Blue Dragon-demo på Xbox Live

Robot
Medlem
Blue Dragon-demo på Xbox Live

Dålig förklaring av demot.

Man får en timme på sig med allt upplåst så lira inte om du inte vill veta hur du blir när du blir som starkast i spelet

Kom upp tidigare i veckan, typ tisdags ju?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

tyckte det var rätt tråkigt


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Ehrm.. demot har varit uppe ett bra tag nu..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Väldigt konstigt demo... man är inte så insatt när man börjar på lvl 33. Kommer inte lira demot. Väntar på fullverisionen istället eftersom jag vet att jag kommer älska det i vilket fall


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Vilken besvikelse.
Fruktansvärt dåligt stridssystem med dåliga ljudeffekter och animatrioner. Om de engelska rösterna inte går att byta ut kommer ett spel som tidigare var en självklarhet att spela, inte bli en särskild självklarhet längre :/

Inaktiv

håller med Swe.Stars. Jag blev smått besviken, även fast jag inte haft någon direkt hype på spelet. Alltid verkat lite baby känsla(aka Kingdom Hearts) meets old FF, vilket det dock var, fast sämre än jag hade förväntat mig. Jag gillade dock fighting systemet med Chain funtionen och tur baseringen, det passade mig perfekt.
Grafiken var jävligt najs! tror inte jag sätt nåt RPG med så fin fast grafik. skulle kanske sätt ännu bättre ut med något med Cellshading, men jaja mycket fint endå!

Om dom bara lägger till ett sätt att välja riktiga japanska röster så blir det nog ett "måste" köp. Annars så kommer jag vilja mörda de tjocka lilla miffot som var med i gänget.

Medlem

Vart också lite besviken, i stiden mot bossarna så satt jag bara där och fick aldrig någon möjlighet att slå tillbaka, och när de väl vart min tur så va man ju fan tvungen att heala, och till slut så va ju alla healing potion och alla mina gubbar kunde bara vänta på döden.

Nu kan de ju vara så att de vart någon bugg i turn-systemet men jag orkade fan inte spela om allt bara för att få reda på om så va fallet. Om jag köper spelet så blir de nog inte förens de kostar 199kr och ingår i classics-sortimentet.

Inaktiv

bara lirat en av "banorna" än så länge men hade inge problem med healing. killen Jiro hade ju single och "aoe" healing. behövdes bara en eller 2 för att alla skulle överleva.

Medlem

Lirade "fortress" banan och klarade den till sista bossen då ja hade typ 20 minuter kvar å spelet stängde ner. Vet inte om ja fick spela mer på sista bossen.. tyckte det mesta var bra utom rösterna. Lirade lite på "forest" banan också och för dom som har testat att försöka döda hydran där så är den rätt svår.. efter som han sprutar gas som gör (för mig iallafall) att 4/5 blir förstenade och den som ja har kvar blir nerslagen till typ 50 hp kvar.

Medlem

Tyckte det var rätt så kul faktiskt. Över förväntan. Men den där jobbiga rösten som hela tiden sa nåt när man sprang förbi fiender var ju hemsk. Det måste fan gå att stänga av.

Medlem

Fyfan va torr och trist grafik....

Nä, Eternal Sonata och Mass Effect blir RPG'sen för mig detta år.

Medlem

för gulligt och barnaktigt för min del.


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar