Ingen prissänkning av PS3 i Europa

Robot
Medlem
Ingen prissänkning av PS3 i Europa

60gb hårddisk är mer än nog för mig. Jag använder inte min PS3 som ett mediacenter eller något sånt, bara spel och sånt. Tycker att 80gb känns lite onödigt.

Medlem

Deras förlust, väntar tills jag kan få den för åtminstone samma pris som PS2:an gick på efter ett tag. Med andra ord 3-4000kr

Medlem

Tycker nästan synd om Sony.. men bara nästan

Medlem

Tyckte du lika synd om ms när de sänkte sitt pris eller?

Medlem
Skrivet av Loading:

Tycker nästan synd om Sony.. men bara nästan

Det är ok. Det är ömsesidigt.

Inaktiv

det dära är ett fuck you rakt mot oss europeer....
i wont have it.....

FUCK YOU SONY...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Haha, ni är bara för otroliga! Har ni ens läst nyheten eller bara rubriken? Konstigt det där att företag inte kan gå med på vilken förlustaffär som helst, jääävligt konstigt... Herrejösses.

Medlem

Va fan glad att vi får med 2 spel och 2 kontroller istället, de är enligt mig mer prisvärt än att sänka med 1000kr.

Medlem

kommer j uvara 2 skitspel som kommer med säkert.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]kommer j uvara 2 skitspel som kommer med säkert.

Det är fortfarande Motorstorm och Resistance som troligtvis kommer bundlas med. Två höjdarspel som de flesta köper i alla fall.


signatur
Medlem
Skrivet av Hubbe:

Haha, ni är bara för otroliga! Har ni ens läst nyheten eller bara rubriken? Konstigt det där att företag inte kan gå med på vilken förlustaffär som helst, jääävligt konstigt... Herrejösses.

det konstiga ligger i att PS3an är ca 1500kr billigare utanför europa (innan prissäkningen tom)


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Hubbe:

Haha, ni är bara för otroliga! Har ni ens läst nyheten eller bara rubriken? Konstigt det där att företag inte kan gå med på vilken förlustaffär som helst, jääävligt konstigt... Herrejösses.

det konstiga ligger i att PS3an är ca 1500kr billigare utanför europa (innan prissäkningen tom)

Och de "icke-europeiska" versionerna av PS3:an är bättre dessutom. Med tanke på hårdvaru-stöd för bakåtkompatibilitet. Istället för mjukvaruskräp som inte funkade med alla PS2-spel.

Medlem

undrar vafan detta kommer leda till ? jo ännu mera sura miner är det så dom vill att vi ska vara eller ?

Inaktiv

Vi får två spel och en extra handkontroll istället om jag fattat rätt.

Avstängd

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77282

Vi får 2 spel samt en handkontroll för samma pris.

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Hubbe:

Haha, ni är bara för otroliga! Har ni ens läst nyheten eller bara rubriken? Konstigt det där att företag inte kan gå med på vilken förlustaffär som helst, jääävligt konstigt... Herrejösses.

det konstiga ligger i att PS3an är ca 1500kr billigare utanför europa (innan prissäkningen tom)

Det är för att Nordisk Film som är distributör här i Sverige är ett gäng giriga svin. Deras påslag är enormt mycket mer än vad någon annan distributör har fått för sig att ta ut. Väldigt optimistisk konvertering av dollarkursen, eller vad ska man säga?

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Och de "icke-europeiska" versionerna av PS3:an är bättre dessutom. Med tanke på hårdvaru-stöd för bakåtkompatibilitet. Istället för mjukvaruskräp som inte funkade med alla PS2-spel.

Det där är hogwash, polarn har kört flera spel som listat som "låg kompabilitet" på sonys site, de går alldeles utmärkt att köra utan ngra synbara problem, sonys lista är typ som maxviktangivelsen på hissar, det finns ett stoort overhead...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:

Och de "icke-europeiska" versionerna av PS3:an är bättre dessutom. Med tanke på hårdvaru-stöd för bakåtkompatibilitet. Istället för mjukvaruskräp som inte funkade med alla PS2-spel.

Har jag förstått det rätt så kommer den nya 80Gb versionen inte ha samma hårdvarustöd för bakåtkompabilitet som 60Gb versionen som nu reas ut i Nordamerika.

Förövrigt så tycker jag att det är ett rätt prisvärt paket som vi får. Fast man skulle ändå vilja se en prissänkning på SKU'n utan spel här i Europa.

Såg nyss det här:
"As we announced this week, SCEA?s product offering in North America consists of a 80GB PS3 available in August and a 60GB PS3 available now for $499. We will have ample supplies of both models to meet the needs of consumers for the foreseeable future."

Länk här

Medlem

http://www.joystiq.com/2007/07/13/sony-says-60gb-is-not-over-...

"He explains that if they had lowered the price in Europe, that territory would have run out of their current inventory by the end of July"

Vi kan säkert räkna med en prissänkning här i Europa om ett tag, man får ju också tänka på att maskinen trots allt varit ute i Amerika mycket längre.

För övrigt är ps3 60gb, Motorstorm, Resistance och två kontroller ett, i mina ögon, väldigt bra erbjudande.

Medlem

Playstation III för 6000 kr. Är det ett bra pris? Du vet svar...

Inaktiv

det är ett bra pris om du vill ha bluray och se film.

men det är inget bra pris om du vill spela och inte se på bluray film.

Medlem
Skrivet av MetalClock:

http://www.joystiq.com/2007/07/13/sony-says-60gb-is-not-over-...

"He explains that if they had lowered the price in Europe, that territory would have run out of their current inventory by the end of July"

Vi kan säkert räkna med en prissänkning här i Europa om ett tag, man får ju också tänka på att maskinen trots allt varit ute i Amerika mycket längre.

För övrigt är ps3 60gb, Motorstorm, Resistance och två kontroller ett, i mina ögon, väldigt bra erbjudande.

Ahaaaa...så dom sänker priserna för att RÄDDA OSS. Vad omtänksamt.

I övrigt är det inte så smickrande erbjudande när det är en ny modell av handkontroll på väg, och det är gamla lir man får. Skippa "mervärdet" och sänk priset, det är vad jag tycker.

Men det är för dyrt för sony. Bättre att göra av med sina gigantiska högar med Resistance och Motorstorm, samt att göra sig av med de utgående handkontrollerna.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Mahone:

Va fan glad att vi får med 2 spel och 2 kontroller istället, de är enligt mig mer prisvärt än att sänka med 1000kr.

agreed, faktiskt väldigt bra!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

när införde dom det ?
för jag köpte min ps3 för bara nån månad sen,

och då fick man inget..

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

när införde dom det ?
för jag köpte min ps3 för bara nån månad sen,

och då fick man inget..

inte infört än som precis som allt annat på E3 mässan men det kommer

Medlem

PS3 kommer att gå under..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

På webhallen så kostar följande:
Extra kontroll + Motorstorm + Resistance: Fall of man
1447 kr

Det motsvarar ca. 200 USD eller strax under 218 USD då.
Och då är skatt påslaget etc.

Inte så dåligt ändå.
Vist, synd att man nästan blir påtvingad spelen.
Fortfarande ingen HDMI kabel dock. Lite små jobbigt.

Medlem

Tråkigt för alla oss som skiter i dom spelen, och är nyfikna på enheten av andra skäl.

Utöver det är det förbannat surt att man måste betala för en utgående (?) kontroll som saknar rumble.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

skrev om det i playstation forumet i förmiddags..

12
Skriv svar