Ingen prissänkning av PS3 i Europa

Inaktiv

PS3 är en SPELKONSOL o inget j-a media... blabla blaha blaha... "multimaskin"

En dator är en multimediamaskin. PS3:an är en spelkonsol och 6000 pix är snuskigt dyrt för en spelkonsol. Man får som sagt vad både Wii och XBOX 360 plus lite mer för det priset.

Medlem
Skrivet av Malicone:

Playstation III för 6000 kr. Är det ett bra pris? Du vet svar...

Ja det är ett vettigt pris för den maskinen. Tyvärr har jag bara inte råd och lägga så mycket, så jag kör 360 istället. Men kommer köpa en PS3 när det går ner till 3-4000 och förkasta min 360.

Medlem

Vilket gnäll om priset då, skit i att köpa då om ni tycker det är så dyrt. Buuhuuu sony är dumma deras spelkonsoll kostar för mycket för mig, jag vill så gärna ha en sådan men jag har inte råd buuuhuuu. 6k är inte såna fruktansvärda summor, spara eller köp begagnat men sluta gnäll.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

det är ett bra pris om du vill ha bluray och se film.

men det är inget bra pris om du vill spela och inte se på bluray film.

amagad, skrev verkligen DU det där?

Klapp klapp.

Jag köpte precis min ps3. Hums. Well. Who cares, its only money anyway.

Inaktiv

Man vill ju antagligen ha en TV som klarar 1080p. För mig så är det bromsklossen eftersom det är en klumpsumma på runt 30 000 kr för en TV som jag ser som en leksak - tittar aldrig på TV annars. Ska man verkligen klaga på något så skulle det väl vara det... Menlöst att spela spel på sin vanliga TV. Vist, 6 000 kr är inte mycket tilläg om man tänker på det.

Dock så handlar det lite om hur mycket billigare andra får det för. Sen har spelkonsoler alltid varit dyra i början. Har för mig att t.ex. bokningspriserna för playstation 1 var 4k-5k - med tanke på tiden så var det fruktansvärt mycket. Så vist får man mycket för pengarna idag.

Medlem
Skrivet av rille_001:

Man vill ju antagligen ha en TV som klarar 1080p. För mig så är det bromsklossen eftersom det är en klumpsumma på runt 30 000 kr för en TV som jag ser som en leksak - tittar aldrig på TV annars. Ska man verkligen klaga på något så skulle det väl vara det... Menlöst att spela spel på sin vanliga TV. Vist, 6 000 kr är inte mycket tilläg om man tänker på det.

Dock så handlar det lite om hur mycket billigare andra får det för. Sen har spelkonsoler alltid varit dyra i början. Har för mig att t.ex. bokningspriserna för playstation 1 var 4k-5k - med tanke på tiden så var det fruktansvärt mycket. Så vist får man mycket för pengarna idag.

Jag har en 1080p tv på 42" och den kostade bara 13500, så några 30k behöver man då inte lägga ut.

http://prisjakt.nu/kategori.php?k=v358&o=produkt_pris_inkmoms

Medlem

Ta bort spelen och handkontrolen och du betalar bara ca 4500:- för själva konsollen. Inte så illa som alla verkar tycka. Trist bara att man tvingas köpa till spelen och handkontrollen men priset är väl helt ok?

Folk hade varit säkerligen varit glada om de sänkt med säg 1000 kr till 5000:- för en konsoll men inte nu när när man får spel istället?

Att tro de skulle sänkt till 4000:- för en konsoll är bara önsketänkande så här tidigt.

Medlem

Bra framsteg att pressa in två helt ok spel i priset. Nu känns det inte lika mycket som en ripoff för mig mig som vill ha en ps3 att spela på.

Medlem

fakkface: visst kan du få en 1080p-tv för den summan. Men allt är en smaksak och jag t.ex. skulle inte vilja ha något sämre än Sonys KDL-46X2000, eftersom mindre tv inte utnyttjar 1080p i mitt vardagsrum överhuvudtaget, och jag vill ha bra bildkvalitet och inte bara hög upplösning. Med de som har samma krav som jag (många) blir det närmre 30 000 än 15...

Inaktiv

hrrmm..
har precis nu packat ihop min ps3 och ska sälja den...
vet inte varför, men ps3 känns inte rätt för mig just nu, man glödde för ps3 nån månad..
har inget att klaga på varken spel eller spelutbud.

men just nu vill man ha 360 igen... lol

lämnar in ps3 an där jag köpte den så får jag en premium istället direkt och slipper slänga ut semesterpengar.

hände samma sak när man hade Wii.. var sketkul ett tag och sen stendog intresset.

360n kommer klara sig kvar hemma denna gången tack vare rikt utbud av spel.

men jag och min ps3 skiljs som vänner och kommer ses igen i framtiden....

nu fick ni allt en tår i ögat väl ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hrrmm..
har precis nu packat ihop min ps3 och ska sälja den...
vet inte varför, men ps3 känns inte rätt för mig just nu, man glödde för ps3 nån månad..
har inget att klaga på varken spel eller spelutbud.

men just nu vill man ha 360 igen... lol

lämnar in ps3 an där jag köpte den så får jag en premium istället direkt och slipper slänga ut semesterpengar.

hände samma sak när man hade Wii.. var sketkul ett tag och sen stendog intresset.

360n kommer klara sig kvar hemma denna gången tack vare rikt utbud av spel.

men jag och min ps3 skiljs som vänner och kommer ses igen i framtiden....

nu fick ni allt en tår i ögat väl ?

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

gör som jag o ha båda.

Inaktiv

hehe jo.
fast man vill gärna satsa på en konsoll.

har man 2 konsoller så kan det bli att man halv satsar på båda med spel och tillbehör.

visst man kan köpa enbart det bästa som släpps speciellt till en konsol.

men många spel släpps till båda.
då blir frågan ska man köpa 360 eller ps3 versionen av ett spel...

kan lätt bli att en maskin mer eller mindre blir dammsamlare.

Medlem

jag kommer inte överge min ps3 som jag gjorde med mina Wiin... men det fanns en anledning. ^^ att få 10 000kr för två wiin är bra tycker jag!

Inaktiv
Skrivet av Maxiie91:

jag kommer inte överge min ps3 som jag gjorde med mina Wiin... men det fanns en anledning. ^^ att få 10 000kr för två wiin är bra tycker jag!

jisses, så du gick med vinst då

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

hehe jo.
fast man vill gärna satsa på en konsoll.

har man 2 konsoller så kan det bli att man halv satsar på båda med spel och tillbehör.

visst man kan köpa enbart det bästa som släpps speciellt till en konsol.

men många spel släpps till båda.
då blir frågan ska man köpa 360 eller ps3 versionen av ett spel...

kan lätt bli att en maskin mer eller mindre blir dammsamlare.

gör om den till en grill

http://www.therealps3grill.com/therealps3grill!_i000007.jpg

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hehe jo.
fast man vill gärna satsa på en konsoll.

har man 2 konsoller så kan det bli att man halv satsar på båda med spel och tillbehör.

visst man kan köpa enbart det bästa som släpps speciellt till en konsol.

men många spel släpps till båda.
då blir frågan ska man köpa 360 eller ps3 versionen av ett spel...

kan lätt bli att en maskin mer eller mindre blir dammsamlare.

Annars är ju ett bra tips att köpa dom som är bra och exklusiva. Och dom som är mest intressanta att spela online till 360 , typ :C

Inaktiv

Det är nästan så att man börjar garva åt alla inlägg i dessa trådar.
Visst, jag förstår att folk tycker konsolen är dyr men vad skulle xbox 360 kostat med en hdspelare inbyggt? Nu måste man köpa en extern sak för att kunna göra samma sak som ps3'an har inbyggt.

Folk som säger att det inte är en multimedia maskin kan ju gå och gömma sig. Du kan titta bluray filmer, sufta nätet och mer kommer säkert. Ps3 och alla konsoler ute idag är praktiskt taget miniatyr datorer.

Jag stormstrivs med min ps3 och jag tycker den var värd varenda krona jag spendera på den. Som jag nämnt i andra trådar så är ps3 den absolut billigaste bluray spelaren på marknaden. Jag skulle aldrig köpt ps3'an om det inte vore en bluray spelare. Men jag blev så imponerad av alla demos jag ladda ner så jag gick och köpte 2 spel till den... och jag kommer säkert gå o köpa fler i framtiden.

"Tyvärr" är ju Sony ett vinstdrivade företag men seriöst... Finns det nått riktigt stort bolag som inte vill gå med vinst? Finns det nått företag som vill gå med förlust? Nu har jag inte läst alla (inga..hah) artiklar angående prissänkningen i Usa men ni får tänka på att Usa är i särklass den största marknaden för konsolen och för att få in mer stålar än vad de får in idag så sänker det självklart priset där. "1 stad i Usa = Sverige".

Jag är en Sony "fanboy" och det har jag alltid varit. Jag är otroligt nöjd med mina Sony produkter eftersom dom alltid har varit bra och min första midi stereo som är över 10 år gammal fungerar utan problem idag. Mina nästan 7 år gamla MDR-V700 lurar känns fortfarande nya. Min refmonitor, min andra stärk, min nya 46x2000. The point is: Antingen har jag haft otroligt flyt med alla mina sony produkter men i och med hållbarheten så tycker jag "ynka" 6000kr för en underhållningsmaskin som säkert kommer hålla minst 5 år är rätt värt priset...

Låt påhoppen börja!

Medlem

Bästa jag gjort var att göra mig av med min PS3a för ett par veckor sedan.
Har Wii och 360 redan och såg verkligen fram mot PS3an, men blev grovt besviken.
Visst blueray funktionen är ju faktiskt bra, men än så länge är ju spelen ren skit.
Motorstorm är det ända som duger, och även det tröttnar man snabbt på med.
Droppen kom när jag var i Kanada där jag jobbar, och kom hem med NBA2k7 på PS3, som jag redan hade på 360.

Det var sanslöst mycket sämre på PS3an, skitsegt, inget flyt, bra mycket sämre FPS m.m.

Så efter att ha stått och samlat dam sen releasen i princip sålde jag skiten, fick nästan vad jag betalt för den.
Det handlar inte om pengarna bara om bevikelsen på vad jag trodde skulle vara 360 dödaren.

Mycket möjligt att jag köper den senare igen när det kommit bra spel, men i dagsläget tycker jag det är helt iskallt.

Det blir ju inte direkt bättre av sonys dryga kommentarer och allmänna svinerier.

Tror säkert det blir bättre med tiden, och visst är det en bra maskin på pappret, men then again det var också Sega Dreamcast.

Flakmonkey

Med lite snabb huvudräkning inser man ju att en prissänkning på 1000 kr är "mindre värd" än att få två spel och en extra handkontroll. Fast sen beror det ju också på om man vill ha just de spelen och den handkontrollen förstås.

Inaktiv

fan vilket bullskit....äch ska ändå köpa det om två år....


signatur

//OdL

Inaktiv

ps 3 tappar så många exklusiva titlar nu så att pröjsa 6000 för den känns tokigt,

som nu med devil may cry som kommer till 360.

och metal gear solid.

ps3 har gran turismo men colin mcrae dirt och forza är 2 minst lika bra spel.

12
Skriv svar