Medlem
Spotify

Där sköt sig skivbolagen sig själva i foten ännu en gång. Nu så har de tagit bort typ hälften av all jävla musik på Spotify och mina spellistor är så gott som tomma.

Jag fattar inte varför de ska göra det, Spotify är ju fan ett program som DE tjänar pengar på istället för att folk ska ladda ner musiken. Dumt som fan.

#blogg


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Spotify

Jo precis.. tänkte också blogga om det. Musiken jag ville lyssna på har försvunnit, så nu får jag återvända till MP3, och jag kan fan inte hitta låtarna på de lagliga ställena heller

Medlem

Själv har jag inget behov av Spotify då jag redan har den musik jag vill lyssna på på min dator, men jag förstår er helt. Spotify är ett grymt sätt att lyssna på musik samtidigt som bolagen får betalt, nu skjuter de sig själva i foten bara.

Medlem

Ja det är riktigt synd, men jag har fasiken inte blivit av med en enda låt, kan du säga några album du haft som gått bort ur arkivet?

Medlem

T.ex. hela Clubland 14 har försvunnit (ca 60 låtar), sedan försvann Tetris låten med 2pm, The Killers albumet Day & Age försvann från spellistan men det kunde jag dock lägga till igen, men de andra går inte att hitta på Spotify längre.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Själv har jag inget behov av Spotify då jag redan har den musik jag vill lyssna på på min dator, men jag förstår er helt. Spotify är ett grymt sätt att lyssna på musik samtidigt som bolagen får betalt, nu skjuter de sig själva i foten bara.

Jo, men det jag gillade med Spotify var att jag kunde lyssna på musiken oavsett var jag var... hemma, jobbet, Oxeye-kontoret, jobb nr2-kontoret etc.

d-aniel: En massa dataspelmusik försvann (i stort sett allt), alla låtar med Anthony Rother (förutom en) och liknande grupper, alla låtar med Esc, alla låtar med Hocico, alla Hôtel Costes...

Medlem

Märker nu också att mycket musik försvunnit, för jäkla synd verkligen!

1
Skriv svar