Activision sålde mest första halvåret 2007

Robot
Medlem
Activision sålde mest första halvåret 2007

Äntligen slog någon EA!

Flakmonkey
Skrivet av _jozo_:

Äntligen slog någon EA!

Dags att börja hata Activision nu kanske? Jag menar de är ju störst...

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av _jozo_:

Äntligen slog någon EA!

Dags att börja hata Activision nu kanske? Jag menar de är ju störst...

Är ju dock inte därför de är hatade. Det är ju mer hur de behandlar sina anställda, hur de pumpar ut 25 expansioner till varje spel de släpper och hur de aldrig kommer på något nytt.

Men wtg Activision!

Inaktiv

Gött, Activision!

Nosnos, kanske lite fel att anta att man hatar dom som är störst bara för sakens skull..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Gött, Activision!

Nosnos, kanske lite fel att anta att man hatar dom som är störst bara för sakens skull..

Måhända, men ibland känns det lite som att det blir "inne" att hata företag, inte för att de är dåliga, utan bara för att de är stora... I EA:s fall så var de ju dock inte helt utan skuld;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Kul att höra!:up:


signatur

I'm a snake, follow me!

Flakmonkey
Skrivet av DarthZ:

Gött, Activision!

Nosnos, kanske lite fel att anta att man hatar dom som är störst bara för sakens skull..

Det är säkerligen inte enda anledningen, men iom att de företag som hatas ofta är de som är de mest framgångsrika så ligger det nog mer i det än vad folk vill erkänna. Tror inte är att EA är värre än mindre företag, om något så tror jag att de flesta utgivare skulle offra en jädra massa för att vara i den situation som de är nu. Visst släpper de en mängd expansioner, men folk stirrar sig så otroligt blinda på dem känns det som, man får ju inte glömma bort att de även gör det möjligt för utvecklare att göra spel som Spore, Crysis och Rock Band.

Säger inte att EA är några gullungar på något sätt, men tycker samtidigt att de förtjänar mindre skit och mer respekt än vad de får från "hardcore" gamers.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av _jozo_:

Äntligen slog någon EA!

Dags att börja hata Activision nu kanske? Jag menar de är ju störst...

Är ju dock inte därför de är hatade. Det är ju mer hur de behandlar sina anställda, hur de pumpar ut 25 expansioner till varje spel de släpper och hur de aldrig kommer på något nytt.

Ja för Activision är ju verkligen ett företag som ger ut nya idéer. Sen så tror jag nog inte att dom på EA Sports klagar över att arbeta där, dom har ju rastaktiviteter som heter duga.

Att Activision sålt mer än EA i år är kanske inte så konstigt heller då EA inte har släppt någon storsäljare på ett tag nu, Activision har ju trots allt släppt COD3, Spider-Man 3, Tony Hawk's Project 8 och Marvel: Ultimate Alliance. Men EA har ju Crysis, MoH: Airbourne, NFS: ProStreet, Mercenaries 2 och Rock Band. Activision har egentligen bara två storsäljare kvar att släppa, Guitar Hero 3 och Lego Star Wars

Sen att EA släpper många expansioner fattar jag inte hur man kan vara sur över, är de för att de inte kommer någon expansion till spel som du spelar? Expansioner till t.ex. The Sims är något du inte måste, men till Blizzards WoW så är man nästan tvingad att köpa för att inte hamna efter, men där är de ingen som klagar.

För övrigt så är de väl bara bra att någon lyckats konkurrera med EA, hård konkurrens leder bara till de bättre med pressade priser och bättre produkter.

Inaktiv

Inte så konstigt, EA håller på att göra samma spel hela tiden - deras spel har blivit tråkigare och tråkigare...

Medans Activitions gör nya och spel med bra idéer.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Flakmonkey
Skrivet av Tpiom:

Medans Activitions gör nya och spel med bra idéer.

Vilka spel är det?

Medlem

Activision har Cod4 kvar också detta år de lär sälja skapligt.
Ubisoft har ju två tunga titlar Assasins Creed , Bia 3 HH.
Ea har , Airborne & Crysis.
Epic har : Gears of War , UT3
Rockstar : Gta

Medlem
Skrivet av zauii89:

Activision har Cod4 kvar också detta år de lär sälja skapligt.
Ubisoft har ju två tunga titlar Assasins Creed , Bia 3 HH.
Ea har , Airborne & Crysis.
Epic har : Gears of War , UT3
Rockstar : Gta

stämmer helt.
tror nog ea:s crysis och activison:s cod4 kommer nog bli jämt där cod serien har ju varit stor sen första kom men crysis är ju next gen med grym grafik och så.
jag kommer allefall köpa båda vet jag:D:up:


signatur

Spela spel är kul ibland.

ÄNTLIGEN......(tänkte göra en Gert Fylking);)


signatur
Medlem

Nosnos! jag skrev inte att jag inte gillar Ea, men så som dom förstör en del spel (Bf2) så blir man lätt sur på dom...

Activision har alltid gett ut bra spel enligt mig...

Medlem

enemy territory: quake wars?


signatur

bäst

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Nosnos! jag skrev inte att jag inte gillar Ea, men så som dom förstör en del spel (Bf2) så blir man lätt sur på dom...

Activision har alltid gett ut bra spel enligt mig...

Det kan inte vara så att DICE klantade till sig med BF2? Nej, de måste ju självklart vara EA's fel när det är dom som är utgivaren.

Activision har släppt MÅNGA dåliga spel, faktum är att dom två senaste spelen (iaf dom jag har sett) från Activision som FZ har recenserat har bara fått 1/5, sen så står dom ju för kanske 75% av alla värdelösa spel baserat på filmer. Men detta är inte Activisions fel då dom bara ger ut spelen, likaså är fallet för EA, en utgivare, och speciellt EA, gör sällan sina egna spel, utan dom köper antingen spel eller så "beställer" dom spel. EA gör bara sportspel nu för tiden, och där är dom bäst i världen enligt mig, och ni får väl komma med den vanliga kommentaren att "PES är bäst" men PES ÄR SÄMST jämfört med FIFA 07

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Tpiom:

Medans Activitions gör nya och spel med bra idéer.

Vilka spel är det?

Undrade det med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Som sagt, EA fixar det på slutet ;D

Medlem

Vänta tills Crysis blir släppt, då lär ingen ha chans mot EA!? Inte för att jag gillar EA mer än andra, men tyvärr är Crysis ett EA spel?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av JaZzE:

enemy territory: quake wars?

Inaktiv

Utvecklare - Utgivare... vem hänger det mest på egentligen? Är det verkligen EA som är felet?

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av _jozo_:

Nosnos! jag skrev inte att jag inte gillar Ea, men så som dom förstör en del spel (Bf2) så blir man lätt sur på dom...

Activision har alltid gett ut bra spel enligt mig...

Det kan inte vara så att DICE klantade till sig med BF2? Nej, de måste ju självklart vara EA's fel när det är dom som är utgivaren.

Activision har släppt MÅNGA dåliga spel, faktum är att dom två senaste spelen (iaf dom jag har sett) från Activision som FZ har recenserat har bara fått 1/5, sen så står dom ju för kanske 75% av alla värdelösa spel baserat på filmer. Men detta är inte Activisions fel då dom bara ger ut spelen, likaså är fallet för EA, en utgivare, och speciellt EA, gör sällan sina egna spel, utan dom köper antingen spel eller så "beställer" dom spel. EA gör bara sportspel nu för tiden, och där är dom bäst i världen enligt mig, och ni får väl komma med den vanliga kommentaren att "PES är bäst" men PES ÄR SÄMST jämfört med FIFA 07

Det är Ea som har gjort patcharna, som sedan har förstört spelet!

Medlem

EA, Activision... Same shit, different brands.
Som någon konstaterade ovan är inte Activision precis helgon när det gäller bra/dåliga spel. De är inte heller bättre än EA när det gäller att pumpa ut spelen så fort att buggarna inte hinner rensas.

Activision står dock i skuggan av EA när det gäller att synas och höras. Vart du än vrider och vänder på dig här i Stockholm ser man EA i ett eller annat sammanhang, därav är det även dem som får stå som syndabock för det beteende som bedrivs av utgivningsjättar som Ubi, EA, Activision etc.

Baksidan av framgång antar jag.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av _jozo_:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av _jozo_:

Nosnos! jag skrev inte att jag inte gillar Ea, men så som dom förstör en del spel (Bf2) så blir man lätt sur på dom...

Activision har alltid gett ut bra spel enligt mig...

Det kan inte vara så att DICE klantade till sig med BF2? Nej, de måste ju självklart vara EA's fel när det är dom som är utgivaren.

Activision har släppt MÅNGA dåliga spel, faktum är att dom två senaste spelen (iaf dom jag har sett) från Activision som FZ har recenserat har bara fått 1/5, sen så står dom ju för kanske 75% av alla värdelösa spel baserat på filmer. Men detta är inte Activisions fel då dom bara ger ut spelen, likaså är fallet för EA, en utgivare, och speciellt EA, gör sällan sina egna spel, utan dom köper antingen spel eller så "beställer" dom spel. EA gör bara sportspel nu för tiden, och där är dom bäst i världen enligt mig, och ni får väl komma med den vanliga kommentaren att "PES är bäst" men PES ÄR SÄMST jämfört med FIFA 07

Det är Ea som har gjort patcharna, som sedan har förstört spelet!

Jaså? Minns inte jag helt fel så var spelet helt ospelbart redan från första början, spelet kraschade ju till desktop stup i kvarten, men det är ju så klart EA's fel. Seriöst alltså, bara för att DICE är ett svenskt företag gör de inte dom till helgon, BF1942 va väldigt buggigt och är fortfarande inte helt felfritt. Och hur tror du att de kommer sig att många andra spel som EA varit inblandade i fungera klockrent? Sluta upp med att behandla DICE som en gud och inse att felet ligger hos dom och inte hos EA.

Medlem

kommer en massa bra Ea-spel snart!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

enemy territory: quake wars kommer att sälja mer än något annat ea spel i år. Ok?

fz heroes - vi är tröga som få!


signatur

bäst

Inaktiv

Borde inte Blizzard ligga etta dom drar in 1 miljards sek per månad från WoW.

Medlem
Skrivet av JaZzE:

enemy territory: quake wars kommer att sälja mer än något annat ea spel i år. Ok?

fz heroes - vi är tröga som få!

e slut produkten i samma klass som betan, svar NEJ
årets flopp snarare


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

ni borde inte ha skrivit så det är inte bra:evil::evil::down::O:):(:\;):P:|:up::down:8):D:evil::$:$

12
Skriv svar