Svenska Star Vault köper UE3-licens

Robot
Medlem
Svenska Star Vault köper UE3-licens

spännande och kul ! ..men dom har nog valt fel genre .. om dom inte har nåt väldigt nyskapande pågång ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Fem spänn på att det är någon fjantig fantasyvärld!

(Ovan följande text kan vara stötande för fantasy lovers)

Medlem

Nice, svenska spelmarknaden går framåt!

Ser fram emot att höra mer om detta.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Fem spänn på att det är någon fjantig fantasyvärld!

(Ovan följande text kan vara stötande för fantasy lovers)

Bra svenska!

Gällande val av genre..varför det? UE3 motorn behöver väl inte bara användas till FPS spel likväl som etet mmo inte måste vara i tredjeperson.

PLZ THINK OUTSIDE THE BOX!

Medlem

Ja jag tänker gärna "outside the box" men de flesta spelutvecklare sneglar på Wow (vilket är förståeligt) så många Mmorpg är fantasy av nåt slag med eldbollar,svärd,dvärgar o alver.
Jag hade gärna sett ett fallout tema eller steampunk.
Och förlåt för att min svenska inte håller din höga standard.

Medlem

Han syftar förmodligen på att det finns så många mmo-spel och att etet mmo till lätt skulle försvinna i mängden. det är också många stora aktörer inom mmos som håller på med nya. Många tror att marknaden för mmos är rätt mättad.

Sen är dom ju inte ensamma om att använda UE3-motorn för något annat än ett fps.

Inaktiv
Skrivet av Rullstol:

Och förlåt för att min svenska inte håller din höga standard.

Be cool , stay in school.


signatur

War never changes.

Medlem

Var på väg att börja studsa i min stol när jag läste "MMOFPS", men sen insåg jag att det stod "MMORPG" och var inte längre riktigt lika entusiastisk. Dock är det kul att se nya aktörer i den svenska spelmarknaden, även om namnet osökt får mig att tänka på konkurrenten Starbreeze

Kollade runt lite efter info, och hittade denna info på GameDev:

Citat:

Star Vault AB har ett unikt samarbete med ett amerikanskt bolag som är världsledande inom sin genre.

Undrar vad det innebär. Antar att det inte innebär Epic, för Star Vaults licensiering av Unreal Engine 3 är väl inte direkt något unikt?

Medlem

Bah, ett till mmo. :(. Kan dom inte göra något mysigt singleplayer istället, som man kan köra vid sidan om Age of Conan. ><. Anyways, blir nog helsnyggt med tanke på att dom använder UE3, om det blir "We are taking our MMORPG to the next level both in player features and in visual contents " så får man väl hoppas på att det släpps till 360n. \o/.

Medlem

*Tar av sig hatten och önskar Star Vault lycka till*

Fint dock att det kommer nya spelföretag i sverige, visar vem som är det bästa landet på att skapa spel.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av Mykee:

Bah, ett till mmo. :(. Kan dom inte göra något mysigt singleplayer istället, som man kan köra vid sidan om Age of Conan. ><. Anyways, blir nog helsnyggt med tanke på att dom använder UE3, om det blir "We are taking our MMORPG to the next level both in player features and in visual contents " så får man väl hoppas på att det släpps till 360n. \o/.

saken som jag ser på spelmarknaden nu:
MMO spel driver in pengar till företagen, mer än singleplayer-lir pga månadskostnaden (engångs för single). nåt som driver företagen mer är nu när Guild Wars börja me PvP tours (vilket CPL apa som vanligt) eller vem fan de va som tog med WoW (vilket är ett dåligt PvP spel). Detta gynnar ju företagen mer eftersom de nu kan slå sig in där så kommer fler satsa på spelet = fler abonnenter = lots more of money

singleplayer kommer tyvärr nog bara funka på konsoler vidare i livet (där de också finns kostnad tex live) ja kan dock spela live me mitt wii gratis 8)
men ja ser de dock lite som singleplayer börjar gå mot sin grav faktiskt

kan faktiskt tänka mig att CS hade kunnat bli ett jävligt stort mmofps om dom gjort de bra

Medlem

Bara de inte gör något jäkla fantasy-rpg, ge oss sci-fi - finns inte tillräckligt med roliga sci-fi mmo..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Kollade runt lite efter info, och hittade denna info på GameDev:

Citat:

Star Vault AB har ett unikt samarbete med ett amerikanskt bolag som är världsledande inom sin genre.

Undrar vad det innebär. Antar att det inte innebär Epic, för Star Vaults licensiering av Unreal Engine 3 är väl inte direkt något unikt?

Nä. om jag inte har för mig helt fel så håller webzen på med 2 mmo's som kör med den motorn. Huxley som är ett mmofps och All Points Bulletin (APB) som tydligen ska vara som GTA (nutid i storstad med gäng och skit)

Medlem

Det 411:e MMO't på gång.

"Yay"

Inaktiv
Skrivet av Nikie:

Gällande val av genre..varför det? UE3 motorn behöver väl inte bara användas till FPS spel likväl som etet mmo inte måste vara i tredjeperson.

PLZ THINK OUTSIDE THE BOX!

har du helt rätt i, ue3 måste inte bara vara fps/tps.
dock så betyder det heller inte att allt som är ue3 blir snyggt eller ser ut som gears of crap war, vilket många verkar tro..

tror dock att herren menade att ett mmorpg kanske inte är det säkraste kortet i leken.

själv tycker jag nog att dom skulle utveckla en egen motor till ett sådant här projekt. om nu deras mmorpg ska ha samma stuk som alla andra, dvs en öppen värld där man kan traska runt i skogar och öknar eller nått......vet inte hur skön ue3 kan vara på det.
och om dom nu väljer att göra stora världar så kommer ue3 hysterin nog inte att få dessa stora världar att se lika bra ut som gears of war's små rum..

edit:
personligen tycker jag att bilden på deras CEO är otroligt underhållande.. "pappa gav mig pengar till att köpa ue3 licens så nu ska jag göra en mmorpg för det har jag läst om i tidningen"

Medlem
Skrivet av F3D:

personligen tycker jag att bilden på deras CEO är otroligt underhållande.. "pappa gav mig pengar till att köpa ue3 licens så nu ska jag göra en mmorpg för det har jag läst om i tidningen"

Och vips så är bilden nu borta..

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av F3D:

personligen tycker jag att bilden på deras CEO är otroligt underhållande.. "pappa gav mig pengar till att köpa ue3 licens så nu ska jag göra en mmorpg för det har jag läst om i tidningen"

Och vips så är bilden nu borta..

lol wtf

Medlem
Skrivet av F3D:

personligen tycker jag att bilden på deras CEO är otroligt underhållande.. "pappa gav mig pengar till att köpa ue3 licens så nu ska jag göra en mmorpg för det har jag läst om i tidningen"

Personligen tycker jag att den här kommentaren från F3D är otroligt underhållande.. "han är solbränd och har bakåtslickat hår, det betyder att hans pappa betalar allt åt honom för det har jag läst om i tidningen"


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

[quote=Personligen tycker jag att den här kommentaren från F3D är otroligt underhållande.. "han är solbränd och har bakåtslickat hår, det betyder att hans pappa betalar allt åt honom för det har jag läst om i tidningen"[/quote]

Haha, nice

Nåja, kommer att med spänning följa detta. Behöver ngt nytt roligt mmorpg eftersom wow suger så frenetiskt!

Go!

1
Skriv svar