Colin McRae: DIRT

Robot
Colin McRae: DIRT

Efter nära tre års uppehåll ger sig Colin McRae ut på rallybanan igen. Vi testar den orena skotten på pc och Xbox 360.


Medlem
Dubbeltest - Colin McRae: Dirt

Kör det på PC med gamepad, folk som tycker det är krävande är inte upp till date helt enkelt. Spelas fint på min 5000krs burk.

Härlig skrivet, klart värd en fyra


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Försöker o kalibrera ratten till spelet, det är i princip omöjligt att få det så att de passar, speciellt när det är en stor variation på olika fordonstyper. Sedan kan ju någon spela in när de knäcker topptiderna på banorna, det är omögligare än den mögligaste osten i stan.

Medlem

Har bara sett en till person utöver jag som tycker att styrningen är helskum, är det verkligen ingen annan som upplever spelet på det här sättet:

Styrningen är som från ett gammal 2D spel i stil med Death Rally och Supercars där man styr genom att bilen roteras kring en axel i mitten. Bilen styr inte med däcken utan svänger du höger åker framdelen till höger medans bakdelen av bilen svänger ut till vänster på nått konstigt sätt, känns verkligen som urgammal bilfysik.

Att jämföra DiRT med världens bästa rallyspel genom tiderna, Rallisport Challenge 2 är ju att häda :\

Medlem

Håller verkligen inte med om det där med styrningen, känns väldigt realistisk och det reagerar så man förväntar sig, spelar förövrigt på 360n och har haft sen 3 dagar innan release (bara tvungen o skriva, god bless megastore.se )

Inaktiv

Antar att 360 versionen är något bättre?
(kanske bättre mp stöd etc)

Ser grymt ut.

Medlem
Skrivet av rille_001:

Antar att 360 versionen är något bättre?
(kanske bättre mp stöd etc)

Ser grymt ut.

PC-versionen är en rätt dålig portning som har kvar alla det typiska konsollinslagen så som en titelskärm med "tryck enter för att starta" och "sparar, stäng inte av datorn" tillsammans med massvis av skyltar som talar om att den har lyckats ladda/spara och sånt skit som jag tycker man borde slippa om man spelar på PC.

Vem fan stänger av datorn mitt i ett spel?

Medlem
Skrivet av hunden:

Har bara sett en till person utöver jag som tycker att styrningen är helskum, är det verkligen ingen annan som upplever spelet på det här sättet:

Styrningen är som från ett gammal 2D spel i stil med Death Rally och Supercars där man styr genom att bilen roteras kring en axel i mitten. Bilen styr inte med däcken utan svänger du höger åker framdelen till höger medans bakdelen av bilen svänger ut till vänster på nått konstigt sätt, känns verkligen som urgammal bilfysik.

Att jämföra DiRT med världens bästa rallyspel genom tiderna, Rallisport Challenge 2 är ju att häda :\

Tycker precis likadant =(

Medlem

Bara spelat PC versionen och den är inte värd mer än 2.5 i betyg, och det enbart för grafiken. Styrningen är som från gammalt arkad-lir medan de på alla andra sätt försöker få det att vara simulator..
Enligt mig det dåliga från både arkad och sim. Inte nog bra kontroll för sim och inte nog mycke "kul" för arkad.. Kasst spel enligt mig helt enkelt, att alla betyg på det här är så höga förstår jag verkligen inte.

Medlem

Har det till pc och kör med min nicea momo ratt, tycker det är riktigt bra

Medlem

Har det med till pc, och maxar grafikinställningarna, ser väldigt realistiskt ut. Och likså jag har en momo-ratt som jag kör det med :). Spelet är underbart, utan online-delen då

Medlem
Skrivet av Heya:

Styrningen är som från gammalt arkad-lir medan de på alla andra sätt försöker få det att vara simulator..

Som jag skrivit i recensionen tycker även jag att det är arkadigt, men att de försöker få det att vara simulator kan jag absolut inte hålla med om. Bara att det inte finns någon möjlighet att ändra graden av realism är nästan (nästan alltså) bevis nog tycker jag.

Medlem

Nice, njuter av min kopia


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Spelar spelet med min nya G25 ratt. HA! Helvete vad najs den kombinationen är!

Känslan av den feta forcefeedbacken när man glider i sidleds runt en 1-kurva är magisk!

Och dom ursnygga menyerna, den sköna musiken, guide rösten osv... Oslagbar helhetskänsla.


signatur

pwnd

Medlem
Skrivet av omEn:

Spelar spelet med min nya G25 ratt. HA! Helvete vad najs den kombinationen är!

Känslan av den feta forcefeedbacken när man glider i sidleds runt en 1-kurva är magisk!

Och dom ursnygga menyerna, den sköna musiken, guide rösten osv... Oslagbar helhetskänsla.

Tankade demot... jag bara hatar konsoll portade spel där de inte kan lägga till musfunktion ens i menyn. Håller även med en föregående skribent, vem fan stänger av datorn mitt i laddningen lixom. Skall de porta så gör det seriöst och ta bort allt konsoll trams så det känns som ett PC spel ffs...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Riktigt underbart lir, jag ger de 4.5/5, hade kunna fått 5 men de känns som att det är något som fattas för att de ska få maxbetyg.

Medlem

Har märkt att styrningen (eller rättare sagt stöd för styrmedel) är skum. Min MoMo ratt fungerade inte något vidare innan jag patchade spelet.
Sedan var den guld att köra med, men en polare upplever att han inte kan styra alls med sin gamla Sidewinder.
Helt omöjligt att köra med den, går inte ändra inställningar så det blir bättre heller.

Fungerar fint till andra spel så jag tror implentionen av styrmedel (joystick/ratt) i Dirt är under kritik.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ni som snackar gällande rattar etc; Det krävs lite ill i DiRT, det är kännda fakta men ska inte vara några problem så länge ni har kvalitetsprodukter med bra ikke portade drivers som man sett en uppsjö utav.

Gällande liret, jag skaffade det faktiskt igår till min 360 och har hunnit spela typ 4 events i karriärsläget....känns helt ok och jag är verkligen kär i menyerna, något jag tycker ni kunnde lyft fram lite grand, dem känns lite inovativt sci-fi inspirerade!

helt klart 4,5/5 utav mig, graffen är som sagt kung, likadant med ljudet.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

implentionen

FLABB de va de fulaste/roligaste ordet ja hört på länge.
Implementeringen är det korrekta ordet.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Ctrl:

implentionen

FLABB de va de fulaste/roligaste ordet ja hört på länge.
Implementeringen är det korrekta ordet.

Tror alla förstog vad han menade. Tycker folk är lite VÄL känsliga på ord.
Särskrivning dock är ngt jag ofta stör mig på, "dom" är också störigt även om jag föredrar att folk använder det iställe för att använda "dem" när det ska vara "de".
Men iaf, poängen är att så länge man förstår vad folk menar så är inlägg om det bara överflödiga, men det är bara min åsikt.

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Ctrl:

implentionen

FLABB de va de fulaste/roligaste ordet ja hört på länge.
Implementeringen är det korrekta ordet.

Tror alla förstog vad han menade. Tycker folk är lite VÄL känsliga på ord.
Särskrivning dock är ngt jag ofta stör mig på, "dom" är också störigt även om jag föredrar att folk använder det iställe för att använda "dem" när det ska vara "de".
Men iaf, poängen är att så länge man förstår vad folk menar så är inlägg om det bara överflödiga, men det är bara min åsikt.

3!m s00 g33k @Nd 1 kn0w u c4n r34d t|-|!z

sluta krabba med språk tbh, detta är internet, allt är sant på internet.

Inaktiv
Skrivet av Nikie:
Skrivet av Heya:
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Ctrl:

implentionen

FLABB de va de fulaste/roligaste ordet ja hört på länge.
Implementeringen är det korrekta ordet.

Tror alla förstog vad han menade. Tycker folk är lite VÄL känsliga på ord.
Särskrivning dock är ngt jag ofta stör mig på, "dom" är också störigt även om jag föredrar att folk använder det iställe för att använda "dem" när det ska vara "de".
Men iaf, poängen är att så länge man förstår vad folk menar så är inlägg om det bara överflödiga, men det är bara min åsikt.

3!m s00 g33k @Nd 1 kn0w u c4n r34d t|-|!z

sluta krabba med språk tbh, detta är internet, allt är sant på internet.

Japp, hinner tyvärr inte skriva mer för tomten kommer snart hit. Läste det på en sida förut. Så jag måste städa lite.

Medlem

Ser skitbra ut... enda fram tills att jag läser ordet "StarForce". Då säger jag bara: Up yours. Ingenting med StarForce är tillåtet i min dator.

Bt
Medlem

Rallyspel är inget för mig men uppskattar en bra skriven recension. Bra jobbat FZ!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Tankade demot på marketplace och körde idag på 360n och tyckte det var jäkligt roligt. Var påväg att beställa men sen läste jag recensionen och om jag inte kan köra splitscreen med polare så vettefan om det är värt att köpa

Inaktiv

Total kattskit...DiRT...Mmm visst snygg grafik och en häftig meny, men vadå, 2 lopp i 2 olika bilar i nån helskum amerikansk skitliten skitserie för Fordpickups, sedan helt plötsligt kör du lastbil eller folkrace!?

Var är KOMPLETTA WRC-cirkusen!? Var är rally-VM nånstans? Det som spelet utgick ifrån... Nä...skit x 10 + skit= skit...

Inaktiv

Köpte spelet idag till Xbox 360, delvis baserat på FZs recension av spelet. Kommer inte kunna testa det förrän imorgon men jag håller höga förväntningar för det.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Är det bara jag som tycker bilarna toppar fruktansvärt dåligt?

Inaktiv

jag köpte min dator för 12000kr för några veckor sedan.
för mig hackade spelet när jag körde det på High .
jag kunde köra det på medium utan hack

Medlem
Citat:

Spelar spelet med min nya G25 ratt. HA! Helvete vad najs den kombinationen är!

Känslan av den feta forcefeedbacken när man glider i sidleds runt en 1-kurva är magisk!

Och dom ursnygga menyerna, den sköna musiken, guide rösten osv... Oslagbar helhetskänsla.

Fortfarande magiskt med G25-ratt fast vissa spel nu linkat ifrån Dirt. Jag spelar ofttare campanjen med Colin McRae: Dirt än Dirt 2 och Dirt 3. Fast online är ju de sista två spelen fantastiska.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar