MotoGP '07 filmat

Robot
Medlem
MotoGP '07 filmat

Elmotorer FTW ! Nä men ärligt talat vore ju på tiden om en 1000 kubikare lät som en 1000 kubikare i Moto Gp.

Medlem

Ööhh dom kör in i varandra i typ 100 km/h och ingenting händer.. Inte ens little "wobble wobble" när dom kolliderar sida mot sida..
Realism = Noll

Skrivet av n0llk0ll0:

Ööhh dom kör in i varandra i typ 100 km/h och ingenting händer.. Inte ens little "wobble wobble" när dom kolliderar sida mot sida..
Realism = Noll

!!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

det verkar inte gå o vurpa i detta spelet eller har dom inte implementerat det än? kunde inte se en enda vurpa i hela filmen även fast dom kör in i varandra i full fart.

Inaktiv

ser tråkigt ut tbh...


signatur

/_\_/_\
/_\

Qth
Medlem

MotoGP = 800cc.
Håller ändå med om att ljudet inte var nå vidare. Sen tycker jag animeringarna är lite stela.
Som trogen MotoGP tittare så måste jag ändå gå till lite försvar här, det är inte ofta dom vurpar vid kontakt i kurvor, dom viker bara upp sig och får på sin höjd lite vobbel på framhjulet, eller bakjulet vid pådrag.
Sen var det ju iof mkt kraftigare pååkningar i spelet än vad det är i verkligheten men det kanske inte är så kul om man kan köra omkull alla motspelare så enkelt.
Mitt i filmen ser man även tydligt 2 stycken som voltar av hojjarna vid en kollision.

Medlem

Ser ut att vara exakt samma spel som föregångaren, fast med snyggare regn

Medlem
Skrivet av Qth:

MotoGP = 800cc.
Håller ändå med om att ljudet inte var nå vidare. Sen tycker jag animeringarna är lite stela.
Som trogen MotoGP tittare så måste jag ändå gå till lite försvar här, det är inte ofta dom vurpar vid kontakt i kurvor, dom viker bara upp sig och får på sin höjd lite vobbel på framhjulet, eller bakjulet vid pådrag.
Sen var det ju iof mkt kraftigare pååkningar i spelet än vad det är i verkligheten men det kanske inte är så kul om man kan köra omkull alla motspelare så enkelt.
Mitt i filmen ser man även tydligt 2 stycken som voltar av hojjarna vid en kollision.

Eftersom motorcykel spel är så svåra bör det vara lite mer vurpor så att det blir jämnare i utgången. Annars drar alltid dom bästa iväg med flera kurvors försprång.. och lite kollision i början ger mer dramatik. Det ska ju inte va lika enkelt som o köra en bil.

Medlem

En budgetmic och en vinkelslip hade gjort ett bättre jobb... Tragiskt att ljudet är så värdelöst.

Håller också med om att det såg stelt ut. Något som stärkte det intrycket var när man vid 1:03 fick se en snubbe köra in i en annan och båda flyger rakt upp och verkar sedan falla rakt ner igen samtidigt som de gör kullerbyttor i 300km/h... Lite "B".

Medlem

Tycker att banan innnan regn banan ser exakt lika dan ut som i nått Formula 1 spell jag testa till PS3 i affären.. Väldigt stelt, tvivlar på att dom stegrar under race -.- Kom igen med "Left Stick = Gas Up Down" och "Right stick = Character" eller nåt.

Qth
Medlem

Mer vurpor gör det mer ojämnt, en som ramlar har ju sällan chans att jaga ikapp igen, blir man ifrånåkt så är det väl bara att träna.
Det är ju heller ingen ovanlighet att dom flyger rätt högt och slår volter.

Lite GP-godis:

http://www.youtube.com/watch?v=rvWPcJhfz84
http://www.youtube.com/watch?v=C40njPL6D7E

Medlem

Trevliga filmsnuttar. I första filmen 02:33. Snubbens er ut att glida i sidled på hojen FAKE!!
och crashen innan det klippen är läskig.

Om du talade till mig då du sade att "de flyger högt och slår volter" så är det inget jag förnekar. Vad jag menade var att förarna inte verkade förflytta sig i någon riktning förutom uppåt och sedan neråt samtidigt som de roterade snabbt. Väntade mig att de skulle flyga "framåt" också och inte landa på punkten de krockade så att säga.

edit: Man skulle haft en specialgjord gamerhoj i hemmet och kunna gunga fram och tillbaks när man slickar kurvorna. Det vore skojigt

Qth
Medlem

Ja dom sladdar (glider i sidled) ofta ut ur kurvorna nu för tiden, hur coolt som helst. Kollar du noga så ser du det på fler ställen i filmerna, det är ingen synvilla.

Angående kraschen i spelet så håller jag med om att det ser konstigt ut, det mesta ser lite stelt ut för att vara ett modernt spel tycker jag.

1
Skriv svar