Dragon Age: Origins

Medlem
Dragon Age: Origins

Det har varit tyst på FZ:s nyheter om detta spel ett tag och jag passade på att surfa in på deras hemsida och kolla runt lite. Det visar sig att det kommer att släppas en novell med bakgrundsstory, detta är ett grepp som spelutgivarna verkar ha tagit till sig. Eller så är det bara EA, för när jag tänker på vilka som använt detta tidigare (Dead Space) så är det just EA. Jag gillar det i alla fall, för det ger lite mer djup till historian i spelen och man blir än mer sugen på att spela dem.

Jag kollade oxå in ett antal screen shots och det såg snyggt och stämningsfullt ut. Jag tror nog att detta spel kan bli min come back till rollspelsvärlden, som jag lämnade efter Dagger Fall. Nej jag räknar inte WoW som ett rollspel.

Release skall vara i slutet av mars, vi får hoppas på att lite mer nyheter och film släpps innan dess.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Dragon Age: Origins

Det spratt till lite i glädjekalsongerna när jag läste titeln.

Det här spelet ser jag fram emot som fasen, har du sett de filmer som finns som visar upp hur man blir bemött beroende på ras, olika val osv?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag ska kolla youtube så fort jag kommer hem ifrån jobbet!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Bioware, som gör Dragon Age Origins, släppte också en Mass Effect novell innan spelet eftersom de hade så mycket bakgrundshistoria till världen. Så detta följer väl i samma spår. Blir intressant hur spelet blir.

Medlem

Jaha se där, kreativa grabbar och tjejer. Det gillar vi!


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar