Robot
Overlord

Vad sägs om att vakna av ett stänk syra i ögonen? Det är i alla fall vad mina undersåtar anser vara ett värdigt uppvaknande för sin, eh, "herre". Precis så börjar min vandring i Triumphs Studios nya och mycket trevliga actionäventyr Overlord.


Medlem
Vi testar Overlord

Tycker det är riktigt roligt, lagom mycket humor också. Gör det varken för seriöst eller för irritande dumt. Bra betyg.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag tror inte detta spelet hade fått en fyra om någon annan recenserat. Inget kvinno förakt här inte, trust me, men den känns väldigt tjejig själva recensionen och betyget känns snällare en vad FZ överlag ger så att säga ( för att generalisera lite ) Själv tycker jag inte spelet alls var speciellt br. Visst har det sin charm men det känns oftast som att det finns en "så ska du göra" lösning och en "kötta på" lösning på problemen. Tänker framförallt på sjöorms problemet.,

Inaktiv

Det är ett rätt kul spel, men jag personligen tröttnade rätt snabbt när man hade fått alla impsen... Kändes inte direkt som om det fanns något att göra förutom att zerga saker och ting :/

Medlem

inget nyskapande men damn så roligt det är med dessa små ondskefulla varelser som slår i sönder allt vackert och gulligt ;)=


signatur

Nämen!

Inaktiv

Spelat första banan, mer har jag inte spelat ^^


signatur

sleeplezz

Medlem

Skönt lir kan bara hålla med recencenten på alla håll o kanter.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Riktigt bäst är det, "No sheepies?" Aww..

Medlem

Recensenten har i stort sett helt rätt tycker jag. Spelet är rent ut sagt skitskoj även om det har lite brister här o var. Jag tycker dock inte det räcker hela vägen =/. När man fått alla sina minions och spelat ett tag med dem så börjar det roliga tryta lite - vanan sätter in. Men letar man ett riktigt skoj spel att lira i sommarvärmen (eller avsaknaden av?) så är overlord definitivt någonting att satsa på!
Jag tycker att betyget kanske skulle legat på 3.5 men ju mer man tänker på hur skoj det faktiskt varit att lira så verkar faktiskt fyran motiverad

URK
Medlem

håller med att en fyra är ett bra betyg på detta spel. det man saknar efter ha fått alla minions är ett större mål. det känns mera som mindre uppdrag resten som kommer efter hand. om de kunde lägga in ett större mål efter man hade fått alla minions så skulle det varit mycket bättre. i slutet så blir man lite för mäktig. samt sista bossen dog efter 3 anfall. knappt 2 efter man har ett bra vapen samt minions har den bästa utrs på sig så är det ju bara anfalla så var det slut.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Bra recension! Jag försöker bara bestämma mig om jag ska skaffa spelet till PC eller Xbox 360.

Inaktiv
Citat:

faktum är att Overlord är ett alldeles lysande försök att kombinera genrerna rollspel och realtidsstrategi.

Lysande, sickan. Fram till sista stycket har du inte nämnt med ett ord spelets rollspelselement och knappt någonting hur realtidsstrategin (är det inte realtidstaktik, förresten?) fungerar, annat än att kontrollerna var jobbiga. Mindre subjektivt pladder, mer kritisk analys av spelmekaniken tack. Efter att ha läst recensionen har jag fortfarande inte en aning om hur man spelar eller ens vad spelet går ut på.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Citat:

faktum är att Overlord är ett alldeles lysande försök att kombinera genrerna rollspel och realtidsstrategi.

Lysande, sickan. Fram till sista stycket har du inte nämnt med ett ord spelets rollspelselement och knappt någonting hur realtidsstrategin (är det inte realtidstaktik, förresten?) fungerar, annat än att kontrollerna var jobbiga. Mindre subjektivt pladder, mer kritisk analys av spelmekaniken tack. Efter att ha läst recensionen har jag fortfarande inte en aning om hur man spelar eller ens vad spelet går ut på.

Du tog orden ur fingrarna på mig, det var detta jag försökte beskriva tidigare. Det står liksom ingeting om det negativa direkt utan att allt är bra, mendet är ju verkligen inte det. Som jag säger, spelet hade hamnat i mitt oficiella 3/5 fack då bristerna är för stora. 4/5 förtjänar endast spel som kan spelas åtminstonde 2-3 gånger, det gör vERKLIGEN INTE overlord.

Medlem

STORT minus för att det saknar invert mouse...annars är det grymt roligt och spela.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag tycker inte att Overlord förtjänar en fyra på grund av att hela konceptet och gameplayet mer eller mindre är kopierat rakt av från Pikmin. Men det är helt klart ett bra- och om inte nyskapande så i alla fall annorlunda- spel ändå.

Medlem

betyg 4 är helt rätt 5 hade varit för mycket


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Extremt kul spel, kanske lite väl enformigt. Men riktigt kul nån timme då och då

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:
Citat:

faktum är att Overlord är ett alldeles lysande försök att kombinera genrerna rollspel och realtidsstrategi.

Lysande, sickan. Fram till sista stycket har du inte nämnt med ett ord spelets rollspelselement och knappt någonting hur realtidsstrategin (är det inte realtidstaktik, förresten?) fungerar, annat än att kontrollerna var jobbiga. Mindre subjektivt pladder, mer kritisk analys av spelmekaniken tack. Efter att ha läst recensionen har jag fortfarande inte en aning om hur man spelar eller ens vad spelet går ut på.

Håller med här...:|


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Inget jag tänker köpa. I alla fall inte innan det hamnar i budgetkorgen.

Medlem

4, inte mer inte mindre


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Snyggt och roligt spel. En klar fyra.

Spelet var kanske lite väl enkelt. Brukar inte bara spela igenom ett spel så enkelt som jag gjorde med detta. Använder man "frenzy" på sina minions så spöar man bossarna väldigt snabbt.

Medlem

Detta spel hade gått mig helt förbi :O.
Kanske kan vara värt en nedladdning för att testa i alla fall.
Hur pass vettig bild av spelet får man av demon och hur mycket speltid finns det i spelet?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

tyckte spelet var värdelöst... med hinder som att flytta en stock ur vägen?! okej! ni kanske tycker det är kul men det tycker inte jag

Inaktiv

Tyckte det är extremt monotont.. även fast spelet har sin charm och sin humor. Kan inte hålla med om det recensenten skriver, hade nog gett detta spel 3/5.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av eDy:
Skrivet av KazikluBey:
Citat:

faktum är att Overlord är ett alldeles lysande försök att kombinera genrerna rollspel och realtidsstrategi.

Lysande, sickan. Fram till sista stycket har du inte nämnt med ett ord spelets rollspelselement och knappt någonting hur realtidsstrategin (är det inte realtidstaktik, förresten?) fungerar, annat än att kontrollerna var jobbiga. Mindre subjektivt pladder, mer kritisk analys av spelmekaniken tack. Efter att ha läst recensionen har jag fortfarande inte en aning om hur man spelar eller ens vad spelet går ut på.

tack för era tankar men met är ju så att just det är väldigt subjektivt hos läsaren om man vill ha subjektivt tyckande eller spelmekanikläsning. Själv föredrar jag att en recensent säger subjektivt om det var ett rolight eller tråkigt spel därav skriver jag också så:)

Skulle gärna göra alla nöjda om jag kunde men det går tyvärr inte. f.ö måste jag tillägga att det är begränat om plats för hur mycket vi får skriva:)


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Detta spel hade gått mig helt förbi :O.
Kanske kan vara värt en nedladdning för att testa i alla fall.
Hur pass vettig bild av spelet får man av demon och hur mycket speltid finns det i spelet?

Tyckte inte man fick en vettig bild av spelet av demon, var ytterst tveksam efter den faktiskt


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Bra recension håller med


signatur
Medlem
Skrivet av NTeC:

tyckte spelet var värdelöst... med hinder som att flytta en stock ur vägen?! okej! ni kanske tycker det är kul men det tycker inte jag

Stocken är inte ett problem. Dess funktion är att hindra dig att nå hela banan innan du har belönats med rätt antal imps.

Inaktiv

Kul spel med lite skruvad humor även om det inte helt blommade ut för mig. Gillar man demot skulle jag rekommendera köp även om man kanske bara spelar det en gång. Handlade mitt ex i UK och betalade då inte mer än 350:-.

Undrar om det är samma Magdalena som testade Dungeon Siege 2 för goodgame? I så fall vill jag grattulera till att din text syn på lite mer ja syns lite mer helt enkelt

Medlem

Jag tycker spelet är riktigt kul och innehåller en hel del komiska inslag, helt klart värd en 4a.

12
Skriv svar