Växlar av Krig 2

Medlem
Växlar av Krig 2

Eller som det heter så fint på Engelska Gears of war 2, är dagens spel som jag skall prata om, inte att jag tänker uppdatera min blogg varje dag men endå jag kallar den för dagens, eller kvällens spel iaf.

Satt under en helg tillsammans med en kompis och spelade igenom Gears of war 2 innan man hade spelat ettan så därför så tar jag och och skriver om 2:an först. Och man får ju lite presentation på Marcus Fenix och Dominic Santiago ibörjan om man väljer att köra en övning ibörjan.

Gears of war känns som ett rikigt maffigt spel när man sätter sig i rollen som Marcus, en Elite soldat med ett annorlunda tänkande och med vassa oneliners. Och måste säga att han är nog en av konsollernas coolaste actionhjälte i Tps.
Handlingen är rätt så bra, men eftersom då jag bara hade spelat 2:an först så kändes det lite klent med info om vad dessa monster verkligen är. Man får lite info medans man spelar om hur dom lever och fungerar i underjorden men sen så är det inte så mycket med det. Fast det gör inte så mycket då det ger en lite speciel känsla över att man inte direkt har alla fötter på marken.

Spelkontrollerna känns verkligen bra, man fastnar lätt i dom och man kan spela hela spelet utan att bli förbannad på att man trycker fel, som man brukar bli på konsollspels kontroller ibland. Grafiken är trevlig och har inte massa överhypad bloom på allting utan det känns rätt cleant när man spelar. Och vapen finns det gott om även om man väljer att använda Gears Maskingevär med den fina Motorsågen på för det mesta.

Vill inte gå in så mycket på handlingen, men kan säga att det handlar om att Gears soldaterna skall försöka ta död på dom resterande Locust som är monster som kommit ifrån underjorden och varför har dom gjort det? ja du spela spelet så kanske du får veta. Gears of war 2 får helt klart godkännt ifrån mig.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Växlar av Krig 2

Körde ettan tillsammans med en polare på en proje och massa enmaltsdryck, very nice. När tid finnes (vart är den?) ska tvåan inköpas och spelas.


signatur
Medlem

Jasså, här får jag skit för Pojkområde medans du kör på Krigets alla växlar, fy!


signatur
Medlem

Jaa.. men jag har ensamrätt på dåliga titlar..

1
Skriv svar