Nya bilder från Fallout 3

Robot
Medlem
Nya bilder från Fallout 3

Ser faktist intressant ut.. kanske blir ett köp ändå.

Medlem

BOOM HEADSHOT!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

ser jävligt nice ut o.o

Medlem

naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjjsssssss.......... yes very much.. indeed

Medlem

ska bli skoj och se lite gameplay.. kanske funkar i första person men man är ju rätt besviken ändå.. kan säkert bli jättebra.. men vetifan om man får samma sköna känsla som i fallout..

Inaktiv

Ser mer intressant ut för varje dag. Ska bli kul som sagt att se en gameplay film.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Boomer:

BOOM HEADSHOT!

QFT!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Var skeptisk till hela first-person grejen i början men nu är jag i princip övertygad om att det kommer bli sjukt grymt. Givet köp till både PC och Xbox 360!

Medlem
Medlem

Skådisen, ska det vara Chuck-wannaben? ^_^

Medlem

Även om det blir lite som "Oblivion med vapen" (Även om nu svärd också är vapen, ni fattar nog..) så tror jag detta kommer bli underhållande!

Medlem

Tror på detta...
kött e coolt

Medlem

Blir nog grymt najs det här. :). Bloody Mess! \o/

Medlem
Medlem

Ser kalasbra ut. Får lust att ställa mig upp bredvid datorn, dansa, och sjunga "That's the way uh huh, uh huh, I like it, uh huh uh huh!" när jag ser headshot bilden..

Inaktiv

Inga groin shots

Medlem

Bara jag som känner att "Ja. Vi köper Fallout 3 licensen och sedan tar vi oblivion, snyggar upp det och kastar in i en fallout miljö"

Inaktiv
Skrivet av Nikie:

Bara jag som känner att "Ja. Vi köper Fallout 3 licensen och sedan tar vi oblivion, snyggar upp det och kastar in i en fallout miljö"

Håller med. Det är precis vad dom gör.

oan
Medlem

http://www.fz.se/bilder/?id=44829

är det bara jag?
eller påminner mutanten fånigt mycket om en orch/troll/fantasy (orc eller vad jag nu ska välja för språk) och hans vapen känns alldeles för mycket oblivion i känslan. det är något visst med fallout 1/2:s mutanter och den bilden har de inte fångat så bra tycker jag.

menmen.. hoppas det blir bättre än jag tror.

Medlem
Skrivet av oan:

http://www.fz.se/bilder/?id=44829

är det bara jag?
eller påminner mutanten fånigt mycket om en orch/troll/fantasy (orc eller vad jag nu ska välja för språk) och hans vapen känns alldeles för mycket oblivion i känslan. det är något visst med fallout 1/2:s mutanter och den bilden har de inte fångat så bra tycker jag.

menmen.. hoppas det blir bättre än jag tror.

Nä jag håller med, macen och själva super mutanten är väldigt oblivion..

Medlem

har inte spelat dom andra fallout spelen mest för att jag inte gillar rollspel men det här ser ganska bra ut... FPS!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Som Fallout-spel verkar detta kasst. Som FPS/TPS kan det bli ett stort steg framåt från det undermåliga Oblivion, men då borde det inte dela Fallout-namnet heller.

Att det skulle bli fantastiskt våldsamt tror jag väl ingen tvivlade på en sekund, däremot? Bethesda tycker ju uppenbarligen att det mest intressanta med de gamla Fallout-spelen var Bloody Mess.

Medlem

Det jag gillade i de gamla Fallout-spelen var stämningen och scenariot, och det ser ut som om Bethesda har lyckats få med det.
Det var striderna som kunde bli lite enformiga och utdragna. Man kunde tömma ett helt clip från en laserkarbin i en mutant på nära håll och han blev bara lite irriterad - ett problem som f.ö Oblivion också har - oavsett hur mäktiga vapen man har så måste man hålla på att hacka rätt länge för att ta kål på allt utom de mesigaste fienderna.

Vi får väl se hur bra det fungerar i first person, men jag tror det kan bli ett riktigt skönt lir. Det ser ut som om Oblivion-motorn har fått sig en liten upphottning för Fallout.

Hur som helst, det kan ju inte bli helt fel; dem har ju tagit med Pip-Boy!

Medlem

har aldrig spelat Fallout men jag lär spela detta

Medlem
Skrivet av eCore:

Nä jag håller med, macen och själva super mutanten är väldigt oblivion..

Tycker nog inte likheterna är så stora att man kan peka på Oblivion.

Du verkar missa att det är turnbased, man kan sikta in kroppsdelar etc... vart finns det? Jo i fallout, inte i oblivion


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Hur är Fallout 3 turbaserat menar du?

Edit: Äsch, jag är inte rättvis när jag gör sådär. Hursomhelst, Fallout 3 är inte turbaserat och det vore trevligt ifall folk och journalister kunde sluta säga att det är det.

Det man kan göra i V.A.T.S. är att pausa spelet och köa upp skott, som sedan avfyras automatiskt när man sätter igång tiden igen. Jag tror det är lite bullet time-effekter som läggs in också.

Systemet har alltså mer gemensamt med Max Paynes och Knights of the Old Republics stridssystem än det har med Fallouts.

Medlem

Var väl ett jävla gnäll inte för att jag är någon Bethesda fanboy, tvärtom, gillade inte direkt Oblivion (Morrowind var bättre, tyvärr).

Tar man ett annat företag som gör spelet så blir det annorlunda, deras stil kommer självklart prägla spelet, lev med det. Det är samma sak med film eller tolkningar av konst/musik, det blir inte som originalet, ibland är det något positivt, ibland inte.

Irrriterar mig på att många verkar så förvånade att det inte är exakt som Fallout 2D som är tusen år gammalt.. "Jorden till spelnörden, är det någon där??"


signatur
Inaktiv

baaah, är också så trötta på alla som ska blanda in Oblivion bara för att det är samma företag. Det är nog mer än samma grafikmotor ska ni se.
Dessutom så gillar jag Oblivion riktigt mycket, på grund av det open-ended RPG-stilen dom kör med, där man måste andvända sin egen fantasi väldigt mycket till skilllnad från Blackisle´s och Bioware´s titlar där man blir linjärt regisserad från början till slut.

Det är tydligen så inne att dissa populära tiltlar bara för den sakens skull.
Daggerfall/Morrowind/Oblivion är de enda rollspelen där man verkligen kan skapa sig ett eget unikt öde på och jag hoppas det blir likadant med Fallout 3.

Medlem

var skeptisk faktiskt men jag tror detta blir ett bra spel.

12
Skriv svar