Uwe Boll satsar på spel

Robot
Medlem
Uwe Boll satsar på spel

NOOOOOOOEEEEEEEZ!


signatur

Videomupp

Medlem

o_O


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

När ska han lägga ner? Någon som gillar hans filmer ens?

Medlem

haha blir säkert ett skitfult men roligt spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Alcr:

När ska han lägga ner? Någon som gillar hans filmer ens?

Så dåliga är de inte finns värre


signatur
Medlem

Dom är inte så farligt dåliga, Förutom House of the Dead den är cpdålig. Men min favorit är Alone in the dark.

Inaktiv

Go Uwe! Go go go!

Medlem

Jag måste erkänna att jag iaf tänker se dungeon siege-filmen som har premiär runt årsskiftet eller vad det var.. Jason Statham brukar kunna leverera i hjärndöd underhållning!

Men för det mesta så får man liksom hoppas på att hans film är så dålig så att den blir bra, istället för bara extra dålig, inför varje filmtitt.

Medlem

Finns faktiskt sämre filmer, tro det eller ej. Android Apocalypse är ett exempel, fattar fortfarande inte varför jag såg klart på den filmen...

Film som visas på bio däremot, där är Uwe klart obesegrad.

Inaktiv

Han får väl bidrag av den tyska staten också?:P

KoP
Medlem

Uwe Boll go!! Jag som filmfreak ser/äger mycket film och jag kan bekräfta att det finns mycket värre filmer än Uwe's.. men det är ju lätt att haka på trender och hata något bara för "att alla andra gör det"..

Medlem

Seriöst! Hans filmer ÄR dåliga. Iallafall de som han baserat på spel. Om jag inte hade spelat spelen eller var 10 år yngre kanske jag hade kunnat tycka om någon av hans filmer. Nu får jag kräkreflexer varje gång jag ser hans namn.

Medlem

Uwe FTW!


signatur

---
Boo!

Medlem

Spelet lär ju knappast bli bra iaf.

Medlem

Gillar faktiskt vietnamkrigs-filmer, men Uwe Boll gör denna... så wtf liksom.

Medlem
Skrivet av dosman:

Han får väl bidrag av den tyska staten också?:P

Det är faktiskt sant det får han, men det är att Tyskland har en konstig lag som säger om en film floppar så kan man få ut massa pengar endå. Dock tänker Tyskland ändra denna lag snart

Bt
Medlem

Bra att de ändrar den. Finns inte ord för hur mycket jag föraktar Uwe Boll.

Säger bara en sak, Bloodrayne.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Meh, tyskjäveln bode byta yrke =P. Nåt o-kreativt arbete vore nog bäst for honom

Medlem

Å MEN NEEEEJ!!!


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

Den enda Bollfilm jag sett är Alone in the Dark vilken i mitt tycke var en ganska standard B-actionrulle. Inget fantastiskt men inget direkt kräkmedel heller. Jag tror det största problemet ligger i att hans filmer är "baserade" på spel. Det är av naturliga skäl väldigt svårt att låta bli att jämföra filmen med spelet och när man gör den jämförelsen är filmen i de allra flesta fall helt underlägsen. Tänkte själv på detta när jag såg Doom (iofs inte en av Bolls skapelser). Jämfört med spelen sög filmen kamelkulor men om man totalt ignorerade namnet och var grundidén kom ifrån så var det en någorlunda hyffsad action/sci-fi/skräckhistoria.

För Bolls egen del så tror jag att all uppståndelse kring filmerna varit till hans fördel. Hade han inte "baserat" sina filmer på spel hade förmodligen sagda filmer inte alls fått den uppmärksamhet som nu är fallet. Allt klagande genererar ju en hel del gratisreklam.

Medlem

Det är typ Cristian Slater som räddar Alone in the dark filmen utan honom så skulle filmen vara riktigt dålig.

Håller inte direkt med i att Doom sög, Doom filmen var mer inspirerad av Doom3 och om man jämnför dom två så är det rätt bra stämning. Dock det fulaste i filmen är BFG:n som fick heta "Big Force Gun" vilket är konstigt då The Rock sa typ Fuck 20 gånger i filmen. Men endå helt ok film om Doom Teama.

Medlem

Måste säga att filmen Alone in the Dark sög. Till stor del för att Cristian Slater är en så dålig skådis, men även på grund av många andra detaljer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Uwes filmer suger inte för att dom är baserade på spel, dom suger bara.

och bland alla lögner i det engelska texten som FZ citerade under nyheten så stämde en grej:
"all while being slowly driven insane" vilket måste stämma om spelet håller samma klass som filmen.

Medlem

Har ärligt talat inte sett någon Uwe-film så jag kan inte säga så mycket, däremot så kommer jag att se Dungeon Siege, mest för att Jason Statham har huvudrollen. Anledningen till att jag inte sett hans filmer är dels för att man inte hört nåt bra om dom. Postal och Far Cry hade jag även tänkt ge en chans.

Bloodrayne och Alone in the dark var faktiskt bra men det var inte Michael Madsens eller Christian "cokehead" Slater förtjänster. Så Uwe Boll är inte helt dålig ni som tycker det visar bara fördomar för att han är tysk.


signatur
Medlem

Men! Det är ju perfekt!

Se här:
Bra eller någorlunda bra spel + Uwe Boll = Värdelös film
Värdelös film + Uwe Boll = Bra eller någorlunda bra spel

1
Skriv svar