Civ IV-expansionen filmad

Medlem
Civ IV-expansionen filmad

Var väl en ganska typisk reklam trailer. Men det ändrar inte att jag ser fram emot denna expansion väldigt mycket!

Medlem

Den här såg jag på Steam för några dar sen.

Jag är väldigt sugen på BtS.

Jag har alltid velat föra avancerade hemliga krig mot mina motståndare. ^^ (Spioneri)

Inaktiv

expansionen ska vara megastor va?

en liten fråga innan man handlar något, i vanliga civ så blir det mest att man kör det som rekkomenderas, och bygger städer där det rekommenderas, men känns som att spelet mest sköter sig själv, man behöver inte tänka utan man bara klickar o klickar tills man känner att man vill kriga o massproducerar då krigsenheter

någon som känner igen sig? känns som att jag missat något...

kan tillägga att jag endast kört "skirmish" mot datorn

Inaktiv

Okej, för er som undrar så är denna expansion FENOMAL!
Grym expansion, Warlords var skit jämfört med denna.

I vanliga spelsättet så är en hop saker inlagt och spelet känns plötsligt nytt, sen finns det en massa olika scenarios som alla är lika välgjorda.. WW2 kampanjen känns lite som Hearts of Iron 2.

Nämnbara saker som har lagts till i vanliga spelet är nya teknologier, wonders, units och byggnader - stora spel mekaniker som lagts till är "Spionage" som fungerar ungefär som Research/Culture/Pengar. Det är alltså en bar du kan dra på för att ändra hur många % av dina tillgångar du lägger på spionage istället för research, culture eller pengar.

En annan stor sak är "Corporations" som fungerar ungefär som religioner.. med corporations så kan du tjäna mycket mer på de varor och tillgångar du har istället för att bara trada iväg dom mot lite pengar eller andra varor - har inte hunnit utforska detta spelsätt mycket ännu men det fungerar mycket bra hitills.

Den mekaniken som är tillagd som jag gillar mest är däremot events.. det är random events som kan kommer upp lite då och då.. det kan vara allt från ett uppdrag till pest: du får oftast 3 eller fler val att välja på; te.x. att munkarna i dina kloster kräver pengar för att driva vidare din religion.

AI:n är även den förbättrad - känns mycket mer verklig.

Great Spys är tillagda, de kan användas till många saker såsom infilitrera fiende städer, bygga Scotland Yard/Kremlin, läggas in i staden för att öka försvaret mot fiende spioner samt mkt mer.

Nu kan du alltså försvaga fienden rätt så rejält utan att du ens behöver föra krig samtidigt som om du har lite råvaror ingen annan har så kan du öka det du tjänar med en rejäl hacka.

Det som även är tillagt är ett par faktioner och den största nyheten som sagt är alla extra kampanjer/mods som följer med expansionen. Värt att nämna är space kampanjen som fungerar ungefär som Galactic Civ.. ett mod som utökar spelet in i framtiden med nya battle mechs, undervattens städer osv.

5/5 får denna expansion av mig!

Nej, Aresz, har själv bara kört LAN mot brorsan och singleplayer som du.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Det där om att man får tips om vart man ska bygga städer osv går att stänga av väl? det kunde man iaf i tidigare civ.. ska nog ta upp civ igen.. lirade civ IV mkt i början men skolan tog över :/

jaja.. väl mött i civ träsket boys!

Medlem

Låter kul, läskigt vanebildande spelserie...:) Är Warlordsförbättringarna inkluderade i den här (tänker på t.ex. möjligheterna till att ha Warlords och sånt)?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

väldigt rolig var denna expansion, definitivt bättre än Warlords.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

Hur kommer det sig att flera redan har provat den när den inte släpps förrän 27 juli?! :S

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Hur kommer det sig att flera redan har provat den när den inte släpps förrän 27 juli?! :S

demo:

http://www.fileplanet.com/179032/170000/fileinfo/Civilization...

nu har säkerligen herrarna ovanför tankat ner det via någon torrent men ändå, här kan man testa iaf

Medlem

jag spelade *host* demot *host* *tittar sig panikartat runt*


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Hur kommer det sig att flera redan har provat den när den inte släpps förrän 27 juli?! :S

Jo det finns ju som sagt sedan några dagar att ladda hem. Men jag har beställt originalet trots det. Har resten av serien i spelhyllan så.

Inaktiv

Hehe.. jag köper spelet sen när det kommer till min närbutik.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar