Killzone 2-bilder i arkivet

Robot
Medlem
Killzone 2-bilder i arkivet

Det jag säger. Blue-Ray ska väl användas till något även om jag är SJUKT tveksam till att en bana tar 2gb. Men så är det ju sony / utvecklarna själv som säger det.

Tock tycker jag inte det är överdrivet snyggt. Inledningen i trailern är fin men sen faller det lite grand. CoD4 = snyggare.

Dock hoppas jag på även lite djup i detta och inte bara en massa yta.

Medlem

inte jag heller, mest mörkt och sugig stämning.

Medlem

ja förfan, krig ska utspelar sig i rosa babymiljö lIKsOM!!LOLZ>!!!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

vad ni klagar på att det är grått och trist...men det är helt okej att GoW är det...smells fanboy över det hela. Inser ni inte att Killzone2 är ruggigt snyggt? tycker det i många fall slår både halo3, CoD4 rätt så rejält.

dock så är inte halo3 eller cod4 fult, men de komme rinte riktigt upp i samma klass som killzone2,,men thats my two cents...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tycker om snuskig, skitig, ÄKLIG stämning.
Så detta är något för mig


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av redmac:

vad ni klagar på att det är grått och trist...men det är helt okej att GoW är det...smells fanboy över det hela. Inser ni inte att Killzone2 är ruggigt snyggt? tycker det i många fall slår både halo3, CoD4 rätt så rejält.

dock så är inte halo3 eller cod4 fult, men de komme rinte riktigt upp i samma klass som killzone2,,men thats my two cents...

jag har både en sp3 och en 360....

killzone 2 får mig inte alls att häpna. Det är, som sagt jävligt mörkt etc. Lite utav samma syndrom som BioShock kommer att lida utav om dem inte gör något åt det.

GoW är ett fruktansvärt bra spel, det finns liksom ingen chans att killzone 2 kommer upp i samma standard då GoW är en stilsättare. Något man alltid kommer komma ihåg om man spelat igenom det på Insane. CoD4 ser visst bättre ut och framförallt screensen. Tar KZ2 screens och sätt brevid fear och VOILA, jävligt likt tbh..... puyttsa det lite och NAJS FAN vi har fear + stalker :c Jag säger inte att kz2 är fult, nej nje. men det är absolut inte så jävla fantastiskt som du säger. Vill du tycka det, gör det. men tänk om tänk rätt.

Dessutom är inte GoW bara grått och trist. Det är jävligt varierande , även om du inte kommer in i ett 70 tals disko. Men i KZ2 ser det ju ut att vara konstant svart överallt med massa bloooooooom effekter för att ljuset ska se snygg toch "dammigt" ut. cheers.

Medlem

^-- lugnt, redmac har inga rättigheter att kalla någon annan fanboy så det är ingen anledning att ta åt dig.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- lugnt, redmac har inga rättigheter att kalla någon annan fanboy så det är ingen anledning att ta åt dig.

sa inte att han eller någon anna var fanboy, jag sa att det lukta lite fanboy och INGET annat.

dock var det ett vettigt och bra svar från Nikie! tack för en mogen konversation


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Gears of war har underbart artwork och grafik, killzone har jag aldrig riktigt hajjat varför folk hypar det så in i h-e. Denna trailer var inget vi inte sett tidigare.

Medlem

rofl snacka om fanboys^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Fragzone:

detta än så länge Playstation 3-exklusiva actionlir från Guerrilla

Det kommer att vara exlusivt ganska länge då Guerilla ägs av Sony...

Medlem
Skrivet av Nikie:
Skrivet av redmac:

vad ni klagar på att det är grått och trist...men det är helt okej att GoW är det...smells fanboy över det hela. Inser ni inte att Killzone2 är ruggigt snyggt? tycker det i många fall slår både halo3, CoD4 rätt så rejält.

dock så är inte halo3 eller cod4 fult, men de komme rinte riktigt upp i samma klass som killzone2,,men thats my two cents...

jag har både en sp3 och en 360....

killzone 2 får mig inte alls att häpna. Det är, som sagt jävligt mörkt etc. Lite utav samma syndrom som BioShock kommer att lida utav om dem inte gör något åt det.

GoW är ett fruktansvärt bra spel, det finns liksom ingen chans att killzone 2 kommer upp i samma standard då GoW är en stilsättare. Något man alltid kommer komma ihåg om man spelat igenom det på Insane. CoD4 ser visst bättre ut och framförallt screensen. Tar KZ2 screens och sätt brevid fear och VOILA, jävligt likt tbh..... puyttsa det lite och NAJS FAN vi har fear + stalker :c Jag säger inte att kz2 är fult, nej nje. men det är absolut inte så jävla fantastiskt som du säger. Vill du tycka det, gör det. men tänk om tänk rätt.

Dessutom är inte GoW bara grått och trist. Det är jävligt varierande , även om du inte kommer in i ett 70 tals disko. Men i KZ2 ser det ju ut att vara konstant svart överallt med massa bloooooooom effekter för att ljuset ska se snygg toch "dammigt" ut. cheers.

Hur kan du veta att Killzone bara är grått och trist då? 1:an var inte det tex.
Jag gillar inte den orealistiska och smått homoerotiska designen i GOW, där är Killzone mycket bättre.
Killzone är nog det enda framtidsspelet som ser trovärdigt ut.

Likt FEAR är det då verkligen inte heller.

Medlem

Killzone ser tametusan skitbra ut och det verkar vara så att det är precis som i ettan. Stämningen gör allt. Killzone verkligen lyser av mörkt, rått, och smutsigt krig.

Sen så är faktiskt Helghast förbannat coola.

Medlem

Kunde inte sagt det bättre än Latex och Wristwatch.

KZ2 ser ut att bli riktigt coolt och att jämföra det med F.E.A.R. är bara larvigt och dumt. Killzone 1 hade otrolig stämning och känsla, och tvåan ser inte ut att bli sämre.

Sen så är faktiskt Helghast förbannat coola. ;P

Fast jag måste ändå säga att den homoerotiska designen till trots så är GoW ett väldigt roligt spel i co-op på insane. ;D

Medlem

Nu ska vi inte snacka skit om homoerotik <3

Medlem
Skrivet av redmac:

vad ni klagar på att det är grått och trist...men det är helt okej att GoW är det...smells fanboy över det hela. Inser ni inte att Killzone2 är ruggigt snyggt?

och det säger en sony fanboy...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av redmac:

vad ni klagar på att det är grått och trist...men det är helt okej att GoW är det...

indeed

Medlem
Skrivet av redmac:

vad ni klagar på att det är grått och trist...men det är helt okej att GoW är det

Det är för att Sony inte ligger bakom GoW, så då är det helt ok att ge de positiva kommentarer.

Seriöst alltså, hur kan man ens jämföra detta med Fear? Rent grafiskt så är det här snyggare än GoW, och förmodligen så kommer de vara lika skoj också. Sen så har inte ens spelet fått ett releasedatum så detta är inte ens i närheten av en final-version.

Medlem

Tycker att det ser riktigt häftigt ut. Om jag hade en PS3 skulle det vara ett givet köp.

Inaktiv

HEhe gillar verkligen denna tråden. Speciellt de som tycker det ser dåligt ut. Har vi sett max 10 minuter gameplay av en bana? Jag skall inte säga att det är det snyggate spelet på konsol. Men det är iallfall i top 5.

1
Skriv svar