PS3-försäljningen upp 135% enligt Sony

Robot
PS3-försäljningen upp 135% enligt Sony
Medlem
PS3-försäljningen upp 135% enligt Sony

Dom borde ha haft det här priset redan vid start.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

sänk mera! sälj mera!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Prisvärd, men fortfarande för dyr.
Och om ett år eller två kan man nog ha betydligt roligare med en PS3:a än nu, och då kostar den kanske hela skjortan längre.

Medlem

Det är ingen prissänkning, det är en utförsäljning av 60GB-versionen. Altså bara tillfälligt tills den versionen tar slut, 80GB:aren har det gamla priset. Denna utförsäljning kommer inte till oss i Europa.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey
Skrivet av yonaz:

Det är ingen prissänkning, det är en utförsäljning av 60GB-versionen. Altså bara tillfälligt tills den versionen tar slut, 80GB:aren har det gamla priset. Denna utförsäljning kommer inte till oss i Europa.

Indirekt får vi ju dock en PS3a för mindre pengar nu än tidigare. Visserligen är ju valuepaketet inte samma sak som en prissänkning på 1000 kr, men räknar du på det som du får med (två spel och en extra handkontroll) så överstiger det till och med 1000 kr... men visst, en prissänkning i ordets rätta bemärkelse är det förstås inte...

Sen får vi ju se om priset går upp igen... jag tror faktiskt det kommer behålla priset när de ser hur bra den säljer nu... men men, vi får se

Medlem

Är det inte så att den nya versionen av PS3an de säljer nu kostar mindre att producera?, de borde ju sänka priset på 80GB versionen sedan också då förmodligen (här i Europa också förhoppningsvis)..

Om de släpper ett nice pack-in med MGS4 när det kommer så köper jag nog direkt och säljer min gamla goa PS2


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Är inte titeln på nyheten väldigt missvisande? nästan lite aftonbladet varning på den hehe.

Medlem

kanske säljer de mer totalt genom att "sänka" priset nu än om de haft detta pris från start.

oavsett så kan man ju aldrig klaga på en "prissänkning"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Med dagens valutakurs och en prissänkning så kan man ju köpa en i USA för drygt 3300kr. Så fort priserna börjar närma sig 4000kr här i Sverige så lär försäljningen öka groteskt runt om i hela världen, vi får ju hoppas att starterpaketet kan sätta fart på försäljningen, för många köper ju ändå Resistance och Motorstorm och nu får man de billigare än om man köper de separat plus att man får en extra handkontroll på köpet

Inaktiv

Försäljningen har mer än dubblerats alltså? Otroligt. En ökning med 100% är dubblering ju. Skrivfel eller stämmer det?

Inaktiv

men sluta klaga på priset herre jesus.
och snälla, jämför gärna med vad xbox360 kostar IDAG oxå, för att förlöjliga erat koncept över att ps3an är dyr

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Prisvärd, men fortfarande för dyr.
Och om ett år eller två kan man nog ha betydligt roligare med en PS3:a än nu, och då kostar den kanske hela skjortan längre.

Jämför med wii och 360 med alla tillbehör du måste köpa till så är snarare dom 2 dyra och ps3 plötsligt billig.

Medlem
Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gamblor:

Prisvärd, men fortfarande för dyr.
Och om ett år eller två kan man nog ha betydligt roligare med en PS3:a än nu, och då kostar den kanske hela skjortan längre.

Jämför med wii och 360 med alla tillbehör du måste köpa till så är snarare dom 2 dyra och ps3 plötsligt billig.

Vilka tillbehör måste jag köpa till för att kunna spela SPEL på min SPEL konsol? Jag har endast köpt till en till kontroll till min 360 och wii och de funkar alldeles utmärkt att spela SPEL på dom.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gamblor:

Prisvärd, men fortfarande för dyr.
Och om ett år eller två kan man nog ha betydligt roligare med en PS3:a än nu, och då kostar den kanske hela skjortan längre.

Jämför med wii och 360 med alla tillbehör du måste köpa till så är snarare dom 2 dyra och ps3 plötsligt billig.

Precis, för att få de PS3 erbjuder så måste du köpa en Xbox 360 Elite för 4700kr sen så måste du köpa en HD-DVD för dryga 1700kr, då är vi uppe i 6400kr, sen så ska du ju ha spel och en extra handkontroll också, slutsumman hamnar på över 7000kr. Och trots detta så är PS3 en mycket kraftfullare maskin med stöd för datortillbehör och som inte låter som en dammsugare. Nu kanske ni förstår att PS3 är en relativt billig maskin med tanke på vad man får.

Medlem

......eller så beror den stora ökningen till stor del på att alla som tänkt köpa PS3 innan ökningen väntat och göra detta pga. att det fanns infomation om att det skulle göras en sänkning.

Antar att Sony valde att utelämna info om detta vanligt förekommande fenomen. Wonder why!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gamblor:

Prisvärd, men fortfarande för dyr.
Och om ett år eller två kan man nog ha betydligt roligare med en PS3:a än nu, och då kostar den kanske hela skjortan längre.

Jämför med wii och 360 med alla tillbehör du måste köpa till så är snarare dom 2 dyra och ps3 plötsligt billig.

Vilket är varför jag skrev att den är prisvärd.
Du får väldigt mycket för pengarna.
Men mängden pengar som krävs är fortfarande för mycket för att det skall vara värt det, än så länge.

Jag vill jättegärna ha en PS3:a och kommer med stor sannolik att skaffa en. Fast jag är beredd att vänta tills HD-film är vardag och det finns en handfull riktigt bra spel till "klassiker"-pris att köpa.

För någon månad sen köpte jag en Xbox premium med fem spel (inkl guitar hero 2) och ett Play&Charge-kit för drygt 5000 kronor totalt.
Detta eftersom jag kände att för dessa pengar får jag ut mer spelglädje än att bara ha en mediaspelar-konsol och noll bra spel för en tusenlapp mer.

Min plasma-TV klarar bara 720p/1080i så jag kan inte dra nytta av den fulla kapaciteten i en PS3:a i film och spel.

Och att skaffa en PS3:a plus en TV-apparat som klarar 1080p är på tok för dyrt för mig.

Det finns mycket som lockar med Playstation 3 i framtiden dock, men just nu har jag jättekul med Xbox 360 framför 42 tums-bildskärm i min sköna fåtölj. :heart:

Medlem
Skrivet av FS:

...de som har Sony-aktier kan nog se fram emot att trevlig rapport då juli ska rapporteras.

En tanke slog mig.
Sony förlorar ju slantar på varje maskin de säljer pg.a. subventionering, så vad händer egentligen med aktierna då?

Sedan det där med 135 % är jag något skeptisk till.
En trettiofemprocentig ökning kan jag däremot tänka mig. Sedan kan ju detta i princip innebära att de bara har sålt fem konsoler, men det lär vi ju bli varse så småningom.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Sony goes genius,

nu kanske dom förstår att desto billigare desto fler köpare.. Kolla på Wii!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gamblor:

Prisvärd, men fortfarande för dyr.
Och om ett år eller två kan man nog ha betydligt roligare med en PS3:a än nu, och då kostar den kanske hela skjortan längre.

Jämför med wii och 360 med alla tillbehör du måste köpa till så är snarare dom 2 dyra och ps3 plötsligt billig.

Vilka tillbehör måste jag köpa till för att kunna spela SPEL på min SPEL konsol? Jag har endast köpt till en till kontroll till min 360 och wii och de funkar alldeles utmärkt att spela SPEL på dom.

En som tänker som jag iallafall. SPELkonsol och inget annat. PS3:an är dyr. Man kan köpa Wii och XBOX 360 för ungefär en PS3:a.

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:

En som tänker som jag iallafall. SPELkonsol och inget annat. PS3:an är dyr. Man kan köpa Wii och XBOX 360 för ungefär en PS3:a.

men det är ju inte tänkt att de ska vara en SPELkonsol..det är en MULTIMEDIAmaskin.
geeesh

:evil:

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gamblor:

Prisvärd, men fortfarande för dyr.
Och om ett år eller två kan man nog ha betydligt roligare med en PS3:a än nu, och då kostar den kanske hela skjortan längre.

Jämför med wii och 360 med alla tillbehör du måste köpa till så är snarare dom 2 dyra och ps3 plötsligt billig.

Precis, för att få de PS3 erbjuder så måste du köpa en Xbox 360 Elite för 4700kr sen så måste du köpa en HD-DVD för dryga 1700kr, då är vi uppe i 6400kr, sen så ska du ju ha spel och en extra handkontroll också, slutsumman hamnar på över 7000kr. Och trots detta så är PS3 en mycket kraftfullare maskin med stöd för datortillbehör och som inte låter som en dammsugare. Nu kanske ni förstår att PS3 är en relativt billig maskin med tanke på vad man får.

Ärsch, PS3:an är inte kraftfullare än Xbox 360 plus att PS3:ans spelutbud är helt kasst... Inget Forza,Gears of War,Mass Effect osv osv osv

Absolut inget jag skulle köpa, skulle ej ta emot den om jag så fick den eftersom jag inte skulle ha något nöje alls med att spela på den pga spelen.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gamblor:

Prisvärd, men fortfarande för dyr.
Och om ett år eller två kan man nog ha betydligt roligare med en PS3:a än nu, och då kostar den kanske hela skjortan längre.

Jämför med wii och 360 med alla tillbehör du måste köpa till så är snarare dom 2 dyra och ps3 plötsligt billig.

Precis, för att få de PS3 erbjuder så måste du köpa en Xbox 360 Elite för 4700kr sen så måste du köpa en HD-DVD för dryga 1700kr, då är vi uppe i 6400kr, sen så ska du ju ha spel och en extra handkontroll också, slutsumman hamnar på över 7000kr. Och trots detta så är PS3 en mycket kraftfullare maskin med stöd för datortillbehör och som inte låter som en dammsugare. Nu kanske ni förstår att PS3 är en relativt billig maskin med tanke på vad man får.

Om vi förutsätter att man bara vill spela så kan man få en xbox premium med dead rising för 3650 och sen gears of war + handkontroll för 750.
Totalt sett 4400kr för 2 spel och 2 handkontroller med konsol. Det kommer aldrig gå att göra en exakt jämförelse men en hddvd behövs inte för att spela och därför är det dumt att lägga med den i en jämförelse.
PS3 paketet är mer prisvärt än tidigare men det är fortfarande en ordetlig summa att betala för att få börja spela. Speciellt om man inte är intresserad av spelen som följer med.
Personligen väntar jag ett tag till innan jag skaffar någon konsol från denna nya generationens konsoler.

Medlem

Om PS3 är prisvärd eller inte beror ju på vad man är ute efter. Är det bara en spelkonsoll man vill ha är den ju helt klart rätt dyr. Men om man verkligen vill ha en blueray-spelare ändå så är den ju inte så dyr.
Men de flesta spelare, dvs inte hard core/nörd-spelare, känner inte ens till att konsollerna kan göra mer än bara spela spel (Framgick i en stor undersökning från USA jag läste om), så för dem verkar den nog rätt dyr PS3:an.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

folk tycker det är ballt att köpa ps3 för då får man bluray billigt,
men är det ingen som tänker på att bluray filmer är svindyra ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

folk tycker det är ballt att köpa ps3 för då får man bluray billigt,
men är det ingen som tänker på att bluray filmer är svindyra ?

Smakar de så kostar de, även vanliga DVD-filmer hade ett saftigt pris när de va nytt. Jag har slutat köpa vanliga DVD-filmer, för efter att man vant sig med Blu-Ray så ser DVD inge bra ut alls jämfört med HD.

Och självklart är de ballt att köpa en PS3

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av BangBoomBang:

folk tycker det är ballt att köpa ps3 för då får man bluray billigt,
men är det ingen som tänker på att bluray filmer är svindyra ?

Smakar de så kostar de, även vanliga DVD-filmer hade ett saftigt pris när de va nytt. Jag har slutat köpa vanliga DVD-filmer, för efter att man vant sig med Blu-Ray så ser DVD inge bra ut alls jämfört med HD.

Och självklart är de ballt att köpa en PS3

filmer i HD blir inte hälften så dyra ens när man kan börja köpa film till 360 att downloada,
ms har ju kontrakt med dom stora elefanterna,

så serier och film i HD kan snart ses via 360 ruskigt mycke billigare än på bluray.

och bluray blir nog inte så långlivat.
för det blir ju mer och mer att folk köper och downloadar musik och film till nån slags hd, antingen bärbar eller stationär.

då betalar man bara för filmen, inte en svindyr bluray dvd med glansigt fodral.

se bara alla som kutar runt med med mp3 spelare.
det dröjer inte länge förran folk kutar runt med bärbara Hd spelare.

så tyvärr bluray fans dvd skivan kommer inte leva så länge.

även nya spel lär man kunna downloada till dator eller konsol inom snar framtid.

det är bara att inse att dvd skivan har snart spelat ut sin roll.
Hd s med 500 gig eller större är billiga och blir ännu billigare.

Medlem

Att se på film på 360n är ungefär lika störande som då någon dammsuger när man ser på film, och nej, Blu-Ray kommer inte att dö ut på ett bra tag. Just nu så säljer Blu-Ray filmer väldigt bra och de kommer de att fortsätta göra, för dom flesta föredrar produkter som man kan ta på, och HD-filmerna på Live är rejält komprimerade så du får inte ut samma kvalité, sen så kan du bara se på dom i 24h och ha dom på hårddisken helt orörd i 2 veckor.

Att köpa nerladdat är ju totalt värdelöst imo, blir du less på ett spel så kan du ju inte sälja de vidare till någon som kanske tycker om de, då får du antingen slänga de eller låta spelet ta upp plats på hårddisken.

Nerladdningsmöjligheter kan ju självklart vara bra, men de kommer nog aldrig att ersätta retail om de inte utvecklas ännu mer, dock så fungerar de ju utmärkt på musikfronten, för där får du ändå en fil som du kan bära med dig i MP3, vilket är hela poängen redan från början.

Finner du att ladda ner spel och film mycket bättre så får du ju självklart tycka de, men jag tror nog att jag talar för dom många att inget uppnår känslan mer än att ha en bokhylla fullproppat med film, musik och spel

12
Skriv svar