Simulation är ett fult ord för Need for Speed

Robot
Medlem
Simulation är ett fult ord för Need for Speed

Ja, stackars småbarn som inte inser att man måste bromsa i kurvor...
*suck*


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Med andra ord så vill de göra spel för 14-åringar då dessa är de bästa konsumenterna någonsin: så snart de har fått för sig att de MÅSTE ha något så slutar de tänka.

Allt som behövs är marknadsföring och "råfet" grafik så rullar pengarna in, som om de skulle märka att det är ett dåligt spel: "Å då va, liksom hela min spoilr ba trashades och liksom då fuck jag fixa ny fet kit".

Need for bling bling: nej tack.

Medlem

Jo NFS ska vara arkad, men det finns ju en gräns! De senste liren som Most Wanted och Carbon har ju varit hemskt "arcadiskt". Man har ju liksom inte haft någon som helst kontroll över bilen, utan allt man behöver göra är att gasa så följer bilen vägen av sig själv nästan. Otroligt dryg styrning är det dessutom. Och denna auto-burnout ska vi inte ens tala om. Hur fan ska man ta sig från snuten när bilen bara spinner på samma ställe?

Det var mycket bättre förr. Vad jag kommer ihåg från första NFS:U så var det helt ok där, när man stängde av alla hjälpmedel dvs. 2an var ganska ok också, men sen gick det åt helvete, och det roliga försvann.

Jag är i dagsläget tyvärr helt ointresserad av denna serien. Riktigt synd då jag har följt den sen NFS2. Nu är det Forza2 som gäller

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Å då va, liksom hela min spoilr ba trashades och liksom då fuck jag fixa ny fet kit

Du bor inte möjligtvis i södertälje eller liknande?

jag tycker det verkar som en bra idé

Medlem
Skrivet av FoxeN:

Du bor inte möjligtvis i södertälje eller liknande?
jag tycker det verkar som en bra idé

Nej det gör jag inte, jag exemplifierade bara hur de flesta fans of NFS uttrycker sig för att betona deras brist på standarder.

Medlem

senast jag hade roligt med need for speed var hot pursuit 2 resten har varit dåliga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är kul med realism, krockar man ordentligt så ska det fanemej vara kört! Som det är nu så är det som att spela ett FPS med godmode, boooring!

NFS Porche Challenge var det sista bra som släppts, ljuden var ruggigt bra gjorda och dessutom var interiörerna grymt detaljerade (och ljudet när man bytte till in car view var så sjukt verkligt!).
Bilarna pajjade skitlätt och det kostade grymma pengar att reparera, då var man lite svettigare när man körde racen, man hade inte RÅD att krocka eller köra vanlig NFS-stil (full gas hela tiden och låta bilen släpa mot väggarna i svängarna).

Medlem

Nästan så man hade börjat hoppats här ju :(.

Attans!

Inaktiv

Need For Speed serien har aldrig varit realistisk så varför ändra på det? Det är ju ändå ett vinnande koncept.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Och denna auto-burnout ska vi inte ens tala om. Hur fan ska man ta sig från snuten när bilen bara spinner på samma ställe?

Har du tänkt på att om man spelar med tangentbord och trycker på gas så blir det ju automatiskt 100% gas, vilket får bilen att spinna.
Om du däremot spelar med en handkontroll så kan man ge lite mindre gas för att köra iväg normalt eller full gas om man vill börja spinna.
Skyll inte på NFS, skyll dig själv för att du kör med tangentbord.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Sergej:
Skrivet av Mr. Bravo:

Och denna auto-burnout ska vi inte ens tala om. Hur fan ska man ta sig från snuten när bilen bara spinner på samma ställe?

Har du tänkt på att om man spelar med tangentbord och trycker på gas så blir det ju automatiskt 100% gas, vilket får bilen att spinna.
Om du däremot spelar med en handkontroll så kan man ge lite mindre gas för att köra iväg normalt eller full gas om man vill börja spinna.
Skyll inte på NFS, skyll dig själv för att du kör med tangentbord.

hade inte mafia en knapp där man kunde begränsa hastigheten till 30 km/h ?

fast iofs var det inget racingspel

Medlem

Jag tror Mafia's fartgräns var på 40mp/h alternativt 60km/h, lite segt ibland när man skulle över halva stan och inte kände för att böta

Gällande NFS:ProStreet så... well, det är nog ett spel jag lär testa, men med en hel del skepsis. Känns som att jag hellre vill ha ett X360 och Forza2.

Medlem

Jag tycker simulatorer är stentrista. NFS och liknande FTW! Fast NFS 3 Hot Pursuit är fortfarande bäst i serien IMO.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Skrivet av FL3JM:

Det är kul med realism

Det är kul när spelen är balanserade för att vara roliga.
Om NFS är detta eller inte tänkter jag inte kommentera(då jag inte vet), men att som spelutvecklare tro att ökad realism alltid innebär roligare spel skulle bara vara dumt.

Därför tänker jag ansluta mig till klubben "simulation är ett fult ord".

Medlem
Skrivet av simulacra:

Ja, stackars småbarn som inte inser att man måste bromsa i kurvor...
*suck*

ja jag avskyr dom, kan de aldrig lära sig

i NFS MW gav jag en kille lektioner bara för han inte kunde! lol asså.

Medlem

för en gång skull så blir chansen större för att slippa alla NYBÖRJARE som tar sig hjälp av väggarna i kurvorna eftersom nu kan bilen gå sönder**

1
Skriv svar