Transformers: The Game

Robot
Transformers: The Game

Att filmlicensspel inte håller måttet är närmast en oskriven regel i spelbranschen. Vi har testat om Transformers: The Game vågar trotsa konventioner och göra oss häpna med en titel värd namnet.


Medlem
Transformers bekänner färg

Saknar inte detta spelet i min hylla


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

tycker spelet var lite små roligt men kontrollerna när man fick flya köra bil tog en tid att vänja sig vid , för känsligt och lite väl svårt att styra men annars var det ett bra spel:P


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

När ska du/ni lära er att Starbreeze gjorde Chronicles of Riddick; Escape from Butcher bay? HALLÅ. jorden anropar recensenten! Snark.

Medlem

Testa det till PC, det var inte bara kass det sög oxå.
Att dom inte kan göra ett bra Transformers-spel. :\


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Testade det till PC, men kom fram till att jag hellre hade tvål i ögonen än spelade detta spel.

Medlem
Skrivet av Nikie:

När ska du/ni lära er att Starbreeze gjorde Chronicles of Riddick; Escape from Butcher bay? HALLÅ. jorden anropar recensenten! Snark.

Vad pratar du om? Nämner han Riddick i recensionen?


signatur

---
Boo!

Medlem

Dom borde göra ett Transfomers spel som inte följer någon film och längre utvecklings tid. Blir nog mycket bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Testade det till PC, men kom fram till att jag hellre hade tvål i ögonen än spelade detta spel.

Haha, dagens.

Tyckte också spelet var något fruktansvärt dåligt.

Medlem

Damn, trodde faktiskt att det kunde bli rätt bra. Synd.

Medlem

Spelet var väl ingen höjdare, men jag gillade filmen, man måste ju älska robotar:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv
Skrivet av MadMartigaN:

Testa det till PC, det var inte bara kass det sög oxå.
Att dom inte kan göra ett bra Transformers-spel. :\

Transformers till C64 var ju kul när man spelat en stund...

Medlem

Nej Tack. Det var nog ett av de mest tråkiga och enformade spelen jag spelat.

Inaktiv

Dom har ju ganska mycket serietidingar, tv-serier att få roliga uppdrag från.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Inaktiv

Det här var verkligen en av de sämsta spel jag har någonsin spelat, den förtjänar inte ens den etta som den har fått, men förstår att man måste vara lite generös :). Tycker nästan synd om utvecklarna.

Medlem

Ändå fanns drömmen om att det skulle vara som när man var liten och lekte med Optimus Prime Men inget kan ju slå ett barns fantasi.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Snälla... sluta göra filmlicensspel! (Förutom Star Wars och LOTR)

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Snälla... sluta göra filmlicensspel! (Förutom Star Wars och LOTR)

starbreeze får gjärna gjöra filmlicens spel när dom vill för mig:) men snälla starbreeze gjör ett eget ip please det skulle bli grymt!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Hade det varit multiplayer stöd på spelet så hade den helt klart fått 3 stjärnor istället för en.

Bara i fantasin att krossa varandra i spelet ger mycket mer nöje.

Medlem

Alltså tänk er detta transformers, lite snabbare, med multiplayer stöd och lite RPG känsla, att du kan levla din robot med delar etc och bygga på vapen Och göra det till ett rejält MMorpg spel eller något sånt

GRYMT! Krig krig krig. Och hur expar du då? Jo genom uppdrag eller pvp, inget annat... ingen jävla grind. Sen att du får "egen" forma din robot. Coolt.

Medlem

Nån som spelat detta. Ni som skriver att det inte finns nåt bra Transformers-spel bör testa det, för det är riktigt bra.

Inaktiv

Så extremt enerverande banor med tidspress och dåliga kontroller. En fet etta

Medlem

Spelet sög, spela det inte.

Medlem
Skrivet av Nikie:

När ska du/ni lära er att Starbreeze gjorde Chronicles of Riddick; Escape from Butcher bay? HALLÅ. jorden anropar recensenten! Snark.

Fast nu så va ju inte Escape From Butcher Bay baserat på någon av filmerna utan bara miljöerna och karaktärerna, vilket kanske va de som gjorde det så bra. Sen så har vi ju många Star Wars spel som är riktigt bra också. Sen så va ju Gudfadern och Scarface helt ok dom också. Men Transformers hade nog varit lite bättre om inte kontrollerna hade varit totalt värdelös, tillräckligt för att ge spelet en 3a enligt mig iaf.

Medlem

Azak: Thats the shit, ska vi gadda ihop oss och starta ett eget företag på engång? Ideerna gör en as taggad

Bara ta en ide från filmen också, När robotarna kommer till jorden så ser dom bara ut som robotar utan skal från vad dom transformeras sig som.

När man börjar lira som lvl 1 så är det samma princip, du ser ut som en naken robot, sen får du olika looks beroende på vad för items du har på dig, sen olika quests för att kunna förvandla dig till andra saker.

Medlem

Såg en polare spela det här spelet. Bara att titta var en pina nästan :S
Var snygga modeller i spelet iaf


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Var inget fel på robotarna, transformeringen i spelet var ju det som man kunde ha lite nöje med en stund.

Barricade säger jag bara

Medlem

Skitspel. Skitföretag, som går med på att göra ett sådant spel. Skitröstskådisar, om går med på att göra röster till ett sådant spel.
Skit helt enkelt.

Den största frågan är nog vad i h-e ett fullblodigt kasst konsollspel gör på PC.
Eggar upp mig själv när jag tänker på alla dessa kommersiella jippon

Synd, för filmen var riktigt fräck med betoning på fräck, även om det som vanligt skulle fjantas till med hollywood-komedi och löjliga amerikanska moralkakor som smakar surt.

Värst vad jag var negativ idag, det ska man inte vara i slutet på veckan, freeedag!

Medlem

Det är tråkigt när ett spel med potential ska bli så fruktansvärt dåligt.

Medlem

Vet inte om jag kan skylla så mycket på rösterna, Megatron, Optimus Prime gör ju allt.

Men som sagt, hade det haft multiplayer så hade spelet var grymt.

12
Skriv svar