UT III Playstation 3-exklusivt året ut

Medlem
Skrivet av noaxark:
Citat:

Därmed får företaget lite upprättelse för Microsofts alla Xbox 360-exklusiva tilltag

"Upprättelse"? Gör två fel ett rätt? Att pröjsa för exklusivitet är ond praxis; det får vi aldrig glömma.

Ond praxis? Utveckla tack.
Eftersom i mina ögon är exclusiva spela oftas bättre pga att de optimerar för den konsolen.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Nåja. Då hinner man kanske spela Alan Wake, Mass Effect, Gta 4 och Halo 3 så länge då. (Halleluja för detta spelåret) :heart:


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Medlem

Känns som att rätt många läser rubriken och sen skriver av sin ilska i kommentarerna utan att ha läst själva nyheten och informationen om att det inte alls kommer släppas senare till PC

Medlem

fan vad gött ska ha detta till ps3

Medlem
Skrivet av MazZ:
Skrivet av simulacra:

Asså, att ett spel är "exklusivt" till ps3/xbox har ALDRIG betytt ngt för pcspelare, PCn är inte konsol, och dealar handlar om konsolexklusivitet

gta 3, vice city, san andreas, gta4

Ja, det handlar om KONSOLexklusiva spel, inte plattformsexklusivitet, klart att vissa spel aldrig kommer ut till pc från konsolvärlen, men kolla på splinter cell conviction "only on xbox360" kommer till pc, assassins creed som ett tag var ps3exklusivt, det var annonserat till pc hela tiden.

Att folk ens underhåller tanken på att ett spel som ut3 endast kommer till konsoler är befängt.

Dessutom kom gta till pc till slut ändå, men du kan hoppa upp och slå dig i backen på att när ett kommande storspel annonseras som "X only!" så finns det en pcversion om det finns en marknad, oftast hnder med xboxspel eftersom pcn och xbox delar många mjukvarukomponenter.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

För övrigt är detta ett spel där man verkligen måste ha tbg o mus, vilket kan tyckas ruckar på mina principer, men det tycker inte jag.

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av MazZ:
Skrivet av simulacra:

Asså, att ett spel är "exklusivt" till ps3/xbox har ALDRIG betytt ngt för pcspelare, PCn är inte konsol, och dealar handlar om konsolexklusivitet

gta 3, vice city, san andreas, gta4

Ja, det handlar om KONSOLexklusiva spel, inte plattformsexklusivitet, klart att vissa spel aldrig kommer ut till pc från konsolvärlen, men kolla på splinter cell conviction "only on xbox360" kommer till pc, assassins creed som ett tag var ps3exklusivt, det var annonserat till pc hela tiden.

Att folk ens underhåller tanken på att ett spel som ut3 endast kommer till konsoler är befängt.

Dessutom kom gta till pc till slut ändå, men du kan hoppa upp och slå dig i backen på att när ett kommande storspel annonseras som "X only!" så finns det en pcversion om det finns en marknad, oftast hnder med xboxspel eftersom pcn och xbox delar många mjukvarukomponenter.

Sant när det gäller Xbox och MS eftersom de vill säja sitt på PC sidan med.

Dock när det är Sony så brukar det inte gå till PC.
Oftas iaf.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Loading:

UT blev ut-tjatat redan vid första spelet.

Jag har aldrig sett någon ha mer fel än du just hade. Ställ dig sist i kön och försök igen.

Ps3... Hmmm...
Little big planet är eventuellt ett spel som kan få mig att köpa ps3, UT skall spelas på pc allena.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av XploD:

Vem fan vill lira online FPS på konsol? Vansinne.

Fråga de där 5 miljonerna som köpte Halo eller vad det nu var :/

Sist jag såg försäljningssiffrorna för både Halo och Halo 2 så låg det någonstans runt 18 miljoner. Så ja, det är väl ett par stycken som spelar FPS på konsol.

Medlem

FPS funkar bra på konsoll. Dom som säger att det suger är väl dåliga spelare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

FPS funkar bra på konsoll. Dom som säger att det suger är väl dåliga spelare.

Det är ju helt tvärtom - de som gillar fps på konsoll vill ha ett farfarstempo för hela familjen. Det skall gå snabbt vid ett skrivbord, inte snigeltempo i soffan.

Jingai - om alla dina vänner hoppade ut för ett stup...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av noaxark:
Citat:

Därmed får företaget lite upprättelse för Microsofts alla Xbox 360-exklusiva tilltag

"Upprättelse"? Gör två fel ett rätt? Att pröjsa för exklusivitet är ond praxis; det får vi aldrig glömma.

Ond praxis? Utveckla tack.
Eftersom i mina ögon är exclusiva spela oftas bättre pga att de optimerar för den konsolen.

Det är mest bara sant för first-party-titlar, och verkligen inte i det här fallet. UT3-motorn är multiplattform och har dessutom funnits på 360 förut. Detta är bara skumraskaffärer: snuva konkurrentens kunder på konfekten istället för att locka dem med bättre tjänster. Om något kommer det dessutom att vara mindre anpassat för PS3:an pga den kortarere utvecklingstid spelet nu får till denna.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av XploD:

Vem fan vill lira online FPS på konsol? Vansinne.

Fråga de där 5 miljonerna som köpte Halo eller vad det nu var :/

Sist jag såg försäljningssiffrorna för både Halo och Halo 2 så låg det någonstans runt 18 miljoner. Så ja, det är väl ett par stycken som spelar FPS på konsol.

Vilket som sagt är helt vansinne. Därför jag vill veta vilka dessa personer är, gärna träffa dem och prata en stund. Jag vill veta vad de har att komma med som berättigar dem att spela online FPS på konsol och dessutom tycka att det är kul.

Skrivet av Night Hawk:

FPS funkar bra på konsoll. Dom som säger att det suger är väl dåliga spelare.

Som CastorFiber sa så är det snarare tvärt om. De duktiga spelarna kan ju inte utnyttja sina färdigheter till fullo.

12
Skriv svar