Vattnet i världen är slut!!!!! (?)

Medlem
Vattnet i världen är slut!!!!! (?)

Jag har lite skumma tankar emellanåt, som nu inatt så blev jag jättetörstig och tänkte då såklart att jag skulle hämta ett glas vatten. Då innan jag reser mig ur datorstolen så slår denna senaste tanken till.
Vad hade man gjort om kranen i köket inte längre levererade något vatten och man går in och läser på Aftonblaskan att vatten inte längre kommer levereras till våra hem på grund av ett dödligt gift i allt vatten.

Jag hade nog packat en kappsäck med pengar och kört en nattlig rond till alla öppna bensinmackar och ringt till Maxi och bett dem öppna direkt på grund av detta problemet. Undrar just vad en liter vatten hade kostat imorgon. 500 kr? Kanske 1,000,000 kr? Hade det kommit ett spel baserat på detta efter några år? Kill 4 Water (2013).

Haha, ja så kan det vara när YouTube ger en ångestladdad 27åring för lite material om nätterna.

Sov gott.

#blogg

Inaktiv
Vattnet i världen är slut!!!!! (?)

Sov gott! ^^

Medlem

Det där nya WII spelet som är under utveckling som jag inte minns namnet på är väl lite åt de där hållet? Med vatten osv.. Verkar de som.

Medlem

Kolla på Waterworld


signatur

Tempus fugit.

Medlem

heh, i den världen lever jag just nu.
Inget vatten går ut i kranen på grund av en vattenläcka från igår. Har varit vaken i 3 timmar och ännu inte fått i mig kaffe, det är inte bra det här...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tyvärr är det du beskriver en verklighet för miljoner människor i världen idag, skillnaden är ju att det inte finns nåt ICA Maxi där dom bor. När du spolar på toaletten en gång använder du lika mycket vatten som en person i ett utvecklingsland använder på en hel dag till tvätt, städning, matlagning och dricksvatten, lite sjukt när man tänker på det eller hur?.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

hahaha, lite mindre koffein nästa kväll då


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Sito:

Tyvärr är det du beskriver en verklighet för miljoner människor i världen idag, skillnaden är ju att det inte finns nåt ICA Maxi där dom bor. När du spolar på toaletten en gång använder du lika mycket vatten som en person i ett utvecklingsland använder på en hel dag till tvätt, städning, matlagning och dricksvatten, lite sjukt när man tänker på det eller hur?.

Usch ja, visst tänker jag på det emellanåt.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

heh, i den världen lever jag just nu.
Inget vatten går ut i kranen på grund av en vattenläcka från igår. Har varit vaken i 3 timmar och ännu inte fått i mig kaffe, det är inte bra det här...

*dricker kaffe och funderar på hur det skulle vara utan kaffe i resten av sitt liv*

Medlem

Skulle rekommendera att se dokumentären Flow: For Love of Water.

1
Skriv svar