World in Conflict-betan startar i dag

Medlem

Älskar spelet! grymt beroende framkallande!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

jag tar mig inte in på nån server och så kan jag inte köra tränningen...J**la vista:(

Medlem

Tyckte det blev snabbt långtråkigt, kändes också som bägge sidorna var väldigt lika varandra. Sen kändes de taktiska vapnen lite väl effektiva och jag fick hur många gånger som helst hela min armé utslagen av just dessa vilket iofs är verkligt men när man sällan ens hinner fram till någon fiende utan att sprängas blir det lite väl tråkigt.

Medlem

Tankar just nu (~1,2mb/s ). Får se om det kan få mig att lägga ETQW åt sidan.

Medlem

Har kört 25-30 games ikväll och måste säga att jag är grymt imponerad, det är jävligt rörigt i början och man blir rejpad av tactical abilities stup i kvarten, men efter ett par omgångar lär man sig hur man inte får alla sina tanks rejpade av a-10:s osv, samt att man vänjer sig vid tempot. Fick igång lite TP med lite randoms och då var det sjukt kul. Kan vara hur roligt som helst i klanmatcher osv.

Medlem

Ni som vill kan ju alltid joina klanen GoFZ

Medlem

funderande faktiskt på att förbeställa denna titel tack vare en liten ingame film snutt som jag hade tankat ner, såg väldigt roligt ut och jag var glad. den glädjen varade inte länge tills att jag insåg att spelet kräver Vista för att köras. spelet är ju DX9 kompatibelt så dom borde lägga till XP på OS listan. men jag antar att M$ har varit framme och gett dom pengar för att bara stöda Vista.

Inaktiv

mad-dog:

OS: Windows® XP, Windows Vista™ operating system

Står det på deras officiella hemsida iallafall =]

Medlem

Suttit o lirat hela kvällen/natten, skoj som fan, kan hålla med om att det är lite rörigt i början men efter man kört tutorials o några matcher o testat lite så släppte det tyckte jag, funkade helt ok på medium i 1280x1024 på min gamla athlon-xp 3200+ med 1gb minne o x1950pro kort också

Medlem

Underbart spel, Go MassivE !

Mini preview :

Första timman så var det svårt att hänga med,
det var ofta man blev av med hela sin lilla arme.

Grafiken är imponerande rakt igenom,väloptimerat
och utan synbara buggar, satt och log när jag
blev ägd av taktiska vapnen, för det var så snyggt.
A-bomben own us all..., men även alla andra taktiska
vapen ser så j*vla bra ut, allt går sönder, hus,
telefonstolpar, marken blir det kratrar i, det är
så snyggt och effekterna är underbara, hitills
har jag bara sett grafik av denna kalibern i FPS
spel...

Andra timmen så har man hittat hur man sprider ut
sina trupper, hur man drar sig tillbaks taktiskt
(CRTL+N), kamoflerar sig, man har testat alla
klasser och vet man blandar sin arme på rätt
sätt (t.e.x. AA och tanks tillsammans).

Efter två och en halv timma så försökte man kordinera
sina attacker tillsammans med dom andra spelarna,
lagandan och slagen blev större, bättre och roligare.
Med dom massiva slagen som följde, taktikerna som
genomfördes och spelglädjen som infann sig så är detta
ett solidt spel som nu ligger högst på min inköpslista.

Jag tror att dom som tycker att det blev långtråkigt eller
enformigt inte spelar det som det är gjort att spelas, utan
ägs av oss som spelar det på rätt sätt, men tack för att
ni står fint uppställda för att napalmbombas, utan er så
hadde det inte luktat grillparty på slagfältet.

-------
http://printz.good.se

Medlem
Skrivet av mad-dog:

funderande faktiskt på att förbeställa denna titel tack vare en liten ingame film snutt som jag hade tankat ner, såg väldigt roligt ut och jag var glad. den glädjen varade inte länge tills att jag insåg att spelet kräver Vista för att köras. spelet är ju DX9 kompatibelt så dom borde lägga till XP på OS listan. men jag antar att M$ har varit framme och gett dom pengar för att bara stöda Vista.

Vad snackar du om? Det fungerar ju hur bra som helst i XP!

Annars: Är det bara jag som råkat ut för någon form av minnesläcka om man kör ingame-benchmark ett par gånger i olika upplösningar?
Det blir en VRAM overload som bara växer och växer i storlek för varje gång man kör benchmarket och till slut tuggar det fram med några ynka FPS oavsett upplösning (vilket är en drastiskt skillnad från de ~100ish jag hade vid första körningen)

Medlem

vram overload tror jag betyder att du kör med för höga inställningar och minnet på grafikkortet inte räcker till och då börjar datorn skyffla texturer mellan hårddisk/minne och grafikkortet som en tok och det segar ned.

Medlem

Av den halvtimmen jag hann spela igår omkring lunch, innan master-servern gick ner för underhåll, så måste jag säga att jag gillade vad jag såg.
Kanske lite väl snabbt för att vara ett taktiskt strategi dock, risken finns nog att det blir ett rent "spawna - markera allt - attack"-spel för de som inte riktigt orkar koncentrera sig till fullo.

Första spelet som fick mig att ångra mitt val av mitt 8800GTS >320Mb<-kort

Medlem
Skrivet av slackern:

vram overload tror jag betyder att du kör med för höga inställningar och minnet på grafikkortet inte räcker till och då börjar datorn skyffla texturer mellan hårddisk/minne och grafikkortet som en tok och det segar ned.

Jag tvivlar på det eftersom det händer inte de första ~5 körningarna. Det går lätt att framkalla igen och det händer oavsett grafikinställningar, men aldrig tidigare än 4-5 gången man kör benchmarket. Det är också oberoende av upplösning - dock behöver jag byta upplösning minst en gång för att problemet skall uppträda.

Kan vara värt att nämna att spelet fungerar toppen på min Acer 5024WLMi laptop AMD Turon ML-34 (1.8Ghz) med Mobility Radeon X700 PCI-E 256MB dedikerat @ 1280x800 med allting på low. (buggen går dock att framkalla även här med samma metod som ovan)

Inaktiv

tänk på att det är en öppen beta och ingen demo.
Så det finns fullt med små buggar.

Meningen är att man ska rapportera dem , så Boulund, in på beta forumet och rapportera buggen

Inaktiv
Skrivet av bf30chrillan:

Gryyymt kul spel.
Ladda ner o testa. Lovar att ni inte blir besvikna!

Grymt snyggt men extremt trist. :evil:

Medlem
Skrivet av anon_3159:
Skrivet av bf30chrillan:

Gryyymt kul spel.
Ladda ner o testa. Lovar att ni inte blir besvikna!

Grymt snyggt men extremt trist. :evil:

Tja..alla kan inte ha samma smak ju. Svinbra spel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Väldigt roligt, men matcherna är så korta hinner ju knappt få en Nuke innan det är slut Bombmatta ftw

Medlem

Gillar verkligen inte att man bara kan bytta till support mitt i matchen eller till air t.ex.

Medlem

Oj, hade nästan glömt att jag fixat nyckel till det här..
tack FZ för att ni delar filen, går mycket snabbare än torrenten.


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Väldigt roligt, men matcherna är så korta hinner ju knappt få en Nuke innan det är slut Bombmatta ftw

Sammarbeta, det går ju att ge bort TA om du håller in TAB och klickar på 1 eller 5.

Då kan hela laget samla all TA hos en spelare som då kan droppa nuken.

Inaktiv

Det var kul, jag körde supportrollen och använde såna där long range missiler eller flyg, det var en bra beta men jag vet inte om jag köper hela spelet

12
Skriv svar