Japan - lokala konsoler säljer bäst

Robot
Japan - lokala konsoler säljer bäst
Medlem
Japan - lokala konsoler säljer bäst

Inte direkt överraskande, känns rätt naturligt att Sony's och Nintendo's produkter säljer bättre där borta.

Medlem

Jag håller med dig Garenth!!!


signatur

You can't win the game...

Medlem

Japaner japaner...

Medlem

Känns mer eller mindre som att det är samma sak i vilket land man än kommer till. Man håller sig till sitt eget lands tillverkade saker först å främst generellt sett.

Medlem

Detta viste man iofs på förhand. Sony säljer för att det är hemmabana och wii för att det är nintendo.

Inaktiv
Medlem

Hehehehe "svennar svennar...japaner japaner..."

:);):);):);):);)


signatur

You can't win the game...

Medlem

Om man ska tro prisjakts barometer säljer Wii och Playstation 3 bättre än Xbox360 i Sverige också. Det finns ju en speciell spelkultur i Japan som Microsoft verkar visa lite intresse för. Ett sånt här spel skulle knappas produceras av Microsoft:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20602

Medlem

Det är väll som med bilar, i Sverige kryllar det med Volvos/Saab medan i Frankrike är det nästan bara Renualt/Citroen/Peugeot.

Medlem

Japanerna är ju om man ska tro ett antal Japanska spelprducenter som t.ex Suda 51 rädda för nya koncept etc.
Som ett t.ex kan man ju ta FF serien vars stridssystem förändrades först efter ca 10år.

Medlem

Samtidigt så är ju inte vi västlänningar någe bättre alls på nyskapande. Vi är f*n mer fast i våra banor än japanerna.

Men som många andra sa, detta var inte direkt oväntat.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Samtidigt så är ju inte vi västlänningar någe bättre alls på nyskapande. Vi är f*n mer fast i våra banor än japanerna.

Men som många andra sa, detta var inte direkt oväntat.

Nja.... Tycker iallafall att vi Eu är någt mer nyskapande än vad t.ex Amerikanarna är.
Skillnaden mellan Japan och oss i väst är att vi kan ta till oss Japanernas spelkultur, medans det verkar helt låst hos Japanerna. Ett exempel är Killer 7 som gick åt helvete i Japan men sålde kanon i väst, detta enligt analytikerna för att det inte höll de ramar som ett Japanskt spel tydligen måste hålla sig inom.

Medlem

Sålde Killer 7 verkligen så jäkla bra i väst? Fick för mig det fick bra recensioner, men sålde inte så himla mycket.

Medlem
Skrivet av Xhit:

Om man ska tro prisjakts barometer säljer Wii och Playstation 3 bättre än Xbox360 i Sverige också. Det finns ju en speciell spelkultur i Japan som Microsoft verkar visa lite intresse för. Ett sånt här spel skulle knappas produceras av Microsoft:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20602

Inte mig emot, skulle aldrig spela ett spel som det där.. Eller något som har samma stridssystem som FF-serien, eller ser ut som dom gör, gillar inte den japanska spel grafik.. grejset.. ;o.

360 is the shit imo, pg.a alla mysiga titlar, men vill dom sälja bättre så kanske dom borde satsa på lite fler -herumf- dåliga titlar.. :P. Fast det är nog svårt att slå bort Sony i Japan anyway.

Inaktiv
Skrivet av tetsu:

Sålde Killer 7 verkligen så jäkla bra i väst? Fick för mig det fick bra recensioner, men sålde inte så himla mycket.

Det blev totalt sågat

Flakmonkey
Skrivet av turbo10:
Skrivet av tetsu:

Sålde Killer 7 verkligen så jäkla bra i väst? Fick för mig det fick bra recensioner, men sålde inte så himla mycket.

Det blev totalt sågat

Totalsågat är nog att ta i, fick ju bland annat 8 av superplay, 8.3 av gamespot och 8.1 av IGN... Däremot är det en rejäl spridning på betygen så Killer 7 är nog ett sånt där spel som du antingen älskar eller hatar..

Medlem

XB360 är aldeles för amerikansk för Japan i stilen. MS målgrupp verkar vara amerikanska collage-killar. De försöker att bredda sin kundbas med spel som Viva Piñata, men sådana spel säljer inte särskilt bra på XB360. Det är bara actionspel och racing som säljer bra på 360 typ.
PS3an kommer nog börja sälja riktigt bra så småningom när spel som MGS4, Final Fantasy och Gran Turismo kommer.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av yonaz:

XB360 är aldeles för amerikansk för Japan i stilen. MS målgrupp verkar vara amerikanska collage-killar. De försöker att bredda sin kundbas med spel som Viva Piñata, men sådana spel säljer inte särskilt bra på XB360. Det är bara actionspel och racing som säljer bra på 360 typ.
PS3an kommer nog börja sälja riktigt bra så småningom när spel som MGS4, Final Fantasy och Gran Turismo kommer.

haha så du hoppas på HELA 3spel som släpps om ett år och framåt?

Medlem
Skrivet av bleak:

haha så du hoppas på HELA 3spel som släpps om ett år och framåt?

Du kanske skulle läsa hans inlägg igen och försöka förstå det han skriver. Fast det är väl viktigare för dig att försöka basha än att förstå det du svarar på?

Inaktiv
Skrivet av tetsu:
Skrivet av bleak:

haha så du hoppas på HELA 3spel som släpps om ett år och framåt?

Du kanske skulle läsa hans inlägg igen och försöka förstå det han skriver. Fast det är väl viktigare för dig att försöka basha än att förstå det du svarar på?

Jag förstod. Du kanske skulle läsa mitt inlägg ist?

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av tetsu:
Skrivet av bleak:

haha så du hoppas på HELA 3spel som släpps om ett år och framåt?

Du kanske skulle läsa hans inlägg igen och försöka förstå det han skriver. Fast det är väl viktigare för dig att försöka basha än att förstå det du svarar på?

Jag förstod. Du kanske skulle läsa mitt inlägg ist?

Vad sägs om att tänka efter före istället?

Men hursomhelst angående artikeln... är ju inte direkt överraskande att Wii och PS3 säljer bäst där borta. Så har det ju alltid varit? Samma med sony och nintendo, de tidigare konsolerna.

Men det går inte att släppa att nintendo känns mer för barn jämfört med de andra 2. =/ Så är det bara.

Medlem

Hmm jag är gamer och skulle villja ha alla konsoller och en värsting dator, men mest av allt skulle jag villja ha råd att köpa allt hehe. Vilka spel skulle locka japaner att köpa en 360? jag tycker den frågan är roligare att tänka på. Viva pinata? Halo3? Ehh vad mer har 360 att locka med för japaner? Att vi här i väst gillar alla typer av spel kanske tyder mer på att vi är öppna för allt och suktar mest efter bra spel och då menat i alla olika format till alla plattformar. Att vara fanboy tyder på en viss omognad och att man blundar för bra spel bara för att dom släpps till en annan konsol. Skulle man kunna kalla det att vara rasistisk mot andra plattformar eller?

Tips man kan bytlånas så att man får spela alla bra spel btw

Medlem

japaneserna är som dom är.. gillar lite flashigare lir. Lite mer anime/manga kultur, sånt shit är coolt där borta.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av tetsu:
Skrivet av bleak:

haha så du hoppas på HELA 3spel som släpps om ett år och framåt?

Du kanske skulle läsa hans inlägg igen och försöka förstå det han skriver. Fast det är väl viktigare för dig att försöka basha än att förstå det du svarar på?

Jag förstod. Du kanske skulle läsa mitt inlägg ist?

Du är bortgjord.

Medlem
Skrivet av Dandyline:

Hmm jag är gamer och skulle villja ha alla konsoller och en värsting dator, men mest av allt skulle jag villja ha råd att köpa allt hehe. Vilka spel skulle locka japaner att köpa en 360? jag tycker den frågan är roligare att tänka på. Viva pinata? Halo3? Ehh vad mer har 360 att locka med för japaner? Att vi här i väst gillar alla typer av spel kanske tyder mer på att vi är öppna för allt och suktar mest efter bra spel och då menat i alla olika format till alla plattformar. Att vara fanboy tyder på en viss omognad och att man blundar för bra spel bara för att dom släpps till en annan konsol. Skulle man kunna kalla det att vara rasistisk mot andra plattformar eller?

Tips man kan bytlånas så att man får spela alla bra spel btw

kan bara hålla med, alla har de olika spel som är jävligt bra, minst sugen är jag dock på Wii, efter som den konsollen bara har 2 spel som jag skulle kunna tänka mig, har ett 360 och det kommer att bli ett PS3 senare i år.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av tetsu:
Skrivet av bleak:

haha så du hoppas på HELA 3spel som släpps om ett år och framåt?

Du kanske skulle läsa hans inlägg igen och försöka förstå det han skriver. Fast det är väl viktigare för dig att försöka basha än att förstå det du svarar på?

Jag förstod. Du kanske skulle läsa mitt inlägg ist?

Haha du fattar inte? Pinsamt

1
Skriv svar