jag säger bara Company Of Heroes där har ni det bästa RTS spelet !

Bt
Medlem

CoH Fanboy.

Ser mycket bättre ut än jag hade väntat mig. Blir nog att pröva på.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av Bt:

CoH Fanboy.

Ser mycket bättre ut än jag hade väntat mig. Blir nog att pröva på.

Jepp än så länge så klår inte WiC Coh. Tyckte inte betan av WiC var något speciellt och spelet var inte heller speciellt snyggt allt maxxat kom inte i ens i närheten av Coh fortfarande enligt mig. Men vem vet Retail kanske blir sketagrymt

Medlem
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av Bt:

CoH Fanboy.

Ser mycket bättre ut än jag hade väntat mig. Blir nog att pröva på.

Jepp än så länge så klår inte WiC Coh. Tyckte inte betan av WiC var något speciellt och spelet var inte heller speciellt snyggt allt maxxat kom inte i ens i närheten av Coh fortfarande enligt mig. Men vem vet Retail kanske blir sketagrymt

Tycker ändå att WiC är mer realistiskt:)


signatur

La la la lag!

Medlem

Nja vet inte om det är så realistiskt att tanksen accelererar snabbare en en f1 bil Sen exakt vad är det som är mer realistiskt i WiC ? I coh kan du t.ex skjuta sönder motorn larvfötter et.c.

Medlem

Mycket bra med sådana här filmer. Det underlättar när man väl spelar första gången.

Kommer det att finnas en SP kampanj i detta spel?

Kan man öva i skirmishläge mot AI?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

WiC har mer eller mindre ingen realism, utan det är bara ren balans. Dvs de skiter i riktiga stats om det inte är balanserat mot de andra fordonen i spelet. Utan det handlar helt enkelt mer om taktik och rätt användning av fordon som mer eller mindre är spegelbilder av fiendens. Funkar riktigt bra i betan iallafall, man behöver lite av allt för att klara sig. Men folk behöver verkligen lära sig spela, för ofta stöter man på riktiga rötägg online som bara sitter med heavy artillery eller heavy choppers och tror att de ska kunna vinna matchen. Men får man igång lite samarbete med tanks, air, arty, inf så är det riktigt kul. Sen är det ju inget minus att det ser riktigt bra ut och flyter bra på min ganska gamla dator (7600 GS, P4 3ghz, 2gb ram) Kör medium + snyggare kratrar. (en negativ sak med spelet, maxar man inte grafiken på kratrar ser dom förjävliga ut, inga texturer bara svarta blaffar... skitskumt.)

Edit: Och ja det ska finnas singleplayer kampanj, en för varje sida som jag förstått (dvs Nato, USSR, US) samt "bottar" för skirmish och för att fylla på servrar om man vill.

Edit2: Samt tanks har mycket längre räckvidd än så de har dock ganska kort perception range (dvs se ser inte så långt) så det är ofta bra att ha lättare tanks eller infanteri som ser längre att scouta med. Sedan kan du bomba fienden från ganska långt håll


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bra initiativ
Kanonmat måste gödas


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Tank där har ni dagens tanks..
Hastighet mellan 65 - 75 km/h på vägar.

Medlem

WiC är grymt kul och grymt snyggt (och jag spelar ändå på Low!).

Får se om man hinner upp till 2nd Lt innan betan tar slut, är nämligen borta hela helgen

Medlem

Jag upptäckte INGEN realism när jag testade spelet. Det var ju faktiskt............................skitdåligt.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Vem vill ha realism på ett RTS? vad är det för roligt med att tanks kan bli utslagna med ett skott från en annan tank, Inf som inte har någon chans mot någonting, Tanks som behöver bensin för att fortsätta! Det finns så mycket realistiskt man kan göra men det gör att spelet inte blir roligt! prova t.ex när spelet kommer ut att modda det så realistiskt som möljigt så får ni reda på hur kul det är!

Medlem

trevligt med in-game fottage


signatur

P.L.U.R

Medlem

Hero_Swe:
Precis!
Krig suger rätt så hårt, vem fasiken skulle vilja ha det realistiskt?
Om det nu är så viktigt med realism så kan ni ju alltid hugga er själva i benet med en sax varje gång ni förlorar en trupp.

Jag vill ha spel som är roliga, innebär detta att stridsvagnar inte behöver tankas eller att infanterister inte missförstår ordergivningen pg.a. dålig radioförbindelse så är det någonting jag är villig att ta.

Vill ni ha realism så kan jag rekommendera Behind the Lines (aka Regeneration), eller läs boken den är baserad på om ni föredrar det.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Vem vill ha realism på ett RTS? vad är det för roligt med att tanks kan bli utslagna med ett skott från en annan tank, Inf som inte har någon chans mot någonting, Tanks som behöver bensin för att fortsätta! Det finns så mycket realistiskt man kan göra men det gör att spelet inte blir roligt! prova t.ex när spelet kommer ut att modda det så realistiskt som möljigt så får ni reda på hur kul det är!

Jag vill ha mer realism och jag VET att det hade varit roligare med mer realism. Stridsvagnar drivs i regel inte med bensin. Och sen vill jag tillägga att en stridsvagn kan köra längre än 2 minuter på en tank. Faktum är att bränslet i en modern stirdsvagn räcker längre än va de flesta orkat med att spela i en vanlig MP-omgång.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Mig veterligen får man inga saxar i benet när man förlorar soldater i strid. Din uppfattning om realism verkar ju sådär..........

Och varför rekomendera en film? Vad har det med spel att göra?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

1
Skriv svar