Öl provnings kväll

Medlem
Öl provnings kväll

Det senaste tillskottet bland alla mina geniala idéer är öl provnings kväll en gång i månaden.
Jag ska lyckas sätta ihop detta på ett snyggt och alkoholiserat sätt så fort som möjligt.
Tänkte mig att man samlas, bara killar, hemma hos någon och är det då tex. bestämt att 10 personer kommer så har alla med sig 10 flaskor av en sort var så blir det en go blandning och efter 4 öl antar jag att alla öl kommer smaka lika underbart!
Eller så får "värden" samla in pengar och handla några öl själv.

Jag är nog den första som kommit på det här geniala, visst?

#blogg

Medlem
Öl provnings kväll

Nope. Det är du definitivt inte. Dock verkar du överdriva det. 4-5 pers räcker bra. Skit samma om det är killar eller tjejer, spelar ingen roll.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Nope. Det är du definitivt inte. Dock verkar du överdriva det. 4-5 pers räcker bra. Skit samma om det är killar eller tjejer, spelar ingen roll.

Jo jag skojade lite där med att jag var först med det, men det verkar vara riktigt roligt och jag skulle gärna prova på det snart.
Tips på god öl?

Medlem

Latrappe och Rochefort är jag väldigt förtjust i, men testa ett av varje, blir roligast

Om du bor i Malmö (Ligger ju i skåne, vettefan var du bor mer exakt) så får du kolla systemet på hansa nere i stan. Ett av sveriges största utbud

Medlem

Skrivihop.nu

Men för att svara på din "öl provnings kväll" så är jag på om det hålls i närheten av Göteborg.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Riktigt bra idé! Ska samla ihop lite folk och prova några bärs:)

Medlem

Been there done that. 15 cl per öl och skalle är ett bra riktmärke och jag måste inflika att det är ett riktigt trevligt sätt att umgås.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Kan tipsa om en öl jag upptäckte nu i vintras. Milk Stout från Left Hand Brewery, ett microbrewery från Longmont Colorado. God mörk fyllig öl med lite sötma. Finns på välsorterade Systembolag (iaf här i Stockholm).

Inaktiv

Tips på öl!

K2 eller K9 från bryggeriet Flying Dog är riktigt goda, sen finns det en hel del goda öl från bryggeriet Sierra Nevada också.

Medlem

Reagerade också på särskrivningen "öl provnings kväll"

Annars kan man ju köpa lite olika sorter själv och prova. Betydligt roligare att köpa 10 olika sorter än 10 av samma.

1
Skriv svar