Svampbob kanske är rätt våldsamt ändå

Inaktiv
Svampbob kanske är rätt våldsamt ändå

Läste Obliverator's blogginlägg som handlade om hur någon sur förälder ville sätta stopp för Svampbob därför att det var allt för våldsamt för Nickelodeons unga publik.
Ett par timmar senare slog jag mig ned framför tvn, och möttes av den fruktansvärt illa dubbade piraten som inför varje avsnitt av Svampbob frågar "e' ni me', barn! Jag hör er inte?! Åååååhh.....".
Så jag bestämde mig för att analysera våldshalten i detta avsnitt, och försöka förstå vad dessa arga föräldrar ser för brister i programmets moral.

Avsnittet börjar med att Svampbob och Patrik rockar loss hemma hos Svampbob till tung discomusik, deras dansmoves blir alltmer vilda. Svampbob gör snart en så intensiv och snabb backspin att han flyger upp i luften, ut genom taket och in till grannen Bläckvard där han står och spelar klarinett.
I sitt vilda dansande stöter Svampbob till klarinetten så att Bläckvard sätter den i halsen, på tvären.

Svampbob ser skräckslaget på hur Bläckvard kippar efter andan, stoppar ned en hand i halsen och börjar slita i klarinetten. Han sliter och sliter, och tillslut ger den efter och lossnar. Eller går snarare av på mitten. Bläckvard har nu en avbruten, trubbig klarinett fastkilad i strupen, och han behöver akut vård.

De åker därför till Sandy (en ekorre), som genast visar dem sin senaste uppfinning; en förminskningsstråle!
Med hjälp av den skall Svampbob och Patrik i en ubåt åka in i Bläckvards näsa, pressa sig igenom hjärn...partiet, för att sedan ta sig vidare nedåt och avlägsna klarinettbiten från strupen. Ta sig ut gör de genom rektum. Bläckvard frågar varför det inte är möjligt att förminska klarinetten, men Sandy himlar bara med ögonen och frågar varför han alltid ska krångla till det så.

Patrik får snart panik när han hör Sandys röst i skeppets högtalarsystem och börjar i hjärnan banka skeppet sönder och samman med en yxa, vilket leder till att skeppet skrapar hjärnans yttre vägg. Bläckvard tappar kontroll och börjar sparka och slå Sandy, om och om igen. När Bläckvard är som mest bortom kontroll lurar Sandy honom att skriva under ett testamente. När Svampbob och Patrik lite senare tagit sig förbi hjärnan använder Bläckvard fortfarande detta som ursäkt för att sparka Sandy ytterligare ett par gånger.

Svampbob och Patriks båt kraschar snart i en grön sörja, pch när skeppet börjar smälta står det klart att de hamnat i Bläckvards magsyra, och deras pyttelilla skepp har inte lång tid kvar i den frätande sörjan.
Sandy säger att enda sättet att rädda dem är för Bläckvard att lägga sitt livs största rap. Sagt och gjort, och efter en back med läsk rapar Bläckvard med imponerande kraft upp skeppet ur magen.
Svampbob och Patrik är nu framme vid klarinetten, och Svampbob simmar ut och bankar på den med en hammare i exakt två timmar. Det fungerar inte, så han svetsar loss den med sina awesome dancemoves.
Bläckvard talar nu genom skeppet högtalare och ropar "ut med er nu! Väck!!". Patrik hör fel och tror att han säger "väx", och trycker således på den enorma GROW-knappen på skeppets instrumentbräda.

Scenen byter till restaurangen Krångliga Krabban, där herr Krabba står med vidöppna ögon. Kameran zoomar ut och visar en u-båtsformad Bläckvard på väg att spricka. Inuti Bläckvards mage hörs en toalett spola, och Patrik som säger "Bläckvaaaard, det är stopp i toaletten igen!".

<center>

_________________ men visst är han söt?</center>

#blogg


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

Inaktiv
Svampbob kanske är rätt våldsamt ändå

Jag är tydligen inte känd nog här på forumet att få creds från andra

Dock, jag måste påpeka, det låter våldsamare när du skriver det. Att kolla på svampbob när han gör dessa saker är inte så våldsamt, det finns en komik i det hela. En komik som barn förstår rätt så bra vad jag vet Men visst, det låter groteskt.

Och ja, han är söt!

Inaktiv

Just ja, det var du som skrev det! hade tänkt lägga till ditt namn när jag hittat vem som skrivit det


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

Inaktiv

Åh, förresten, jag älskar Svampbob och var på premiären av Svampbob-filmen då den gick på bio.

-Jag är en tossig toker, jag!


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

1
Skriv svar