Robot
Medlem
Wii Fit fotat

Hur fungerar detta ? Registrerar plattan man står på små förändringar i dina ben?

Medlem

orka stå sådär som en mupp


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

verkar as ballt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Grymt


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Famest:

Hur fungerar detta ? Registrerar plattan man står på små förändringar i dina ben?

Som jag har förstott så verkar det vara att den registrerar alla förändringar..

Min teri är att under båda fötterna sitter ett visst antal vågar kanske 4st för att den ska kunna känna av hur du är balanserad på den..

T.ex. om du börjar böja och flumma runt på din badrumsvåg så ser du hur din vikt ändras och hoppar runt och det är nog vad wii-fit utnyttjar fast med fler viktsensorer.

Vad jag läste från E3 mässan så kunde den juh berätta din BMI. För att det ska kunna så måste man kunna även programmera in din längd åtminstone..
Den är inte speciellt high-tech men utnyttjar dagens teknologi väldigt väl för att ha kul med spel.

Om folk tycker det är muppigt eller barnsligt är det upp till dom. Själv köpte jag wii enbart för wii-motens skull och wii fit är en bra överraskning för folk som vill ha annat än sitta i soffan och trycka på knappar så mycket som möjligt för att fienden ska dö.

Fortsätter nintendo i denna takt så kommer dom säkert komma ut med rörelsesensorer för handleder och fötter innan nästa generation av konsoller kommer ut eller nåt annat revulotionerande..

Bättre och snyggare grafik är inte revulotionerande på något sätt för det har spelindustrin eftersträvat sen pac-man..

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

orka stå sådär som en mupp

...word!

Medlem

här kan du se en youtube video hur den funkar lite för dom som inte har sett det än..
http://www.youtube.com/watch?v=zXRriHMlnH4

Medlem

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

känns som att det där med armhävningar i ett spel är onödigt. balansen med blåa zoner i sista screenshoten verkar ju iaf halvvettigt

Medlem

Detta ska jag lätt ha med polare på fyllan! Inte spela dom löjliga träningsprogrammen utan fotbollsnickarna, och skidor som Miyamoto sa att de finns med. Finns säkert fler roliga minispel!

Medlem

Bara jag som ser potentialen i form av boxnings,fäktningsspel i samband med wii-moten? Tänk ett samurajspel där det är lika viktigt hur du balanserar vikten som hur du viftar med wii-moten Och den skulle säkert kunna räkna ut t.ex. tyngden i en rak höger man slår (utifrån vad man väger, hur balansen ändras och hur snabbt wii-moten rör sig).

Möjligheterna är enorma för framtida spelutvecklare. Men jag är rädd att det nog stannar vi Wii fit, som nog kan vara ganska kul (i stil med wii sports)

Medlem

Varför ska alla på Wii-reklamerna se så efterblivna ut när dom spelar?

Medlem

Ser riktigt Kul ut... Lär komma Gryma spel den här...

Inaktiv

hahahaha se hälsosamt ut men ingen bra anledning att skaffa wii........


signatur

//OdL

1
Skriv svar