Games for Windows LIVE - inget för UT3

Robot
Games for Windows LIVE - inget för UT3
Medlem
Games for Windows LIVE - inget för UT3

Det där måste ha svidit för Microsoft...:P


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

De va lite synd, de är ju alltid ett plus om det är cross-platform.

Medlem

Det är väll enbart Vista-Kompatibelt om dom går med i "Games for Windows Live!" eller? Isånnafall så var det bra att dom inte valde det.

Flakmonkey

Epic har ju tidigare klagat på Xbox Live då det inte ger dem möjligheter att skapa en ordentlig serverbrowser å såna saker... Jag menar tittar man på vad Gears of War erbjuder i form av möjligheter till onlinespelande så är det ett skämt jämfört med UT... De anser väl helt enkelt att de kan göra en bättre lösning själva och då gör de det.

Medlem

Kan inte vara bra för MS i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ms har enbart sig själva att skylla. Ingen vill använda en undermålig produkt. Jag förstår att utvecklare tvekar att införa en betaltjänst till ett onlinespel.
Sedan så är det ju ingenting som säger att det inte kommer att bli spel mellan plattformar, bara att teknologin inte kommer att vara utvecklad av ms.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Det är väll enbart Vista-Kompatibelt om dom går med i "Games for Windows Live!" eller? Isånnafall så var det bra att dom inte valde det.

Så du kör med "Om inte jag kan få ska ingen annan få"-stilen? Jag har inte heller Vista men jag vet att nån gång kommer jag att skaffa de, och då vill jag få så mycket för pengarna som möjligt.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Birchoff:

Det är väll enbart Vista-Kompatibelt om dom går med i "Games for Windows Live!" eller? Isånnafall så var det bra att dom inte valde det.

Så du kör med "Om inte jag kan få ska ingen annan få"-stilen? Jag har inte heller Vista men jag vet att nån gång kommer jag att skaffa de, och då vill jag få så mycket för pengarna som möjligt.

Vad är det för fel att stödja så många plattformar som möjligt för att kunna sälja så många spel som möjligt? Det är bara korkat att begränsa sig till en plattform. Det är synd att inte de kan låta PS3 och 360-spelare spela mot varandra.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Birchoff:

Det är väll enbart Vista-Kompatibelt om dom går med i "Games for Windows Live!" eller? Isånnafall så var det bra att dom inte valde det.

Så du kör med "Om inte jag kan få ska ingen annan få"-stilen? Jag har inte heller Vista men jag vet att nån gång kommer jag att skaffa de, och då vill jag få så mycket för pengarna som möjligt.

Va? Hur får du det till " "Om inte jag kan få ska ingen annan få"-stilen? "?

Jag tykte det var bra eftersom jag då slipper köpa vista. Bara för att det går att köra på XP betyder inte det att det inte kommer fungera på Vista, eller hur?

Suck åt idiotiska kommentarer -_-

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Det är väll enbart Vista-Kompatibelt om dom går med i "Games for Windows Live!" eller? Isånnafall så var det bra att dom inte valde det.

Games for WIndows Live! är ju bekräftat för XP också, så det är ju inte en faktor längre.

Nu väntar v i bara på DX10-stöd för XP, så kanske saker och ting ordnar sig för oss Windows-gamers

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Birchoff:

Det är väll enbart Vista-Kompatibelt om dom går med i "Games for Windows Live!" eller? Isånnafall så var det bra att dom inte valde det.

Games for WIndows Live! är ju bekräftat för XP också, så det är ju inte en faktor längre.

Nu väntar v i bara på DX10-stöd för XP, så kanske saker och ting ordnar sig för oss Windows-gamers

Är det? Nice.

Medlem

Förresten, en källa. Finns fler om man Googlar lite.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Jag tykte det var bra eftersom jag då slipper köpa vista. Bara för att det går att köra på XP betyder inte det att det inte kommer fungera på Vista, eller hur?

Vem fan har sagt att du måste köpa Vista? Bara för att det finns Live-stöd betyder inte de att spelet är Vista-exklusivt, ja mena om det vore så, hur kommer det sig då att Gears of War, Kane & Lynch, Juiced 2 och Viva Pinata kommer fungera på Xp?

Live betyder INTE Vista-exklusivt

Medlem

Det var snack förut om att games for windows bland annat innebar DX10, vilket i sin tur är vista-exklusivt.
Med detta i åtanke så är det ganska förståeligt att det blir en viss förvirring.

Bäst vore kanske om de kunde ha bägge systemen i spelet så kunde man välja själv vilken man ville köra på.

Ed: var var inte är


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

en sjärna i kanten till Epic. Dom har förståt att Games for Windows Live enbart ger microsoft mera kontrol än vad dom förtjänar.
Yterligare ett företag som totalt ratar Live är Blizzard som inte kommer att lägga in live stöd i Starcraft II

Medlem

Skulle inte UT3 komma till Mac med? Inte konstigt att de struntar i games for windows live grejjen.

Edit: Det var ju också snack om att man var tvungen att endast stöda Vista för att kunna få "Games for Windows" loggan. Vilken gör det ännu mer förvirrande antar jag


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Man ska väll ändå inte kunna spela med mus+tangentbord på xb360 men däremot på PS3 så ps3 och pc-spelare skulle sopa mattan med alla xb360 spelare och då skulle spelet få dåligt ryckte på xb360 plattformen och sälja dåligt.

så jag tycker att det är bra gjort av epic detta.
sen är windows live svammel också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Skulle inte UT3 komma till Mac med? Inte konstigt att de struntar i games for windows live grejjen.

Edit: Det var ju också snack om att man var tvungen att endast stöda Vista för att kunna få "Games for Windows" loggan. Vilken gör det ännu mer förvirrande antar jag

"Games for Windows" loggan är busenkelt att få och behöver inte vara Vista Exklusivt eller Windows Exklusivt för den delen. Bara att spelet ska vara lätt att installera och stöda Games Explorer osv.

Tycker det är bra att Epic ratar GFW Live det behöver ses över ganska rejält. Det funkar inte att lansera en halvdan tjänst när de flesta seriösa utvecklare redan har utvecklat en egen fungerade motsvarighet som oxå är gratis.
Lite halvpinsamt att det kan komma bli crossplatform med PS3an och PC dock men inte mellan Xbox och PC. Halva grejen med GFW Live är att man kan lira mot Xbox spelare.

Är annars för att PC ska få någon likanande tjänst som till 360 men det dom erbjuder nu fungerar verkligen inte så gör om och gör rätt.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Birchoff:

Jag tykte det var bra eftersom jag då slipper köpa vista. Bara för att det går att köra på XP betyder inte det att det inte kommer fungera på Vista, eller hur?

Vem fan har sagt att du måste köpa Vista? Bara för att det finns Live-stöd betyder inte de att spelet är Vista-exklusivt, ja mena om det vore så, hur kommer det sig då att Gears of War, Kane & Lynch, Juiced 2 och Viva Pinata kommer fungera på Xp?

Live betyder INTE Vista-exklusivt

Jo om du inte såg det så har jag redan fått den informationen av Kyraal och behöver inte ha den igen.

Medlem

mitt smile sträcker sig ifrån ena örat till det andra.
sånna härna nyheter gör en glad


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mahone:

De va lite synd, de är ju alltid ett plus om det är cross-platform.

Knapert.
De olika platformarna använder helt olika
typer av browsers osv , dessutom e klanspel
på console inte mkt och ha samma med
dedikerade servers osv osv..

En annan anledning till att absoult inte
ha cross-platform är att pc gubbarna skulle
totalt crossa 360 gubbsen pga att en
kontroll i ett så pass snabbt spel som UT3
är impossible vs mus & keyboard.

1
Skriv svar