Gameplayfilm från SOCOM: Confrontation

Robot
Medlem
Gameplayfilm från SOCOM: Confrontation

SOCOM är så jävla grymt och detta såg riktigt trevligt ut. Jag undrar när fan MS tänker börja släppa riktiga spel på Live, storleken på filerna är ju knappast ett problem nu när de finns en 120gigs hårddisk.

Medlem

ehm, bara jag eller såg detta jäkligt trist ut, rekyl? animationer på gubbarna? överhuvudtaget
Ser ut som ett äldre cs source i tredje persons


signatur

Nämen!

Medlem

killen som sprang lite längre fram vid 1 minut strecket hade ett stålrör i ryggraden.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

fy vad laggigt?? Det såg ut som nätlagg, men tyvärr var det nog låg fps som var boven i dramat?? Kan ju bero på att det inte är optimerat än, men som redan sagt så såg inte spelet speciellt kul ut heller...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

jag ser det som min plikt att påpeka att ljudet var bland det klenaste jag någonsin hört. det lät som airsoft på sin höjd.

Medlem

Såg verkligen skittråkigt ut...

Stelt, fult, tråkiga ljud osv.

Medlem

Undrar var gränsen för vad som kan marknadsföras som realistiskt går? När det utspelar sig på jorden, när man spelar människa, när man skjuter på människor?

Medlem

Folk har verkligen gått och blivit kräsna när de gäller spel, antingen är de för stelt, ljudet är för dåligt eller så är de fult. Förr så räckte de gott och väl med två streck och en fyrkant för att kunna erbjuda glädje, men nu så måste de tydligen se bra ut för att kunna glädja spelaren. Ni borde verkligen testa tidigare SOCOM-spel innan ni säger att de är tråkigt.

Medlem

Jag tyckte att det såg känslolöst ut, snyggt packat med halvsunkiga animationer och taskiga rörelser. Ja menar, killen strafade fram och tillbaks och sköt mot snubben.. skulle det inte vara realistiskt? Verkar vara stor CS känsla på liret.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Haha, jäklar vad tråkigt det såg ut, har inte gillat de tidigare socom spelen heller iofs. Men denna filmen var ju endast pinsam.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Folk har verkligen gått och blivit kräsna när de gäller spel, antingen är de för stelt, ljudet är för dåligt eller så är de fult. Förr så räckte de gott och väl med två streck och en fyrkant för att kunna erbjuda glädje, men nu så måste de tydligen se bra ut för att kunna glädja spelaren. Ni borde verkligen testa tidigare SOCOM-spel innan ni säger att de är tråkigt.

Kräsen och kräsen, jag är inte direkt kräsen.
Men någonstans måste tamig f*n gränsen dras.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Ingen realism alls..
Skjut 200 skott för att döda en fiende. rekylen var obefintlig.
Grafiken sådär.. Borde se bättre ut till en PS3:a, kolla bara Army of 2
Att man kan springa o skjuta och dessutom träffa gör spelet ännu sämre imho.

Näe, nu ska jag fortsätta lira GRAW 2 .

Medlem

Öhm det är socom, den serien har ALDRIG varit realistisk, det är typ som fps:ens ace combat...

Det känns som om många inte inser de ljusår långa hopp det är mellan "riktiga" tac sims och de som släpps idag.
Graw2 har väl kommit närmast men är fortf ett actionspel innan det är ett tac sim.

Man måste gå tillbaka ett par år för att hitta guldkornen som startade det hela, spec ops av take 2, ghost recon och rainbow 6 av red storm innan de köptes upp av ubisoft, det senaste släppta är väl VBS av bohemia interactive.

Det som verkar vara närmast i framtiden är väl "Ground Branch" av blackfoot studios som är ett gäng utvecklare som dedikerat tror på tac sim:en och som INTE kommer att göra spel som är "tillgängliga" dvs många explosioner och spårljus efter varje kula.
Det är en ny och glädjande trend i simulationsgenren att utvecklare som är fans gör egna spel, tex fighter ops och ground branch


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

ser inte syftet med att göra tps spel som det här. det styrs och hanteras precis som ett fps bara att man måste se ryggen på någon stackars soldat istället för ett vapen. ska det ge mer känsla eller vad vill de få fram?

Medlem

Jag hade kunnat köpa att grafiken var tagen från PS 2 eller Xbox, men detta är ju ett skämt.

är det meningen att prestandan skall bli sämre ju tuffare hårdvara man har?

Trodde faktiskt det var tvärt om, men man kan ju ha missat något på rankinglistan.

PS3, Xbox 360 kom och köp, burkarna med den senaste tekniken för en 3e generation, men bara hälften så kraftfull som PS2 och Xbox.

Bara 5995kr

Snacka om att råna folk, för demos blir det ju mindre av oxå tydligen, så det är meningen att vi skall köpa grisen i säcken, och bara hålla käft om skivorna går sönder, eller om spelen inte når upp till våra förväntningar.

3e generationens häst och bilhandlare!


signatur

Denon / Pioneer

1
Skriv svar