Nya bilder från Fallout 3

Inaktiv

Utmärkt! Så länge gamla Fallout lever kvar i detta lir på något sätt är det ju ett givet köp.


signatur

< what we do in life echoes into eternity >

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Var väl ett jävla gnäll inte för att jag är någon Bethesda fanboy, tvärtom, gillade inte direkt Oblivion (Morrowind var bättre, tyvärr).

Tar man ett annat företag som gör spelet så blir det annorlunda, deras stil kommer självklart prägla spelet, lev med det. Det är samma sak med film eller tolkningar av konst/musik, det blir inte som originalet, ibland är det något positivt, ibland inte.

Irrriterar mig på att många verkar så förvånade att det inte är exakt som Fallout 2D som är tusen år gammalt.. "Jorden till spelnörden, är det någon där??"

Varför ens köpa Fallout-licensen om man inte utnyttjar den ordentligt? De kunde lika gärna skapat ett eget post-apokalyptiskt IP istället för att slakta Fallout.

Medlem

Finns väldigt lite info om spelet just nu, så det är lite navit att dra slutsatser om spelet som helhet så här dax.
Det ser grymt bra ut tycker jag, väljer first person framför oldshool 2D vilken dag som helst ( ska ju gå att spela i TP annars). Det lilla info som finns är ju om striderna och även det verkar bli bättre än oblivion (om man nu måste jämnföra), hur det nu skiljer sig från de äldre spelen vet jag inte men så jekla olika kan det väl inte vara så att det "slaktar" spelet.

Skrivet av Penne:
Skrivet av Nikie:

Bara jag som känner att "Ja. Vi köper Fallout 3 licensen och sedan tar vi oblivion, snyggar upp det och kastar in i en fallout miljö"

Håller med. Det är precis vad dom gör.

Vad baserar du det på igentligen? Finns inte tillräckligt med info för att dra såna slutsatser ännu.


signatur

<3

Inaktiv

Vem har sagt att dom slaktar Fallout.
Jag tycker det är skönt med lite nytt utseende och spelstil. Hade varit pisstråkigt om Fallout 3 hade sett ut likadant som de gamla. Dessutom vet Bethesta hur man gör det openended. Tack o lov för det

Medlem
Skrivet av Nikie:

Bara jag som känner att "Ja. Vi köper Fallout 3 licensen och sedan tar vi oblivion, snyggar upp det och kastar in i en fallout miljö"

jo faktiskt, se bara på denna bild: http://www.fz.se/bilder/?id=45260

är det inte samma gubbe man stöter på i oblivion fast med medeltida klädsel..känns oroväckande likt. sedan är ljus sättningen väldigt lik oblivion och fula texturer...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det är säkert ett bra spel men jag tror inte det kommer kännas som fallout gjorde. Gillar inte alls supermutanten, han hade passat bra i quake men inte här men inte riktigt här tycker jag.
Som en kompis sa så är bilderna för döda, var är allt gräs och andra växter?


signatur
Skrivet av fegis:

Det är säkert ett bra spel men jag tror inte det kommer kännas som fallout gjorde. Gillar inte alls supermutanten, han hade passat bra i quake men inte här men inte riktigt här tycker jag.
Som en kompis sa så är bilderna för döda, var är allt gräs och andra växter?

lol vet inte om gräs trivs så bra i en ödemark som inte sett friskt regn på mycket länge. Håller dock med dig om supermutanten.


signatur
QRT
Medlem

Byt namn på spelet så kanske jag köper det

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:

Daggerfall/Morrowind/Oblivion är de enda rollspelen där man verkligen kan skapa sig ett eget unikt öde på

Jag tror du saknar ett antal bitar i din spelhistoria.

Skrivet av Ericzeppe52:

Dessutom så gillar jag Oblivion riktigt mycket, på grund av det open-ended RPG-stilen dom kör med, där man måste andvända sin egen fantasi väldigt mycket till skilllnad från Blackisle´s och Bioware´s titlar där man blir linjärt regisserad från början till slut.

Tycker du verkligen att "open-ended" i positiv bemärkelse innebär att kunna springa runt, flumma och låtsas att du gör saker i spelet, utan att spelet faktiskt innehåller mekanismer för det du gör? I så fall: Börja spela notepad, där kan du låta din fantasi flöda helt fritt!

Ifall du missat det var det Black Isle som gjorde både Fallout (okej, BI fanns inte än, med den del av Interplay som senare blev BI gjorde Fallout) och Fallout 2.

Skrivet av MKultra:

Irrriterar mig på att många verkar så förvånade att det inte är exakt som Fallout 2D som är tusen år gammalt.. "Jorden till spelnörden, är det någon där??"

Det är i princip ingen som vill ha det "exakt som Fallout 2D", det de flesta som klagar vill ha är en uppföljare som bygger vidare på konceptet och förbättrar och förändrar där det behövs istället för en tredje spin-off till serien som kastar ut hela Fallouts grundvision (Fallout är i praktiken en GURPS-simulator).

Skrivet av Ericzeppe52:

Vem har sagt att dom slaktar Fallout.
Jag tycker det är skönt med lite nytt utseende och spelstil. Hade varit pisstråkigt om Fallout 3 hade sett ut likadant som de gamla. Dessutom vet Bethesta hur man gör det openended. Tack o lov för det

Ja tänk, visst är det skönt att de tar precis samma utseende och spelstil som alla andra spel nuförtiden, istället för att gå mot strömmen som Fallout gjorde redan 1997. För övrigt föredrar jag starkt Fallouts icke-linjära stil framför ditt/Bethesdas "open-ended" då jag gärna vill ha ett spel och inte en lajvsimulator.

QRT
Medlem

KazikluBey :heart:

Medlem

Äsch, jag raderar mitt textblock och sammanfattar att jag tycker det är bra att vi får ett postapokalyptiskt fps/rpg som utifrån det som setts hittills har potential. Eftersom det här är bethsoft så reserverar jag mig för dialogen och kodningen som de ofta suger på.

Medlem

Ser ut att bli ett riktigt bra spel i sig. Däremot kanske de inte hade behövt att använda Fallout-licensen, eftersom detta mest verkar göra tidigare spelare förbannade.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

KazikluBey : Word x 10

Skall mycket till för att jag ska bidra till deras mainstream kassa.
Göra Fallout till ett FPS Slash'n'pang? Nä med oblivion visade de hur jävla odugliga de är.
F**king outrageus att de gav sig på Fallout licensen. Varför? Jag fattar inte varför. De har själv sagt att de knappt visste vad det var för spel? Sen hur de lyckats missa det är en annan fråga. Nä det är enbart $$$ som hägrar. Spel är inte längre en konst eller sätt att yttrycka sina fantasier i. Nästan hela spelmarknaden har spårat ur.
"We will do our own thing with this" - Tack för den, spotta fansen i ansiktet. Häng er bethseda

Inaktiv
Skrivet av Fisse:

De har själv sagt att de knappt visste vad det var för spel?

Hm, nej. Pete Hines har påstått att hela deras företag på 120+ utvecklare är "stora Falloutfans". En Bethesda-programmerare nämnde dock på ett forum för något år sedan att han aldrig tidigare spelat Fallout, men snart skulle sätta sig in i det hela.

Enligt Todd Howard var det för att utvecklarna var så stora fans som de frågade "the suits" om man kunde köpa upp licensen när Interplay gick ned för räkning.

12
Skriv svar