NHL 08 filmat & fotat

Robot
Medlem
NHL 08 filmat & fotat

Coolt att man kan köra med AHL lagen. Får hoppas att dom fixat målvakterna iaf. I 07 kan dom vara helt sjukt dåliga.

Inaktiv

Men tycker dom kan proppa in de europeiska ligorna

Medlem

Läste en "hands-on" av spelet på Gamespot.
Man kan numera åka åt ett håll och föra pucken åt ett annat.
Man kan "spela in" egna taktiker och spel (plays på engelska) i realtid i träningsläget. Dessa plays kopplas till specifika spelare och som utförs automatiskt så fort en snarlik situation uppnås under en riktig match.
AI:n lär sig också hur du spelar och anpassar sig därefter. Det kommer bli mycket färre mål á la den klassiska passning från sarg till center -> one-timer -> mål.

Grafiken ser vansinnigt bra ut på bild, hoppas animationerna är lika välgjorda.

Har inte köpt något NHL-spel sedan -02, men årets upplaga ser riktigt jäkla lovande ut.

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Läste en "hands-on" av spelet på Gamespot.
Man kan numera åka åt ett håll och föra pucken åt ett annat.
Man kan "spela in" egna taktiker och spel (plays på engelska) i realtid i träningsläget. Dessa plays kopplas till specifika spelare och som utförs automatiskt så fort en snarlik situation uppnås under en riktig match.
AI:n lär sig också hur du spelar och anpassar sig därefter. Det kommer bli mycket färre mål á la den klassiska passning från sarg till center -> one-timer -> mål.

Dedär låter ju väldigt bra!
Hoppas bara att det funkar lika bra som det låter...:P

Inaktiv

Fixa målisarna borde vara Nr.1, i båda Nhl och Fifa, så dåliga. Knappt roligt att spela online, skjuta från halva plan och göra mål 50% utav gångerna är inte roligt enligt mig.

Bab
Medlem

Kan man byta femmor med F1-Fn då?


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Ser bara mer och mer korkat ut ju mer grafik det blir! Kul att spela samma typ av spel igen, med knapptryckningar hit och dit. Gör ett Blades of Steel med Cell-shading till Wii istället!

Måste säga att jag ser inte poängen med att köpa dessa spel längre det senaste jag har är nhl 06 och innan dess nhl 98. Mellan dessa är det inte någon märkvärdig förändring mer än vissa förbättringar och ibland vissa försämringar såsom grafik, taktik, spelsätt. Tänker nog inte köpa detta eftersom jag vet at nästa år kommer ett nhl 09.


signatur
Inaktiv

signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Håller med Gamblor. Ett bra NHL spel kan rädda hela hösten från tristess.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Som vanligt med EA's sporttrailers får man inte se hur spelet ser ut på nåt sätt. Massvis med 0.2s klipp ihopsatta med en highschool-rocklåt ur vinklar man aldrig någonsin kommer att se spelet ur på riktigt. Visa lite gameplay footage isf och om nu gamespot.com kan rapportera om massvis med tillägg i spelet, varför nöjer sig bara fz med att länka till filmer å bilder de inte själva står för ens?

Inaktiv

Ser ut att vara samma tacklingsanimationer som de haft sedan 05, jävligt trisst.

Som pc användare är det synd att NHL 2k serien kommer till PC, mycket bättre serie i mina ögon, mer hjärta bakom det på nått sätt.

Medlem

Detta är INTE pc-versionen. Detta är Xbox 360 och PS3. PC-versionen är samma som PS2-versionen och är mycket sämre. Samma sammanblandnig som förra året märker jag.

Hur svårt kan det vara? PS2 och PC använder samma spelmotor som de senaste fem åren och 360 och PS3 är nya och förbättrade spel med en helt annan spelmotor.

Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Hur svårt kan det vara? PS2 och PC använder samma spelmotor som de senaste fem åren och 360 och PS3 är nya och förbättrade spel med en helt annan spelmotor.

Låter i mina öron (ögon) helt idiotiskt. Är detta något du är helt bergsäker på? Märkligt att inte utnyttja kapaciteten som finns i de flesta speldatorer idag..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av 4skin:
Skrivet av Carolus Rex:

Hur svårt kan det vara? PS2 och PC använder samma spelmotor som de senaste fem åren och 360 och PS3 är nya och förbättrade spel med en helt annan spelmotor.

Låter i mina öron (ögon) helt idiotiskt. Är detta något du är helt bergsäker på? Märkligt att inte utnyttja kapaciteten som finns i de flesta speldatorer idag..

Förra året var det så. I år har de inte nämt varken PC eller PS2-versionen då de gör reklam och hypar. Om de hade bytt spelmotor i PC-version till den nya spelmotorn hade de förmodligen gjort reklam för det. Jag antar att de gör som förra året, håller tyst om att PC använder en föråldrad spelmotor och hoppas folk köper det i tron att det är den nya motorn som alla recencenter nämner. FZ har ju redan lagt upp trailern för 360-versionen som PC-nyhet så det verkar funka för EA igen.

Medlem

Förstår inte att ni orkar köpa dom här spelen år ut och år in, samma jävla spel gång på gång med lite nya klubbor och hockylag. Är det verkligen så bra?

1
Skriv svar