id Software snackar licensiering

Robot
QRT
Medlem
id Software snackar licensiering

Hoppas den ser bättre ut än när jag sist såg den.

Medlem
Medlem

JC kan ju sin sak liksom, helt klart. Sen att han snackar en del gojja som man inte förstår är ju en annan femma.

Delen om att motorn körs på PC, Mac, 360 och PS3 utan att behöva modifieras för de olika formaten låter ju fantastiskt. Vet någon hur det annars brukar skilja sig att utveckla mellan format, dvs. ifall id inte är ensamma om detta utan överdriver eller om de gjort något som är fantastiskt för multiplattformsutveckling?

Jag fortsätter vara intresserad av MegaTexture också.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Delen om att motorn körs på PC, Mac, 360 och PS3 utan att behöva modifieras för de olika formaten låter ju fantastiskt. Vet någon hur det annars brukar skilja sig att utveckla mellan format, dvs. ifall id inte är ensamma om detta utan överdriver eller om de gjort något som är fantastiskt för multiplattformsutveckling?

Jag fortsätter vara intresserad av MegaTexture också.

Utvecklare har ju låtit två helt olika gäng utveckla samma spel till 2 olika platformar samtidigt bara för att få ut dom samtidigt... typ.

Inaktiv

Det behöver inte vara så svårt att porta spel till andra plattformar, man använder samma grafik, ljud, banor mm så man behöver i teorin endast ändra kod i motorn. Och om motorn har byggts på ett bra sätt är det inte så svårt heller. Men sen finns det andra problem som att olika plattformar är olika kraftfulla och har stöd för olika teknologier. I det här fallet är det väl att motorn har stöd för massvis med olika häftiga saker, OCH att det funkar precis lika bra på alla plattformar som är speciellt. Men det är säkert lättare att bygga spel på det sättet nu än tidigare också, alla plattformar blir mer och mer kraftfulla och lika varandra.

1
Skriv svar