Gears of War till Windows bekräftat

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Nikie:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av jingai:
Skrivet av CastorFiber:

Sweet, då kanske man kan spela klart spelet då när det kommer till PC också för seriöst... vem orkar handkontrolla sig genom en fps?

Jäkla tur att det inte är ett FPS då.

3ps eller shooters i allmänhet menar jag men det förstod du säkert.

Har du spelat GoW? Well. jag undrar verkligen hur dem ska få till det på ett smidigt sätt med tbg och mus då spelet helt enkelt är svin bra med kontrollen... De nsitter som en smäck, verkligen överlägste bästa kontrollen i ett spel jag spelat så, ja. GL.

Ja, spelet är anledningen till att jag skaffade Xbox360 och jag vet att många gillar att spela shooters med handkontroll men för att det skall funka så måste AI'n vara värdelös (iq befriad, stå och vänta på att du skall sikta klart) - att flytta siktet från ett hörn av tvn till ett annat skall ta 0.2ns inte 40 sekunder - skall man sikta på något litet, typ en fjärran headshot så sitter den på två röda på PC, på konsoll får man hatta fram och tillbaka mellan två felaktiga lägen till fördömelse - den ena lite för långt till vänster, det andra till höger... fram, tillbaka, fram, tillbaka... nej... handkontrollen har sin plats med inte till shooters.

Kul att få spela GoW som det skall spelas dock - snabbt och hänsynslöst.

GoW är nog inget för dig isf, sattsa på Q4 eller något. Detta är ett TPS, inte ett FPS. Antagligen kommer ni få ett fult litet crosshair i PC versionen vilket leder till, som Katana- sade gällande fps på konsol, att ni får en simplifiering. Om du nu har GoW borde du förstå varför en handkontroll kommer vara det överlägset bästa i detta spelet.

Och kan du inte sikta ordentligt får du väl ställa in sensitivityn etc. i spelet på handkontrollen, annars kanske du måste träna lite mera helt enkelt? :c
Har du sett någon som efter 5 timmar med en datormus och ett tgb. spelar tex quake eller cs perfekt? Svaret är NEJ NEJ NEJ.

Men alla vet att tbg+mus är sången som gäller i FPS spel, men så är inte fallet här.

Enough said.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

OM lost planet gick så ska fan gears of war bli minst lika bra portat.

Lost Planet var väl ändå inte bra portat med tanke på styrningen? siktet halkar ju efter mot hur man rör musen och har nån konstig acceleration som bara passar när man styr med handkontroll. Med mus ska styrningen vara exakt, inget eftersläp.

Inaktiv

Det är så jävla kul att se alla Xbox-fanbois grina...

Medlem

Till alla de som säger att det aldrig kommer bli bättre med mus och tgt-bort än med handkontrollen så säger jag bara BS!

Alla PC spelare lär ÄGA 360 spelarna om de två plattformarna kan mötas online som uttalat. Nuff said, for the last time.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av hunden:

"Games for Windows" = Omöjligt att köra med mus och tangentbord, du måste köpa 360-kontrollen.

Ärligt talat? Tror du på det själv?
Så med andra ord så måste man lira Crysis med 360-kontrollen? Nä du. Det har du nog fått om bakfoten.

Du har uppenbarligen inte testat Halo 2 och Lost planet

Dom går väl för tusan att spela på mus/tangentbord? :S
Sen om det är dåligt optimerat är ju en annan sak. Det beror ju helt på hur mycket tid utvecklarna lägger ner på att få styrningen i spelet så bra som möjligt, och har inte alls med "Games for windows" att göra. Tyvärr har dock de flesta utvecklare lite svårt att göra bra portningar, men nu verkar det ju faktiskt som de väljer att göra det så ordentligt som möjligt, men risken är nog stor att man blir besviken iallafall.

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av hunden:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av hunden:

"Games for Windows" = Omöjligt att köra med mus och tangentbord, du måste köpa 360-kontrollen.

Ärligt talat? Tror du på det själv?
Så med andra ord så måste man lira Crysis med 360-kontrollen? Nä du. Det har du nog fått om bakfoten.

Du har uppenbarligen inte testat Halo 2 och Lost planet

Dom går väl för tusan att spela på mus/tangentbord? :S
Sen om det är dåligt optimerat är ju en annan sak. Det beror ju helt på hur mycket tid utvecklarna lägger ner på att få styrningen i spelet så bra som möjligt, och har inte alls med "Games for windows" att göra. Tyvärr har dock de flesta utvecklare lite svårt att göra bra portningar, men nu verkar det ju faktiskt som de väljer att göra det så ordentligt som möjligt, men risken är nog stor att man blir besviken iallafall.

Halo 2 och Lost Planet spammar ju en med vilka knappar på 360-kontrollern man ska använda stup i kvarten, har jag ingen 360-kontroll inkopplad kan den ju skita i det. Menar såklart inte att spelen är helt ospelbara med tangentbord, dom är bara inte gjorda för det.

Sen var det ju inte direkt heller så att jag menade blodigt allvar när jag sa att "Games for Windows" = spela med 360-kontrollen, tror också att Crysis kommer funka riktigt bra med tangentbord då det är utvecklat till PC i första hand.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av hunden:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av hunden:

"Games for Windows" = Omöjligt att köra med mus och tangentbord, du måste köpa 360-kontrollen.

Ärligt talat? Tror du på det själv?
Så med andra ord så måste man lira Crysis med 360-kontrollen? Nä du. Det har du nog fått om bakfoten.

Du har uppenbarligen inte testat Halo 2 och Lost planet

Dom går väl för tusan att spela på mus/tangentbord? :S
Sen om det är dåligt optimerat är ju en annan sak. Det beror ju helt på hur mycket tid utvecklarna lägger ner på att få styrningen i spelet så bra som möjligt, och har inte alls med "Games for windows" att göra. Tyvärr har dock de flesta utvecklare lite svårt att göra bra portningar, men nu verkar det ju faktiskt som de väljer att göra det så ordentligt som möjligt, men risken är nog stor att man blir besviken iallafall.

Halo 2 och Lost Planet spammar ju en med vilka knappar på 360-kontrollern man ska använda stup i kvarten, har jag ingen 360-kontroll inkopplad kan den ju skita i det. Menar såklart inte att spelen är helt ospelbara med tangentbord, dom är bara inte gjorda för det.

Sen var det ju inte direkt heller så att jag menade blodigt allvar när jag sa att "Games for Windows" = spela med 360-kontrollen, tror också att Crysis kommer funka riktigt bra med tangentbord då det är utvecklat till PC i första hand.

Ok, misstolkade ditt inlägg då.
Men sen att det är kass styrning i spelet med tangentbord/mus är ju fortfarande utvecklarens fel. Bara för att Lost Planet och Halo 2 ramlade ner i "portträsket" behöver ju inte det betyda att GoW faller också. Finns ju många andra spel som blivit portade från konsol till PC, men som ändå funkar utmärkt, även om det inte händer så ofta som man vill.

Medlem

Precis, alla portningar är inte dåliga. Tycker att Rainbow Six: Vegas har lite liknande styrning som Gears of War (att man gömmer sig bakom skydd och så) och det tycker jag funkade bra att spela på PC. GTA-spelen är också exempel på väldigt bra portade spel och där tror jag att tiden vi fått vänta mellan konsoll- och på PC-versionerna har varit väl värd så vi fått en bra portning.

Tycker dock att "Games for Windows"-konceptet är lite konstigt då ett av kraven är att spelet måste ha stöd för 360-kontrollen vilket jag tycker är ett väldigt konstigt styrsätt till exempelvis strategispel.

Medlem

Castorfiber, styrningen och siktningen i gow sitter so smäck som nämnt ovan. Jag brukade vara en skeptiker mot shooter på konsoll. Men efter att ha spelat både GoW och R6 Vegas så har jag inga somhelst problem med det. Och fienderna är inte speciellt korkade i något avspelen och på insane så har du definitivt inte tid att stå och glo i GoW.

Men är man av uppfattningen att shooters endast handlar om snabba rörelser av siktet och fina hopp så bör man nog hålla sig till spel som Quake, UT och CS på PC. Då GoW inte riktigt handlar om detta utan man rör sig, siktar och spelar på ett anna sätt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Let's face it... Alla tycker olika

12
Skriv svar