David Reeves "PS3 blir den självklara vinnaren"

Robot
David Reeves "PS3 blir den självklara vinnaren"
Medlem
David Reeves "PS3 blir den självklara vinnaren"

Jag tycker att det är Nintendo som har övertaget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vore väl märkligt om han sa något annat ?

Medlem

sänk priset till 3-3500kr så köper jag en


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Klart PS3 vinner i längden 8) Kom igen nu, let the fan wars begin!!
Faktum är att sån här information är föga intressant, gillar man en viss konsoll så köper man den oavsett vad en fet snubbe i kostym påstår...

Medlem

tro på PS3 med


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"Hej jag är ägaren av detta företaget, våran produkt kommer bli bättre än andras"


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Medlem

I en intervju hör jag dem säga att PS3 säljer snabbare än någon annan konsoll tidigare och här hör man att dom har börjat långsamt? Så mycket bullshit på dem så det är inte sant.

Jag vet personligen vilken konsoll vi har på jobbet som har de dammigaste kartongerna. Och jag vägrar damma dom!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

I en intervju hör jag dem säga att PS3 säljer snabbare än någon annan konsoll tidigare och här hör man att dom har börjat långsamt? Så mycket bullshit på dem så det är inte sant.

Jag vet personligen vilken konsoll vi har på jobbet som har de dammigaste kartongerna. Och jag vägrar damma dom!

Allt beror ju på inom vilken tidsaspekt man tittar på och/eller land. Man kan vrida och vända på allt till sin fördel.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Allt beror ju på inom vilken tidsaspekt man tittar på och/eller land. Man kan vrida och vända på allt till sin fördel.

Precis, därför är sånna här uttalanden ganska intetsägande.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

1. Det blir ingen prissänkning. Det som sker är att dom rear ut den gamla modellen, och efter det säljs den nya med 20 Gb extra hårddisk för samma gamla höga pris.

2. Det blir ingen rea av gamla modellen i Europa alls. Det vi får är Resistance, Motorstorm och en extra handkontroll. Billigare för Sony att ge med dom gamla spelen som ändå inte säljer, och handkontrollen är på väg ut då modell med rumble snart kommer.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Nintendo har redan övertaget, tvivlar starkt på att Sony kan vinna över Wii vid det här laget när den är så populär som den är. Däremot tror jag att PS3 går upp jämsides med 360 om något år och möjligtvis om, då spelen kommit ut och folk letar efter en BD-spelare.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

huvudsaken PS3 vinner över Xbox360 :). En konsol med så dålig kvalité som Xbox360 ska inte vinna över PS3 :).

Medlem

som wii ägare så tror jag att ps3 kan vinna men inte p.g.a att den skulle ha så bra spel.
Ps3 fick juh endå Blockbuster (usa:s största videouthyrning) att börja med blue ray filmer..
PS3 kommer att vinna över X360 ganska smärtfritt för att dom har liknande spel.
PS3 kan vinna över wii tack vare nintendos dåliga samarbete med tredjeparts speltillverkare.

Men tätstriden kommer at vara hård.
själv köper jag nog mig en ps3 när den är billigare och kan utnyttjas bättre...

Medlem

Ny PS3-bundle

Citat:

PS3 STARTER PACK ANNOUNCED FOR EUROPE

Santa Monica, 12th July 2007. Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced the availability of a high value Starter Pack for PLAYSTATION®3, comprising a PS3, two first party games and two SIXAXIS? wireless controllers, at ?599.

Rolling out across the SCEE territories from 13th July, and in all territories by 1st August, the new Starter Pack represents exceptional value for money as an entry point into the exciting world of High Definition interactive entertainment with PLAYSTATION 3.

The choice of first party games available in the Starter Pack will vary to suit the interests of entertainment enthusiasts in each country, but will include million sellers such as Resistance Fall of Man? and MotorStorm?; titles specifically chosen to demonstrate the stunning graphics and enhanced gameplay of High Definition games on Blu-ray disc.

With an additional wireless SIXAXIS, motion sensitive controller provided for head to head and multi player gaming, the Starter Pack is sure to appeal to those seeking to enhance their entertainment experience with the best of 21st century technology.

?With sell through of over 1.2 million units in the SCEE territories to date, PLAYSTATION 3 has proved to be an instant and huge success?, said David Reeves, President of Sony Computer Entertainment Europe.

?The exceptional value of the new Starter Pack will bring the excitement of PlayStation® gaming to a much wider audience. Add to this a stellar lineup of software titles for the second half of the year and we are confident that this amazing value Starter Pack will encourage many more keen gamers to join the PLAYSTATION 3 community?.

http://www.scee.presscentre.com/Content/Detail.asp?ReleaseID=...

Inaktiv

jag litar inte ett skit vad som sägs om ps3...
tycker sony är riktiga rövar...
ska skaffa mig en ps3....men först när den är rejält billigare...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av WIZZY365:

som wii ägare så tror jag att ps3 kan vinna men inte p.g.a att den skulle ha så bra spel.
Ps3 fick juh endå Blockbuster (usa:s största videouthyrning) att börja med blue ray filmer..

Nej, Bluray group fick blockbuster att börja med BD i sina butiker.
Sony != Bluray

Sony är en av gruppens founding members och största blurayförespråkare, men de äger inte bluray...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Köpa PS3 är inte billigt hur man än vänder och vrider på det. Fick köpa en tv för 25000 efter jag köpt min ps3 för att kunna utnyttja den ordentligt.

Ett par rumble kontroller får man väl med ha, som tur är så ska man ha 4 ändå när LBP kommer så man kan spela alla 4.

Och sen behöver man ett tangentbord/mus, HDMI kabel, fjärrkontroll plus att alla spelen kostar över 600 kr styck.

Så en prissänkning på 2000 kr är en piss i Nilen. Har man inte jobb eller täta föräldrar så ska man inte bry sig om PS3.

Medlem

Vad är igentligen "vinnaren"? Den som sålt mest konsoler eller? Allt handlar ju om spelen, där är 360 överlägsen PS3 alla gånger. Ser ljust ut för Nintendo också me tanke på hur mycket den sålt.. Nya Wii Fit blev jag avskräckt av direkt, men när Shigeru sa att ett det även innehåller skidor så blir man ju automatiskt sugen på att testa!

Medlem

Jag kommer inte köpa PS3 på bra länge...
Dom PS3 spel som man "måste" ha kommer ju inte för än sen 2008. Jag pratar förtås som MGS, FF och Tekken.

Just nu så tycker jag Xbox har helt klart mer intressanta exklusive titlar som Gear of war och MASS EFFECT!!!11oneon

Medlem
Skrivet av fakka:

Jag kommer inte köpa PS3 på bra länge...
Dom PS3 spel som man "måste" ha kommer ju inte för än sen 2008. Jag pratar förtås som MGS, FF och Tekken.

Just nu så tycker jag Xbox har helt klart mer intressanta exklusive titlar som Gear of war och MASS EFFECT!!!11oneon

testa och läs vad de skriver... han tror att inom 9 månader! duh!

Medlem

PS3 = även blurayspelare, oerhört viktigt för oss som köper vår film...
Och ja, du MÅSTE ha en 16:9-tv för att ha ngn nytta av en ps3a, helst hdready eller högre, men 4:3 går bara inte...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av fakka:

Jag kommer inte köpa PS3 på bra länge...
Dom PS3 spel som man "måste" ha kommer ju inte för än sen 2008. Jag pratar förtås som MGS, FF och Tekken.

Just nu så tycker jag Xbox har helt klart mer intressanta exklusive titlar som Gear of war och MASS EFFECT!!!11oneon

Men GeOW är ju inte exklusivt...

Inaktiv
Skrivet av Clabbe:

Köpa PS3 är inte billigt hur man än vänder och vrider på det. Fick köpa en tv för 25000 efter jag köpt min ps3 för att kunna utnyttja den ordentligt.

Ett par rumble kontroller får man väl med ha, som tur är så ska man ha 4 ändå när LBP kommer så man kan spela alla 4.

Och sen behöver man ett tangentbord/mus, HDMI kabel, fjärrkontroll plus att alla spelen kostar över 600 kr styck.

Så en prissänkning på 2000 kr är en piss i Nilen. Har man inte jobb eller täta föräldrar så ska man inte bry sig om PS3.

man behöver inte köpa en värstingtv för 25000. och man behöver inte ha ett tangentbord/mus. och man behöver inte ha någon fjärrkontroll, men den är å andra sidan rätt billig.

och priset på spelen kommer så klart gå ner. precis som Platinum-spelen till PS2.

Så det är upp till var och en vad man vill ha en PS3 till. Och man kan utnyttja nästan allt på PS3 med en vanlig tjock-tv. För man får ju spela de nya spelen, även om det inte blir lika snyggt. Och en tv kan man alltid köpa sedan. inte något man måste köpa på direkten. hd-funktionen är ju inte tillfällig i PS3an.

Sedan behöver man inte installera Linux. så då behövs inget tangentbord/mus. och man behöver inte ha fjärrkontroll för att se på Blu-ray-filmer. Går styra med handkontrollen. och man behöver inte köpa 4 stycken av den nya handkontrollen heller. har man gott om vänner eller stor familj, kan de väl köpa varsin om man har ont om pengar.

Inaktiv
Skrivet av WIZZY365:

som wii ägare så tror jag att ps3 kan vinna men inte p.g.a att den skulle ha så bra spel.
Ps3 fick juh endå Blockbuster (usa:s största videouthyrning) att börja med blue ray filmer..
PS3 kommer att vinna över X360 ganska smärtfritt för att dom har liknande spel.
PS3 kan vinna över wii tack vare nintendos dåliga samarbete med tredjeparts speltillverkare.

Men tätstriden kommer at vara hård.
själv köper jag nog mig en ps3 när den är billigare och kan utnyttjas bättre...

Blir glad om Wii vinner denna generations konsolskrig.

Om Xbox360 vinner över både Wii och PS3 är det något fel.

Men jag tror också en prissänkning lär komma framöver.

Medlem
Skrivet av mh76:

man behöver inte köpa en värstingtv för 25000. och man behöver inte ha ett tangentbord/mus. och man behöver inte ha någon fjärrkontroll, men den är å andra sidan rätt billig.

och priset på spelen kommer så klart gå ner. precis som Platinum-spelen till PS2.

Så det är upp till var och en vad man vill ha en PS3 till. Och man kan utnyttja nästan allt på PS3 med en vanlig tjock-tv. För man får ju spela de nya spelen, även om det inte blir lika snyggt. Och en tv kan man alltid köpa sedan. inte något man måste köpa på direkten. hd-funktionen är ju inte tillfällig i PS3an.

Sedan behöver man inte installera Linux. så då behövs inget tangentbord/mus. och man behöver inte ha fjärrkontroll för att se på Blu-ray-filmer. Går styra med handkontrollen. och man behöver inte köpa 4 stycken av den nya handkontrollen heller. har man gott om vänner eller stor familj, kan de väl köpa varsin om man har ont om pengar.

Utan full HD så har man en ps2, mycket billigare.

Medlem

PS3 lär ha en stor chans att bli lyckad, men jag tror ändå att Wii kommer att sälja bäst. Mest därför att den alltid kommer ligga under de andra i pris, så att folk köper den + någon av de andra två. Fast än så länge så är det väl ändå DS som sålt bäst i världen?

Inaktiv

PS3 är ett skämt. Xbox 360 <3


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

PS3 är ett skämt. Xbox 360 <3

Troll.

12
Skriv svar