Nio miljoner spelar World of Warcraft

Robot
Medlem
Nio miljoner spelar World of Warcraft

En ny expansion vore inte helt fel.

Inaktiv

Skönt med flis de måste dra in.

Medlem

jävla många mmog nötter det finns.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Usch ett sverige fyllt med bara Wow spelare. Tur att man slutade efter betan.

Medlem

SKYNET någon?


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Medlem

Hmm kanske dags att avsluta kontot (ännu en gång) kom jag på. Har inte spelat på 2 månader.

Medlem
Skrivet av Frux:

Hmm kanske dags att avsluta kontot (ännu en gång) kom jag på. Har inte spelat på 2 månader.

Det har jag gjort nyligen. Aktiverade igen för ett tag sen då jag köpte expansionen. Jag har bara kommit till lvl 64 och är redan less.

Synd att spelet inte är så kul som när det kom, då kunde man knappt slita sig från datorn...

Medlem

hade 2 lvl 70's och jag är en av dom som erkänt missbruk, jag vet att det inte var spelet som orsakade missbruket, allt var mitt egna fel och min egen självkontroll, men jag lyckades sälja kontot, och nu 2 månader senare så kan jag säga att mitt liv är bättre utan det, tror folk har svårt att erkänna hur stort problem detta är, kan tänka mig många betyg i svea rike som hade varit högre om inte detta spel existerat.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

haha missbruk.......

slutade själv nyligen.....blev för tråkigt...

letar efter ett annat mmo spel....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

finns få spel som har en sådan magisk inverkan som wow första gången man lira det (fyfan, man drogs in i världen svårt o beskriva)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

finns få spel som har en sådan magisk inverkan som wow första gången man lira det (fyfan, man drogs in i världen svårt o beskriva)

Är jag en av de få som faktiskt inte fastnade, spelade i två veckor sen ledsna jag...

Medlem

Wow var mitt fösta mmo. Och jag tror många andra har det som första också.

Spelet var grymt kul i början, men när man dinga 60 med första gubben så blev det tråkigt + att det gille jag var med i sluta existera precis när vi börja raida.

Bristen på bra spelare och gillen gjorde att jag slutade i c:a 3 månader. Jag börja spela det igen för jag blev enormt sugen på det. Samma sak hände nu. Bristen på bra spelare och gillen och min olust att grinda och questa om och om igen gjorde att jag tappa lusten igen.

Jag la jag ner c:a 3 månader och tog upp det igen då jag och en polare skulle spela lite. Nu var det ganska kul att spela. Hitta ett par vettiga personer. Men jag föll på samma sak igen. Jag blev helt utbränd på att bara grinda och göra samma sak om och om igen. Bristen på bra spelare var också en anledning.

Men det som stöde mig mest var alla fjortisar! över 80% var under 15! Man blev kallad neeb, noob och annat bara för att man inte orka göra instanser och få bra gear för sin lv. Man blev kallad noob för att man var låg lv (om nu lv 40 är lågt?). Det blev droppen som gjorde att bägaren ran över och jag tänker nu aldrig spela wow igen!

Har dock gått och sneglat på Lord Of the ring online. Men jag känner att det kommer vara exakt likadant som wow bara i annan förpakning.

Det ända spel jag ser fram imot nu är Age of conan vilket jag kommer köpa och spela när det kommer ut.

Lite långt men jag ville vädra min erfarenhet av wow.

Är 26 år gammal btw.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av PiGGeZ:

SKYNET någon?

Hahah!

Själv så fastnade jag aldrig för WoW, jag har provat två gånger (blev runt level 20-25 båda gångerna), men jag fattar inte vad som är så bra med spelet egentligen. Kan tillägga att jag spelade med en kompis och även lite med mina bröder (mest för att de tjatade dessutom).

Inaktiv

Jag läste lite på www.wowdetox.com och slutade för gott. Och varje gång jag känner för att börja läser jag några inlägg och blir äcklad och spelar lite gitarr eller TV-spel istället.

Min flickvän sa att jag borde spel som man kan klara ut. Och hon hade fan rätt. Hade jag aldrig slutat med WoW hade jag aldrig upplevt God of War, och nu tänker jag köpa tvåan och njuta av det.

Medlem

vart också less på wow efter att man blivigt lvl60 första gången


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag gav det en chans 3 ggr. Ganska precis när det kom ut så provade jag det och kom till lvl 17, men jag tröttnade. Sen började jag spela igen, och denna gång fick jag mina kompisar att börja spela också, så då varade det lite längre, men kom endast till lvl 27. Sen provade jag det igen och kom då till lvl 25.
Varför jag provade det så många gånger vet jag inte, men jag tror att det beror på att jag ville se det som alla andra tyckte var så kul i det. Men jag hittade inte mycket. Grinda, grinda och åter igen grinda. näää!
Och nu spelar jag istället Lord of the rings: online, och det är SKITKUL imo (än sålänge).

Medlem

Tycker WoW borde förbjudas eller ha en åldersgräns. Det är ju farligt...en snubbe i min skola skolkade 3 veckor och satt hemma och körde WoW i sträck...:S


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

damn, tur att man tog sig ut i tid

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Tycker WoW borde förbjudas eller ha en åldersgräns. Det är ju farligt...en snubbe i min skola skolkade 3 veckor och satt hemma och körde WoW i sträck...:S

En kille i min klass struntade i skolan totalt, och precis innan sommaren så hoppade han av. Fast han var inget vidare trevlig ändå så.

Konstigt att ett spel kan göra så med en

Inaktiv

Tur att man inte ens började, skulle inte ens ta i wow med en tång ... Med tanke på konsekvenserna... allt för många av mina kompisar fastnade i "wow-träsket" och kontakten försämrades.
Men men, sånt är livet. Btw, undrar hur mycket pengar blizzard tjänar på wow, 200 spänn för spelet, sedan 100 kr i månadern... och om alla spelar i två månader blir det 400:-..

400:- gånger 9.000.000 kronor = 3 miljarder sexhundra miljoner... och mörkertalet är säkert betydligt större :\

Medlem

enligt min polare på socialen är wow den största anledningen till att barn skolkar i skolan. det är rätt sorgligt.

ps. spelar själv wow ds.

Inaktiv

Wow och sitt undermedvetna mantra som matar "spela mer" i skallen på spelarna. Ett bra spel till 70 första gången men en ful EQ design som borde bannlysas.

Inaktiv

ajja(part%202).wmv

Medlem

Jag gillar spel men har inte alls sett tjusningen i WoW. Nåväl, det är många som gillar britney spears och julio iglesias också, även om inte jag gör det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Undra hur många som har fler än ett konto...

Inaktiv

Undrar hur de räknar? Har de 9 miljoner "paying subscribers"?

Det finns nog många suckers som jag som köpte Burning Crusade för att inse att det är samma gamla cartoon-spel med samma 12-åringspublik. Orkade inte ens nå 61 innan jag avslutade kontot.

Nåväl, man är väl bara en gammal gnällgubbe som väntar på Age of Conan. Ett vuxet spel i många bemärkelser, håller verkligen tummarna för att det skall vara så bra som det verkar.:up:

Medlem

Är det verkligen 9 mlijoner användare, d v s personer, som spelar?
(och alltså inte 9 mljoner konton som finns aktiverade, d v s allas alts och inaktiva konton..?)


signatur

yolo

Medlem

Puuuh.. Orkade spela eländet ett år eller så, innan jag insåg att inget jag gjorde i spelet betydde ett skit.
Statiska onlinespel där allt är detsamma är ingen höjdare imho.

Ge mig ett onlinespel där världen förändras beroende på mig, mitt gille och alla andras handlingar så kommer jag vara en nöjd och glad spelare
Ungefär som Garriot sa, "Dagens onlinespel är mer managementspel än annat"

12
Skriv svar