Random Artsy

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_267:

Du skulle inte ha lust att dela med dig av sista bilden i 1920x1200 (eller större)? Skulle sitta fint som skrivbordsbild!

You've got mail!


signatur
Medlem

Ja, den sista hade inte varit fel att ha!

Medlem

Den sista i 1680*1050?
Damn man, vilken kamera använder du? Hade själv tänkt att börja så småningom:)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joakim_hoog:

Ja, den sista hade inte varit fel att ha!

Skrivet av 73mpl4R:

Den sista i 1680*1050?
Damn man, vilken kamera använder du? Hade själv tänkt att börja så småningom:)

You have been served...

Kameran är en Nikon D40x med 18-70mm-glugg. Inget superfancy alltså.


signatur
Medlem

Gillar 1an och 3an, är det västerbron på foto nr 3 måhända?

Blomman är alldeles för platt i kontrasten och tråkig komposition engligt mig. Har faktiskt samma kamera som du, funkar utmärkt för hobbyfotografi.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KEFF:

Gillar 1an och 3an, är det västerbron på foto nr 3 måhända?

Blomman är alldeles för platt i kontrasten och tråkig komposition engligt mig. Har faktiskt samma kamera som du, funkar utmärkt för hobbyfotografi.

Japp, det är västerbron från Fredhälls-sidan.

Tvåan blev ett litet wildcard... jag latjade lite med slutartider över 2000 i fullt dagsljus. Tanken var att få lite dramatiska skuggor och med lite efterhärjande i PS så blev jag ändå ganska nöjd. Men som du skriver, det går att göra bättre.

Jag är jättenöjd med kameran, den funkar alldeles utmärkt för mina behov. Det enda jag saknar är fokusmotor i huset.


signatur
Medlem
Medlem

Är också inne på att börja fota. Har kikat en del på Canon EOS450 eller hur den heter. Känns lite som att köpa grisen i säcken dock - tänk om det inte visar sig vara alls lika intressant som man tänkt sig.

Blir väldigt fotoinspirerad av din blogg


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av joakim_hoog:

Ja, den sista hade inte varit fel att ha!

Skrivet av 73mpl4R:

Den sista i 1680*1050?
Damn man, vilken kamera använder du? Hade själv tänkt att börja så småningom:)

You have been served...

Kameran är en Nikon D40x med 18-70mm-glugg. Inget superfancy alltså.

Tack!
Om du åker till Vinterviken, en bit från Midsommarkransen och Aspudden en solnedgång, kommer du att få ett par riktigt sköna bilder, har gjort några fotomontage med min mobilkamera, men med din kan de bara bli ännu bättre!
Tack igen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:

Tack!
Om du åker till Vinterviken, en bit från Midsommarkransen och Aspudden en solnedgång, kommer du att få ett par riktigt sköna bilder, har gjort några fotomontage med min mobilkamera, men med din kan de bara bli ännu bättre!
Tack igen!

Det ska jag komma ihåg, solnedgångar är tacksamma att fota.

Skrivet av Åke Vader:

Är också inne på att börja fota. Har kikat en del på Canon EOS450 eller hur den heter. Känns lite som att köpa grisen i säcken dock - tänk om det inte visar sig vara alls lika intressant som man tänkt sig.

Blir väldigt fotoinspirerad av din blogg

Tack! Jag fotade nog hyfsat mycket med min kompaktkamera och jag drömde nog minst ett år innan jag köpte systemaren. Det är såklart mycket pengar men samtidigt så kostar de flesta hobbys en slant.


signatur
Medlem

Brorsan har en D60 som vi brukar experimentera med men en annan blir förvirrad av alla inställningar. Han är ruggigt sugen på ett macro objektiv men satan i gatan va dyra de är, en hel månadslön skulle gå åt.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sebulba666:

Brorsan har en D60 som vi brukar experimentera med men en annan blir förvirrad av alla inställningar. Han är ruggigt sugen på ett macro objektiv men satan i gatan va dyra de är, en hel månadslön skulle gå åt.

Jag har haft kameran i snart 1,5 år och lär mig fortfarande nya grejer varje gång jag fotar.

Jo, makro är dyrt... därför är jag sugen att testa mellanringar istället.


signatur
1
Skriv svar