Crysis släpps i september, nya bilder hos FZ

Medlem
Skrivet av Nikie:

Har du ens sett hur snyggt och realistiskt allting rör sig i CoD4? Uppenbarligen inte...

LoL? med stor L! Joo.. det är ju svårt att få saker o ting att röra sig realistiskt när allting är scriptat som vanligt i COD 8)


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Bill:
Skrivet av Nikie:

Har du ens sett hur snyggt och realistiskt allting rör sig i CoD4? Uppenbarligen inte...

LoL? med stor L! Joo.. det är ju svårt att få saker o ting att röra sig realistiskt när allting är scriptat som vanligt i COD 8)

Vafan!
Jag personligen tycker som du att Crysis är snyggare (enligt de screenshots och videos jag sett) men att komma och peka på att COD har mer scriptade sekvenser... SO WHAT? Det låter mer som en ursäkt från dig till varför COD skulle vara snyggare...

BTW, har även jag läst någonstans att Crysis är det snyggaste utannonserade spelet, men vem bestämmer det? Ni kan väl ha era egna åsikter och låta andra ha sina?

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Med tanke på hur bra FarCry var, så kan det här bli en riktig höjdare! Hoppas dock på att de håller sig till mänskliga NPC:s och inte en massa mutanter som det var i FarCry

Mutanter och aliens blir det ju när ön fryser och senare i slutet när man är i moderskeppet.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Bill:
Skrivet av Nikie:

Har du ens sett hur snyggt och realistiskt allting rör sig i CoD4? Uppenbarligen inte...

LoL? med stor L! Joo.. det är ju svårt att få saker o ting att röra sig realistiskt när allting är scriptat som vanligt i COD 8)

Vafan!
Jag personligen tycker som du att Crysis är snyggare (enligt de screenshots och videos jag sett) men att komma och peka på att COD har mer scriptade sekvenser... SO WHAT? Det låter mer som en ursäkt från dig till varför COD skulle vara snyggare...

BTW, har även jag läst någonstans att Crysis är det snyggaste utannonserade spelet, men vem bestämmer det? Ni kan väl ha era egna åsikter och låta andra ha sina?

Eeh ok? För det första sa ingenting om hur snyggt någonting var och för det andra så vad babblar du om? Det jag menade var att det mesta man sett från COD4 är förrenderat och scriptat så det är inte så konstigt att "allt rör sig så realistiskt" som Nikie skrev..


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Det låter som när man var liten min pappa är bättre än din men det är klart ni är kanske i den åldern

Inaktiv

Nikie.. finns inget utannonserat spel som är snyggare än Crysis. Crysis är det snyggaste spelet någonsin och såvitt jag vet så har animationer ingenting med grafik att göra-- och vad har du sett på årets E3? Tror inte att vi fått höra så mycket nytt om spelet där ifrån.

CoD4 är inte speciellt snyggt jämfört med många andra spel (visst är CoD4 snyggt men inte så snyggt.. ser ju ut som 2:an med lite modernare effekter) som släpps nu; Lost Planet te.x... mycket snyggare och Crysis slår ju Lost Planet med hästlängder..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Hur kan man ens jämföra Crysis med Killzone2...dags o skaffa glasögon någon?

_78
Medlem

dags att spika semestern då!!


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Är det någon som vet vad man måste ha för dator för att köra lite finare grafik på detta spel? Dvs inte(!) minimum requirements, utan för att köra på högre grafik. Tacksam för alla svar

Medlem
Skrivet av ReDog:

Ska bli kul att se hur det kommer se ut på vanliga datorer!

det är därför det hade vart så skönt om det kom till konsol. även med min nya får jag nog lira på medium, och de som ska köra direkt x 10 måste ju ha en ganska bra dator eftersom då behövs ju vista.

Medlem

Jahopp bara köpa en ny burk då. Tur att man fått semesterlön för någonting ska den väl gå till Undrar vad som krävs för att det ska flyta på högsta/rätt hög kvalle. Någon som sitter inne på specc?

Medlem
Skrivet av Nikie:

Där kom det!

Så killar , bara dags att ni börjar fila på nya burkar

Något som är trist är ju att CoD4 är snyggare, Kz2 med x)

Hahahahahahaha! det var det dummaste jag läst på ett forum på väldigt länge! Tror du på fullt allvar att Cod4 och killzone 2 är snyggare än crysis? I så fall måste du ha stora problem med ögonen.

Kika bara på "Weapons of crysis" och "Island walkthrough" trailerna så får du se hur vackert crysis verkligen är.
Dessutom som en annan sa, Cod4 kommer antagligen bli väldigt linjärt och så vidare, medan crysis kommer erbjuda väldigt stora och öppna miljöer. Cod4 ser ut som cod2 fast med lite snyggare texturer, lite fler effekter och så. Jag såg på gametrailers en film som hetter boss rescue eller något sådant... det var inte alls speciellt snyggt eller imponerande. Jag såg även klipp från multiplayer och det såg lika hektiskt och trist ut som cod2. Och det där med att när man har blivit skjuten så ramlar man ner på backen och får en pistol i handen och kan fortsätta skjuta var ju helt enormt löjligt. Typisk EA grejj.

Du måste verkligen inte sett vilka tekniker som används i cryengine2, bara ansikts animationerna görs individuellt och spelas in via en kamera och punkter på ansiktet. Kolla in på www.crysis-online.com och kika igenom några filmer och bilder. En väldigt bra video heter "GDC 2007 Tech Trailer HD Direct" den visar upp teknikerna i crysis, kolla bara när negern snackar... fy fan, där har du snygga rörelser och snygg grafik.

Länk: http://www.crysis-online.com/file_downloader.php?dir=/video/H...

Jag kan inte fatta att du på fullt allvar tycker att cod4 och kz2 är snyggare än crysis...

http://img14.imgspot.com/?u=/u/07/192/15/crysis91024.jpg

Bild tagen från Island walkthrough trailern


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:
Skrivet av Nikie:

Där kom det!

Så killar , bara dags att ni börjar fila på nya burkar

Något som är trist är ju att CoD4 är snyggare, Kz2 med x)

Hahahahahahaha! det var det dummaste jag läst på ett forum på väldigt länge! Tror du på fullt allvar att Cod4 och killzone 2 är snyggare än crysis? I så fall måste du ha stora problem med ögonen.

Kika bara på "Weapons of crysis" och "Island walkthrough" trailerna så får du se hur vackert crysis verkligen är.
Dessutom som en annan sa, Cod4 kommer antagligen bli väldigt linjärt och så vidare, medan crysis kommer erbjuda väldigt stora och öppna miljöer. Cod4 ser ut som cod2 fast med lite snyggare texturer, lite fler effekter och så. Jag såg på gametrailers en film som hetter boss rescue eller något sådant... det var inte alls speciellt snyggt eller imponerande. Jag såg även klipp från multiplayer och det såg lika hektiskt och trist ut som cod2. Och det där med att när man har blivit skjuten så ramlar man ner på backen och får en pistol i handen och kan fortsätta skjuta var ju helt enormt löjligt. Typisk EA grejj.

Du måste verkligen inte sett vilka tekniker som används i cryengine2, bara ansikts animationerna görs individuellt och spelas in via en kamera och punkter på ansiktet. Kolla in på www.crysis-online.com och kika igenom några filmer och bilder. En väldigt bra video heter "GDC 2007 Tech Trailer HD Direct" den visar upp teknikerna i crysis, kolla bara när negern snackar... fy fan, där har du snygga rörelser och snygg grafik.

Länk: http://www.crysis-online.com/file_downloader.php?dir=/video/H...

Jag kan inte fatta att du på fullt allvar tycker att cod4 och kz2 är snyggare än crysis...

http://img14.imgspot.com/?u=/u/07/192/15/crysis91024.jpg

Bild tagen från Island walkthrough trailern

Smaken är som baken. Alla tycker inte om Crysis.

Gah, bara orka med detta eviga tjat.

Crysis har inte ett dugg som inte gjorts i ett spel förut. Precis som Far Cry. Förutom det visuella då. Rätta mig om jag har fel.

Medlem

jaha, va totalt ointressant!


signatur

bäst

Medlem

ReZnoR2K6, måste rätta dig... Det är många saker i crysis som inte redan visats i andra spel. Till exempel fullt dynamisk förstörbar terräng, där inräknat hus, staket, broar, props och annat. Sedan har du det unika sättet som Crytek gör sina ansikts animationer på. Och Soft particle system är nytt i crysis så vitt jag vet och dynamisk himmel med riktiga dynamiska moln.. Kan tänka mig att det finns en hel del andra grafiska saker i crysis som är nytt. Storyn är nyskapande, men en djungel som blixtfryses. Nano-dräkten är också ny så vitt jag vet, har inte sett i andra fps att man kan ändra till aktivt camouflage, superstyrka, snabbhet osv med en knapp tryckning. Det finns säkert många andra saker som är nya i crysis som jag inte kommer på just nu.
Däremot känns cod4 jävligt repetitivt...

Här är två bilder som jag tagit från Island walkthrought trailern:


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

dmn
Medlem

Jag hyser då inte stort hopp för Crysis, med tanke på hur värdelöst FarCry var...det må vara snyggt, men utsidan är inte allt.

Medlem

vi får väl se dmn... Tror du sett för lite gameplay filmer från crysis ärligt talat. Du vet ju hur mycket bf2 slog igenom. Crysis multiplayer kommer bli ganska likt det, men mer anorlunda, större yta att röra sig på. Utöver det har du deathmatch också.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tror crysis kommer bli jäkligt bra! Tyckte far cry var underbart och tror inte att de kommer klanta sig nu heller...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

F@n vilket evigt tjat om hur snyggt allt är... Visst Crysis ser snyggt ut, men inte skulle jag köpa, även mindre spela det om det inte var kul på samma gång. Vem köper ett spel som ser bra ut, men inte är kul??? Joo svenskar... vi har blivit för jäkla utseende fixerade... Så trist inställning....

Personligen är snygg grafik en bonus, inte huvud skäl till spel köp!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det är klart att grafiken spelar roll.
Fast efter en viss nivå så känns det mindre viktigt att gnälla om vad som är snyggast, det är ju knappast Frogger vi snackar om i något utav fallen.

Bortsett från att sista banan i Far Cry var sjukt obalanserad (det känns som att man missade att plocka upp en ICBM någonstans) så gillade jag det spelet skarpt. Jag tror nog att detta kan bli minst lika kul men troligen roligare nu när man kan idka handgemäng

Skrivet av selver:

Är det någon som vet vad man måste ha för dator för att köra lite finare grafik på detta spel? Dvs inte(!) minimum requirements, utan för att köra på högre grafik. Tacksam för alla svar

Messa mig din nuvarande konfiguration så ska jag se om jag kan ge några råd.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

jag har väntat på crysis i snart 3 år och anledningen till att jag väntat så förbaskat länge har ingeting med grafiken att göra!
Cryisi kommer ha sjukt skön gameplay och dom har så mkt nytt som inte finns i något annat fps och dom låter spelarna vara kreativa vilket inte tillåts i de felsta spel, du kan faktiskt besegra din motståndare genom att vara smartare än honom och behöver inte förlita dig på att ha snabbast reflexer.

Medlem

Har blivit mer och mer sugen på Crysis på sistone. Tur att man snart får en ny dator!

Medlem

Tur man sitter på en Intel core 2 duo dator med 8800ultra dårå

Medlem

saftig dator-setup stavas det men härligt lär det bli.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Med tanke på hur bra FarCry var, så kan det här bli en riktig höjdare! Hoppas dock på att de håller sig till mänskliga NPC:s och inte en massa mutanter som det var i FarCry

det komemr ju vara utomjodlingar det är ju typ storyn i spelet ett metroid störat på en trpisk ö i korea tror jag det var:S


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar