Vilken spelserie är mest överskattad?

Inaktiv

Trodde Halo var ett riktigt toppenspel. Tokhyllat är det iallafall.

"Det som är mest överskattat i FF är ju musiken, så intetsägande och rent ut sagt dålig så det är inte sant, ändå går folk ner på knä för nobuo uematsu... "
Kan faktiskt inte hålla med där. Han har ju gjort mer än bara Final fantasy.

Medlem

Therradon Halo är inte hyllat för nått på PC.
Det hör inte hemma på PC så enkelt är det.
Det kanske är bra på andra platformar.

Medlem

Half-Life, riktigt överskattat, tycker det är inget speciellt med båda spelen (okay, ettan var väl grym i MP på sin tid).

Medlem
Medlem

MGS, första spelet är bra sen borde dom bara dödat idéerna att bygga vidare på det.

Inaktiv

Har varkken nämnt något av det. Syftade såkklart på Xbox spelet. FPS hör väl hemma på PC. Fast tydligen inte Halo då.

Inaktiv

MGS, fett överskattat!

Otippat alla många svarar Halo btw, alla PS3 fanboys och PC FPS spelares hatobjekt no 1

Medlem

Halo är absolut överskattat, men det är inte någon dålig spelserie. Eller, jag tyckte verkligen om ettan, tvåan inte lika mycket.

Och, för att försöka svara på frågan alla ställer om hur Halo kan vara så stort är det delvis marknadsförningen och konsol-newbies som är ansvariga, men största anldenigen är att första Halo verkligen var bra.

Utöver underhållande vapen, stora väldesignade banor och snygga fienden tillförde Halo två saker till FPS-gengren som idag nästan är standard: hälsa som regenereras och begränsat antal vapen som kan hållas samtidigt.

Det andra var knappast något nytt när det kom men det fick stor genomslagskraft. Som dock inte kan jämföras med hur poppis det är med hälsa som sköter sig själv och få slippa alla first aid-kits överallt på banorna.

Halo kan jämföras med GoldenEye 007 för er som ägde en N64 på slutet av 90-talet. Spelet blev skitstort men var man inte med när spelet kom missade man revolutionen spelet innebar och förstod inte vad alla såg hos det när man försöker spela det fyra år senare.

Ouch, inte meningen att skriva så mycket. Det är bara om det finns något som är poppis att klaga på just nu är det Halo, inte Sims, och det irriterar mig lite.

Inte för att Halo på något sätt är det bästa spelet, inte ens bästa FPS:et, men det förtjänar fortfarande respekt.
Överskattat: ja. Dåligt: nej.

Inaktiv

The Sims utan tvekan

Medlem
Skrivet av Bukload:

Inte för att Halo på något sätt är det bästa spelet, inte ens bästa FPS:et, men det förtjänar fortfarande respekt.
Överskattat: ja. Dåligt: nej.

Precis, det är ju absolut inte en dålig spelserie, bara så jävla överhypat.


signatur

yolo

Inaktiv

Warcraft, starcraft och diablo... FETT överskattade!

Inaktiv

Ps, MGS spelen är underskattade... Mycket bra spel med snygg grafik och stark story! Ljuvlig musik.

Inaktiv

Har aldrig sett det fina i Battlefield. Visst, Sims har en niché som tilltalar vissa. Men varje gång man spelar BF (oavsett version, 1942, Vietnam, 2, 2142) känns det bara som ett mediokert MMO-FPS-typ :/

Medlem

Jag tycker nog de flesta populära spelserier är överskattade Det finns inte så många serier som genomgående varit bra, istället har enstaka spel i dem varit det.

Det är ju i princip samma sak som specifika låtar vs album i musikvärlden. Det närmaste jag hittills kommit det perfekta albumet är master of puppets eller möjligen black album av metallica; jag gillade ändå inte alla låtar. Så det är lite för generaliserande för mig..

Medlem

mario


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Vila i frid

Måste säga Halo. Har spelat men aldrig förstått vad som varit så revolutionerande.

Skittråkiga och repetativa banor...


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Självklart Halo, somnade nästan under mina första speltimmar med Halo 2.


signatur
Inaktiv

Battlefield kanske? Känns inte som det riktigt hör hemma bland de andra titlarna även fast det är svenskt.

Avskyr The Sims men förnekar inte dess popularitet.

Bra lista.
Alla hör hemma bland toppen så jag svarar nog annat.
Annat kan vara mycket just nu...

Medlem
Skrivet av tetsu:

Röstade på Doom, redan första spelet var fattigt spelmässigt och de senare spelen i serien har inte varit bättre. Så jag anser det överskattat.

Hädare!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag lade min röst på Halo! Läs "Bukloads" inlägg om ni vill ha skäl...

Medlem

Lade min röst på The Sims

Inaktiv

Halo helt klart. Rätt ok story men resten föll verkligen platt rakt ner i marken.
Mario mycket för att man tar serien, slänger in det i tvättmaskinen och tror att man frått fram något nytt. Poängen är att det börjar bli för mycket av samma fast med mindre färg varje gång

Medlem

Annan! Resident Evil, mycket bra story å hjärtat går på högvarv varje gång man kliver in i den zombie fyllda världen

Medlem

Metal gear. Ogillade det som barn, och gapar förfärat när jag ser på den senaste videon som kommit ut. Varför *anstränger* man sig för att göra ett spel med så dålig AI som möjligt? Som jag fattat det är det hela grejen med de senare delarna att man ska kunna smyga på datormotståndare på ett totalt orealistiskt vis.

Ska ju erkänna att jag inte gett spelen någon större chans dock

Annars måste jag nog säga Zelda. Spelen är bra men, kom igen. Så bra är de inte.

Medlem
Skrivet av AcuRa!:

Annan! Resident Evil, mycket bra story å hjärtat går på högvarv varje gång man kliver in i den zombie fyllda världen

jag tror du missupfattade frågan. över inte underskattad


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

Synd att så många inte förstår innebörden av ordet "överskattad", känns som att det borde vara förklarat i nyheten så kanske man hade fått lite mindre idiotiska kommentarer. Förövrigt så kan man inte säga att ett spel/ en spelserie är överskattad om man inte tycker om genrén överlag för då är det ju klart att man inte tycker spelen är så bra som alla säger.

Medlem

Klart att du kan tycka att ett spel är överskattat även om du inte gillar genren. Så länge du gett spelet/spelserien i fråga en seriös chans och inte dömer det på genren så får man väl endå ha en åsikt.

Medlem

Halo och The Sims.. verkligen misslyckade.
Halo är verkligen inte speciellt som Half-Life och The Sims.. fyfan va mycket nya spel dom gör men dom tjänar väl skitmkt på det. Men man tröttnar på det för det är så segt spel.

Medlem

Inte orkat läsa........ Men är HL2 en "Spel Serie" ??? Blivit för mycke små folk på denna sidan nu och de märks tydligt, SYND!

Föressten full de e man oxå

(tog mig 10min att skriva detta)

Inaktiv

Final Fantasy, har försökt spelat det flera gånger men aldrig kommit in i spelet. Tycker man bara springer runt hela tiden och gör små saker..

Skriv svar