Hur blev då januari månad?

Medlem
Hur blev då januari månad?

Jaha. Så nu har det redan gått en månad sen jag skrev mitt förra blogginlägg. Det har hänt så mycket att det till och med är svårt att sammanfatta. Men jag kan ju försöka.

Har flyttat ihop med min finske pojkvän i Haparanda. Vi bodde först i hans studentlägenhet i Torneå. Det är inte särskilt kul att gå 2km i -25 grader och hård vind, kan jag lova. Jag går nämligen på Svefi (Sverigefinska folkhögskolan i Haparanda). Skolan är grymt skön på alla sätt och vis. Kom på mig själv med att se fram emot skolan förra söndagen, vilket aldrig händer annars. Främst ser jag fram emot att lära mig finska. Är redan på god väg.

Min pojkvän sa upp lägenheten i december så vi hade januari månad på oss att hitta en ny lägenhet och flytta. I mitten av januari höll vi på att hitta en, men så blev den tagen av några andra hyresgäster. Samma dag fick jag ett mail från en på HSB Norr angående en lägenhet som jag var intresserad av. En kvinna hade förtur på lägenheten men hon var inte längre intresserad. I mailet stod det "lägenheten är ledig omgående". Vi tog den.

Huset är byggt 2008. Det är grymt modernt och ligger centralt (men ändå lite avsides, på ett bra sätt). Det är ett par hundra meter till min skola, några hundra meter till IKEA och ett antal hundra meter till Finland. Lägenheten känns lite som ett framtidsboende designmässigt och funktionsmässigt. Bland annat kan man aktivera motorvärmaren via telefon/internet! Väldigt smidigt.

Nu har vi fått i ordning lägenheten så att det är riktigt fint. Vi har båda jobbat som djur för att få allt i ordning (jag gick hem på raster och lunchen för att fixa och dona den första veckan). Och så har det blivit en hel del shoppande, inte minst på IKEA. Ekonomin är ju inte precis toppen när man är studerande. Men alldeles nyligen fick jag jobb som telefonintervjuare och min pojkvän jobbar helg på ett hotell, så vi klarar oss bra.

Igår besökte skolan Ishotellet i Kiruna. Kan kortfattat beskriva hur det såg ut där: Vackert, häpnadsväckande och bättre än jag trodde. Dessutom hände det en väldigt lustig grej. Jag tog lite kort i Iskapellet och så mitt i trängseln står det en kille ivägen för min kamera. Han utbrister "shit!" och flyttar på sig. Sekunden efter såg jag vem det var. Idol-Kevin! Haha... vilken upplevelse. Kändes riktigt overkligt. Han gick vidare och jag skyndade mig till bussen som jag nästan var sen till. Men jag ångrar inte att jag tog lite extra tid på mig för att gå in i Iskapellet för att ta kort. Fotnot: När jag kollade igenom bilderna hemma såg jag att jag hade råkat ta kort av Kevin utan att märka att han stod där. Lol. xD Bildbevis: http://pici.se/357728/

Senare när vi var på invigningen av Snöfestivalen i Kiruna (samma dag) gick några från Stockholm Live upp på scenen. Dom var också i Iskapellet och jag fick av misstag med dom på bild också. Men jag kände inte igen dom förrän jag såg dom på scenen. Haha. xD Tydligen måste man fara till Sveriges ände för att träffa kändisar. ;P

Januari månad är strax över och det har verkligen varit en fantastisk, men ack så hektisk, månad.

Som jag skrev i slutet av 2008:

Jag älskar livet!
Rakastan elämää!
I love life!

#blogg

Medlem
Hur blev då januari månad?

härligt att höra

Själv kämpar jag för att överleva lumpen detta år lo

Medlem

Snart är det februari. Den här månaden ska klå föregående månad. Rätt svårt, men det ska gå.

Medlem

Ah, jag har varit i Kiruna, men jag tog mig inte tid till att åka till Ishotellet, det borde jag ha gjort!

Medlem

Where is Kevin?
På bilden?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Where is Kevin?
På bilden?

Känner du inte igen hans mössa? Han i den stora vita mössan till höger på bilden. Han håller en tumme i luften.

1
Skriv svar